עידו אלקיים, שף פרטי

כמעט שני עשורים שהשף עידו אלקיים כיכב במטבחים הכי נחשבים בארץ כמו ה"מסה" של אביב משה, "לה גוטה" של משפחת בן שמחון בירושלים ובעשור האחרון היה השף הראשי במסעדת "טורו". לפני כשנה פרש מהמטבח לטובת הרצון להיות יותר קרוב לילדים ולמשפחה המתגוררת בעיר.
7 צפייה בגלריה
שף אלקיים. תשוקה לבשרים
שף אלקיים. תשוקה לבשרים
שף אלקיים. תשוקה לבשרים
(צילומים: ריגושים - סיני יצחקי )
קראו גם:
מה חדש: אחרי שנים במטבחים גדולים, שף אלקיים שינה את הקונספט והפך להיות שף פרטי לאירועים קטנים וגדולים תוך שהוא משלב שיטות בישול חדשניות כמו עישון ובישול מולקולרי וכמובן תפריט שכולל אוכל חדשני עם בסיס מסורתי שמגיע מכל הלב.
טווח המחירים 500-300 שקלים לסועד, כשהמחיר כולל ארוחה בסיסית ושדרוג לפי בחירת לקוח של מנות מובחרות, קינוחים, שתייה קלה ויינות, ציוד עריכה ועוד.
7 צפייה בגלריה
מנה של שף אלקיים
מנה של שף אלקיים
מנה של שף אלקיים
(צילומים: ריגושים - סיני יצחקי )
מנה מועדפת מומלצת: אחת המנות המוכרות ביותר היא נתח אסאדו במעשנה שלו המגיע ברוטב ברביקיו. "אני אוהב נתחי בשר" מודה אלקיים, "יש לי תשוקה לבשרים, כשאני רואה נתח אני אוהב לגעת ולהרגיש אותו. הסיפוק הכי גדול זה לראות את הפנים והתגובות כשהם טועמים מהמנות שלי כי אנשים צריכים להבין שהטיפול בבשר הוא חלק חשוב מאוד עוד לפני שהוא מגיע לגריל ובטח לצלחת".

מסעדת חצות

"חצות" היא אחת המסעדות הכי מזוהות עם העיר ירושלים ועם שוק מחנה יהודה. היא החלה את דרכה לפני 52 שנים בעלייה של אגריפס, שם היא עומדת בגאון גם היום. על פלאנצ'ה לוהטת עמוסה בנתחי בשר מכל הסוגים והמינים מתערבבים להם התבלינים הסודיים של המשפחה. לפני עשור המשפחה פתחה בצמוד לחצות את "ג'וזף", מסעדת המבורגר ירושלמית ייחודית.
7 צפייה בגלריה
צוות חצות. ביקוש גדול במודיעין
צוות חצות. ביקוש גדול במודיעין
צוות חצות. ביקוש גדול במודיעין
(צילום: דוד פורטל רול)
מה חדש: זאת הפעם הראשונה שמסעדת חצות יוצאת מחוץ לגבולות איזור חיוג 02 והבחירה לסניף הראשון שיוצא כרשת לא נבחרה סתם, אלא בגלל הביקוש הגדול. סניף מודיעין הוא סניף אקספרס שהמטבח שלו משלב את שתי המסעדות ומוגשות שם מנות מובחרות משני התפריטים.
מה נאכל שם: המנות במקום מוגשות בפיתה, צלחת ולחמניית בייגלה ירושלמי מיוחדת להמבורגרים. תפריט הסניף מציע המון מנות ונותן מענה גם לצמחוניים וטבעוניים.
בתפריט ומחירים: כנפיים סויה וצ'ילי 1/2 ק"ג - 38 ₪, 1 ק"ג - 70 ₪, כרובית פריכה מטוגנת - 28 ₪, נשנוש נקניקיות מרגז - 32 ₪, מעורב ירושלמי - 50 ₪, פרגיות - 50 ₪, דפי אנטריקוט - 60 ₪, מעורב ירושלמי טבעוני - 47 ₪. בגזרת ההמבורגרים: מקסיקני - 50 ₪ ותוספות מעל בדמות מעורב ירושלמי 20 ₪, חזה אווז - 11 ₪, ביצה - 9 ₪ או ריבת בצל - 10 ₪, נקניקיית מרגז - 10 ₪.
7 צפייה בגלריה
מעורב בפיתה. תבלינים סודיים
מעורב בפיתה. תבלינים סודיים
מעורב בפיתה. תבלינים סודיים
(צילום: אסף קרלה)
איפה ומתי: "חצות", א'-ה' 23:00-11:00, שישי 16:00-11:00 מוצאי שבת 23:00-19:00 רחוב דם המכבים 53 מע"ר טלפון: 077-7242011

מעדניית איבגי

כמי שגדל ברחוב אגריפס בשוק מחנה יהודה, היה לנתנאל איבגי בן ה־36 ברור שאת דרכו המקצועית הוא יעשה בין סמטאות ודוכני האוכל. לפני שש שנים הוא הצליח להגשים חלום ילדות ופתח את המעדנייה הנושאת את שם משפחתו.
7 צפייה בגלריה
מעדניית איבגי. הגשימו חלום
מעדניית איבגי. הגשימו חלום
מעדניית איבגי. הגשימו חלום
(צילום: מעדניית איבגי)
מה חדש: לאחרונה נפתח הסניף של המעדנייה בעיר כשהוא רחב יותר, כ־60 מטר, וההשקעה בו היא מעל לחצי מיליון שקלים, מה שגורם לסניף הזה להביא יותר מוצרים ממה שיש בשוק.
מה נאכל שם: המוצרים במעדנייה רבים ומגוונים, כמו גם האוכל המוכן. לצד ממולאים מוכנים אפשר למצוא פרלינים לאפייה ובישול. פסטות מיובאות מאיטליה, מחלקת קפואים, כ־400 סוגי גבינות מכל רחבי תבל ובנוסף ייצוג מחלבות בוטיק ישראליות. במקום גם עשרות סוגי דגים מיוחדים כמו למשל קוויאר של דג בורי שכמוהו ועוד כמה מוצרים שניתן למצוא רק אצלו. כחלק מהשפע של המטבח הישראלי, נמצא במעדנייה חמוצים ביתיים, סלט מטיאס כבוש והכי חשוב, אווירה במיוחד בימי שישי, אז על הבוקר נפתחות מאזות טעימה וכמובן עארק.
איפה, מתי וכמה זה עולה? דם המכבים 36, בניין רקיע. א׳-ה: 21:00-9:00, ו׳: 08:00 עד כשעה לפני כניסת השבת. משלוחים למודיעין, לפיד ובית חורון בהזמנה מעל 250 שקל ללא תוספת תשלום. טלפון: 050-3334386

פסטה בסטה

את המותג "פסטה בסטה" שהחל את דרכו בקיץ 2010, אין ירושלמי שלא מכיר. המקום שהיה בין הראשונים גם לפתוח את שעריו כמקום בילוי לצעירים בשעות הערב, הביא לשוק ניחוח איטלקי חדש ומרענן. מאז, התרחבה משפחת הפסטה ונפתחו סניפים בכל הארץ, מצפון ועד דרום.
7 צפייה בגלריה
מנות בפסטה בסטה. נעשית לעיני הסועדים
מנות בפסטה בסטה. נעשית לעיני הסועדים
מנות בפסטה בסטה. נעשית לעיני הסועדים
(צילום פרטי)
מה חדש: הסניף של פסטה בסטה במודיעין ממוקדם על השדרה המרכזית בעיר, ממש בצמוד למזרקות המים, והסיבה לבחירת הלוקיישן הייתה שגם בסניף הזה יתקיים עניין של אוכל ובילוי, מה שקיבל גם רוח גבית מהעירייה שמפיקה באיזור מופעים במהלך השנה.
מחירים: מנת פסטה בסיסית תעלה 32-24 שקלים והתוספות תלויות בבחירה. בנוסף, לחובבי הבישול בבית, מציע המקום פסטות טריות ורטבים במשקל הביתה.
איפה ומתי: דם המכבים 63, א'-ה': 11:00 עד 23:00, ו' עד שעה לפני שבת, מוצ"ש שעה אחרי צאת השבת ועד 23:00. טלפון: 1-700-555-560

מעדני צדקיהו

מעדניית צדקיהו שהוקמה בירושלים ב־67' והחלה את דרכה בעגלה בכלל, כבר פתחה סניף בעיר לפני כארבע שנים, אבל בגלל הביקוש ועם אכלוס איזור המע"ר במסעדות נוספות והפיכת האיזור למרכז בילוי קולינרי, נפתח סניף נוסף.
7 צפייה בגלריה
מנה במסעדה
מנה במסעדה
מנות במסעדה
(צילום פרטי)
מה חדש: כחלק מהכניסה של סניף נוסף של המעדנייה לעיר, החלה המסעדה לשווק גם את כל נושא הקייטרינג שלה. מדובר על קייטרינג חלבי או בשרי, שירות שהכניסה הקבוצה לכל הסניפים ועכשיו גם למודיעין.
מה נאכל שם וכמה זה יעלה? למי שמכיר את צדקיהו יודע שכל הזמן התפריט שלהם משתנה ומתווספים אליו עוד ועוד מנות ומטעמים. המסעדה שהתחילה בממכר של חמוצים, אט־אט החלה להכניס עוד מוצרים כמו גבינות, דגים, מטוגנים, אוכל מוכן ונכון להיום יש במקום מטבח עשיר הכולל סלטים, תבשילים, חמוצים ביתיים, גבינות, דליקטסים, שמני זית, יינות, פשטידות, פסטות, לזניות, לחמים, ממרחים ועוד. המחירים בחנות הם לפי משקל בכל המוצרים, החל מ־5 שקלים ועד 30 שקלים.
איפה ומתי: לצדקיהו כאמור שני סניפים, הוותיק יותר ברחוב רחל אימנו במרכז מוריה טלפון: 08-660-6424, והשני דם המכבים 28 (מע"ר) 08-6556470. ימי פתיחה: א'-ג' - 21:00-9:00, ד'-ה' - 22:00-8:00, ו' - 16:00-7:00.