מצב המלחמה והעובדה כי מזה כשלושה חודשים נמנעת כניסתם של אלפי פועלי בניין מהשטחים, כולל כאלה בעלי אישורי עבודה בימי שגרה, משפיעים בצורה דרמטית על איכלוסה הצפוי של שכונת מורשת במודיעין.
1 צפייה בגלריה
"נצטרך נשימה עמוקה". שכונת מורשת
"נצטרך נשימה עמוקה". שכונת מורשת
"נצטרך נשימה עמוקה". שכונת מורשת
(צילום: פרטי)

נכון לתחילת השבוע הנוכחי, מאות רוכשי דירות בשכונה החדשה, שאיכלוסה החל לפני כשנה וחצי, קיבלו הודעות כי יתכנו איחורים משמעותיים במועדי המסירה המקוריים של הדירות שרכשו, והסיבה ברורה: מחסור חמור בכוח אדם.
על פי ההערכות, ברחבי השכונה נמצאים עשרות מתחמי מגורים בבנייה, חלקם בשלב מתקדם, אולם בהיעדר ידיים עובדות ובעלי מקצוע בתחומים שונים, מתקשים בעלי החברות לעמוד ביעדים שהגדירו לעצמם. על אף ההבנה כי מדובר בבעיה כלל ארצית, רבים מרוכשי הדירות בשכונה מאוכזבים מאוד מהמצב, וחלקם אף נקלעו לקשיים כלכליים.
"המלחמה הזאת הכניסה אותנו לסחרור לא קטן, מאחר והיינו בטוחים שניכנס לדירה החדשה שלנו בחודש מרץ וזה בוודאות כבר לא יקרה", אומר ירין אוחיון, תושב העיר שרכש דירה בפרויקט מגורים בשכונה. "אם לפני חודשיים עוד היו פועלים שהסתובבו באתר כל יום וביצעו עבודות, עכשיו אין כמעט תנועה".
"במקרה שלנו חתמנו על חוזה שכירות בשכונה אחרת בעיר, ועם העיכוב שצפוי להימשך חודשים במקרה הטוב, נראה שנצטרך לחזור לגור אצל ההורים כדי לחסוף כסף".

עוד בחדשות:

סיבוב בשכונה בימים אלה מצביע על כך כי בחברות בנייה רבות החלו לבצע עבודות גמר בחצרות הבניינים, כמו עבודות גינון או פיתוח סביבתי אחר, מכיוון שאנשי המקצוע האחראים על עבודות הגמר בתוך הדירות - רצפים, צבעים וחשמלאים, אינם מגיעים לעבודה.
"כנראה שנצטרך נשימה עמוקה וארוכה", אומרת הילה שני, צעירה תושבת העיר שרכשה דירה בשכונה. "אלה ימים לא קלים וכל דבר כזה מעיק עליך עוד יותר, אבל אין לנו ברירה, רק נקווה שכל הבלגן הזה יסתיים במהירות, ונוכל להתחיל לחיות את החלום שתכננו לנו בשכונה החדשה".