העלייה בתוחלת החיים במודיעין, והעובדה שהעיר מזדקנת, משפיעות, כך נראה, גם על שוק הנדל"ן המקומי, וזאת בנושא הלוואות לאוכלוסייה המבוגרת לצורך סיוע במעבר לדיור מוגן או לרכישה של דירות חדשות, קטנות יותר, המותאמות עבור האוכלוסייה הוותיקה.
2 צפייה בגלריה
"לא מעט מבוגרים שפונים"
"לא מעט מבוגרים שפונים"
"לא מעט מבוגרים שפונים"
(המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם:
על פי נתוני העירייה, עשרה אחוזים מכלל תושבי העיר כיום הם אזרחים ותיקים, דבר המשפיע על שוק הנדל"ן המקומי, כמו למשל על הצורך בהקמה של מתחמים נוספים לדיור מוגן, כאשר הקמתו של מתחם נוסף אכן נמצאת בימים אלה בשלבים מתקדמים, ולא מן הנמנע שעוד מתחמים דומים יוקמו בעיר בעתיד.
לדברי מנכ"ל "איתנים סיטי", יועץ המשכנתאות רועי צ'יפרוט, עבור מבוגרים תושבי העיר המבקשים הלוואה לצורך מעבר לדיור מוגן או לרכישה של נכס בעיר, שיהיה קרוב לילדיהם, עומדת אפשרות מעט פחות מוכרת ‑ משכנתא הפוכה.
"עד לא מזמן בנקים סירבו לאשר משכנתא למבוגרים מכיוון שאין להם הכנסה חודשית, או שאין להם מספיק שנים להחזיר את ההלוואה, עד כמה שזה נשמע אכזרי", אומר צ'יפרוט, "ובדיוק כאן נכנסת המשכנתא ההפוכה. זו הלוואה לכל מטרה, למבוגרים החל מגיל 60, בפריסה של עד 40 שנים, אותה יכולים לשלם בעתיד היורשים, או להחזירה לבנק על ידי מכירת הנכס שלוקחי ההלוואה קנו, ואחד היתרונות שלה הוא שאין עמלה על פירעון מוקדם שלה".
2 צפייה בגלריה
כמה מהמנות שנשלחו לחולי קורונה
כמה מהמנות שנשלחו לחולי קורונה
כמה מהמנות שנשלחו לחולי קורונה
(צילום: איתנים סיטי)
לדברי צ'יפרוט, לקיחת ההלוואה יכולה לא רק לשמש למעבר לדיור מוגן או רכישת נכס חדש, אלא גם לשיפוץ נכס קיים, שיתאים למגורי אנשים בגיל השלישי.
"זה פתרון מצוין למי שגרים בעיר ורוצים להישאר בסביבה מוכרת, קרוב למשפחה ולחברים שיסייעו בעת הצורך, ולא רוצים למכור בחייהם את הבתים שלהם", אומר צ'יפרוט. "מודיעין החלה כעיר לזוגות צעירים, אבל עם השנים התושבים שלה התבגרו, וזו כבר לא עיר של ילדים או משפחות צעירות בלבד, אלא עיר ככל הערים, שהאוכלוסייה בה מתבגרת. בנוסף, ערך הדירות בעיר עלה מאוד בשנים האחרונות, וכעת בעלי נכסים שמגיעים לגיל פרישה יכולים להרשות לעצמם לעבור לדיור מוגן מבלי למכור את הבית שלהם, למשל באמצעות המשכנתא ההפוכה. זו אופציה אטרקטיבית, ויש לא מעט מבוגרים שפונים אלינו בנושא הזה".