ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה יחול ביום ראשון 5.5.24 וייפתח בשני טקסים עירוניים, באמפי עירוני ב' בהשתתפות תלמידי עירוני א' ובתיכון מו"ר בהשתתפות תלמידי התיכון.
2 צפייה בגלריה
יום השואה 2023
יום השואה 2023
יום השואה 2024
(צילום: שאטרסטוק)

בתום הטקסים, יתקיימו מפגשי "זיכרון בסלון" עם שורדי שואה או בני הדור השני והשלישי, שיספרו את סיפוריהם האישיים כעדויות למה שהיה בשואה.
כמו כן יוקרן הסרט "נפש אחת". דרמה מרגשת המבוססת על סיפור אמיתי שנחשף רק לפני מספר שנים, על בנקאי בריטי צעיר בשם ניקולס ווינטון, אשר מגיע לפראג ונחשף למצבם הקשה של הפליטים היהודים, המנסים לברוח מהשלטון הנאצי. למרות שלא היה יהודי בעצמו, מחליט ניקולס להקדיש את עצמו למשימה להצילם.

קומיקס, מאיירים וניצולי שואה


עוד במסגרת אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה, יתקיים לראשונה "אנימקס זיכרון" – אירועי אנימציה וקומיקס אשר עוסקים חלקם בהנצחת זיכרון השואה והגבורה וחלקם בזיכרון ובגבורה של ה-7 באוקטובר ומלחמת "חרבות ברזל".
תערוכת "קווים כואבים", תערוכת קריקטורות של אובדן וצער בעקבות ה-7 באוקטובר תוצג בבית יד לבנים בין התאריכים 17.4 עד 17.5. התערוכה היא תערוכה קבוצתית של מיטב המאיירים בארץ ומרכזת מבחר של יצירות שהתפרסמו בעיתונים ובערוצים הדיגיטליים בחודשים האחרונים. כניסה ללא תשלום.
ב-5.5 יתקיים מפגש אמן עם הקומיקסאי גלעד סליקטר, שידבר על עיבוד זיכרון השואה דרך קומיקס ביצירתו, לאחר שנפגש עם האחים ניקו ורולף קאמפ, שהוסתרו במהלך המלחמה ב-13 מקומות שונים. את המפגש עיבד לקומיקס שזכה בפרסים רבים. הכניסה ללא תשלום, בית יד לבנים.
6.5 בשעה 10:00 בבית יד לבנים אירוע ענפים שבורים וקשרים ענפים. הקרנת מקבץ סרטי אנימציה ישראליים פרי יצירתם של בני הדור השלישי לשואה אסופת אנימציה זו מורכבת בעיקר מסרטים עכשוויים ביצירתם של הדור השלישי, בנגיעה ישירה בזיכרון, ובמחשבות של זהות והזדהות עם מלחמה רחוקה כ"כ. בין הסרטים שיוקרנו "ענפים שבורים" של אילה שרוט, "קצת מקום למחר" של רעיה קרס המשחזרת את כתבי סבתה, "ניושה" של יעל דקל ולירן קפל, "רישומים ממינכן" של שחף רם ו"מלחמת העולם השנייה דור שלישי" של אלעד אייזן, גיל לרון ושחר מדמון. ללא תשלום.
6.5 באודיטוריום עירוני א', יתקיים אירוע מחווה לחבורת שורדי שואה – יוסף טומי לפיד, אפרים קישון, דוש, זאב ושמוליק כ"ץ. סיפורם של החמישה, יוצאי הונגריה ושורדי שואה, כולם אנשי "מעריב" שהפכו במרוצת השנים להומור-סאטיריקנים בכירים ובעלי השפעה גדולה על התרבות והתקשורת בישראל. בתכנית תוצג סקירה מאוירת של כל אחד מהאישים וישולבו קטעי מוסיקה. מחיר כרטיס – 20 שקלים.

2 צפייה בגלריה
אפרים קישון ז״ל
אפרים קישון ז״ל
אפרים קישון ז״ל
(צילום: צביקה טישלר)

7.5 באולם בית יד לבנים, שיח מאיירי אקטואליה – קריקטוריסטים במילואים. אמני הקריקטורה, אורי פינק, גיא מורד וניסים חזקיהו על הבעות כאב מאוירות. מפגש של שלושה קריקטוריסטים פוליטיים ותיקים המספרים על הקושי והאתגר לתמצת במשיכות מכחול את מצב הרוח הלאומי. כניסה ללא תשלום.

קראו גם:

עוד ב-7.5 יוצגו פרויקטים מאוירים שנוצרו תוך כדי המלחמה בעזה במטרה להנציח בקווים ואנימציה את הסיפורים שאסור לשכוח, את העדויות המצמררות ועלילות הגבורה, בשפה ייחודית. משתתפים – חיים ילין, לשעבר ראש מועצה אזורית אשכול והמאיירים אורי פינק, מישל קישקה, טוהר שרמן. מחיר כרטיס 20 שקלים.
לרכישת כרטיסים והרשמה היכנסו ללוח האירועים באתר העירייה.