מיזם מחמם את הלב במודיעין: עליזה שלז, 44, תושבת מודיעין, הגבירה בשבועיים האחרונים את פעילותה ההתנדבותית למען חולי קורונה שאין להם בני משפחה או חברים המתגוררים בסמוך אליהם, וזאת בעיצומו של הגל השישי של המגפה, שגרם לכך שברשויות מקומיות ברחבי הארץ ישנם מאות חולים פעילים.
2 צפייה בגלריה
"שנמשיך לעשות טוב". עליזה שלז
"שנמשיך לעשות טוב". עליזה שלז
"שנמשיך לעשות טוב". עליזה שלז
(צילום פרטי)
קראו גם:
בשבועות האחרונים מעלה שלז פוסטים בקבוצות פייסבוק שונות של תושבי מודיעין, וגם של העיר רמלה, שם היא עובדת בתור פיזיותרפיסטית במערכת החינוך המיוחד. בפוסטים היא מבקשת מתושבי הערים לסייע לחולים המתגוררים בעירם, שאין מי שיעזור להם.
בשבוע שעבר העלתה שלז, שנולדה בארצות הברית ועלתה לישראל בצעירותה, הודעה בקבוצת "Our Modi'in", בה חברים אלפים מתושבי העיר, רובם הגדול יוצאי מדינות אנגלוסכסיות, וביקשה לסייע לאישה תושבת העיר שנדבקה בקורונה ואין מי שיעזור לה.
להודעה צירפה שלז קישור בו התבקשו כל מי שרוצים לסייע, לרשום איזו ארוחה חמה יוכלו להכין עבור החולה, ובאיזה יום יכינו את הארוחה ויעבירו אותה לדירתה של האישה.
לשביעות רצונה של שלז, בתוך זמן קצר התמלאה הרשימה. "על החולים אני שומעת מקבוצות שאני חברה בהן", מספרת שלז, "וואטסאפ או פייסבוק, או פשוט דרך חברים, ומפה לאוזן באמצעות אנשים שעובדים איתי, או גרים בשכונה שלי. כמי שנדבקה כבר פעמיים בקורונה, ולמרות שיש לי משפחה תומכת, אני מבינה ויודעת כמה זה נחמד כשעוזרים לך, ששולחים משהו. חוץ מתשומת הלב, זו פשוט עזרה אמיתית, ואני בטוחה שמי שעוזר מרגיש אחר כך ממש טוב עם זה".
2 צפייה בגלריה
כמה מהמנות שנשלחו לחולי קורונה
כמה מהמנות שנשלחו לחולי קורונה
כמה מהמנות שנשלחו לחולי קורונה
(צילום פרטי)
על ההחלטה לפתוח ביוזמה הייחודית היא מספרת: "בשלב מסוים הבנתי שאני, כמי שמכירה הרבה אנשים, יכולה לעזור ממש בקלות לאנשים אחרים, בלי להשקיע הרבה אנרגיה. האמת שזה התחיל לפני שנתיים עם התפרצות הקורונה, ובמקום העבודה שלי אספנו 30 שקלים מכל אדם, ששימשו לקנייה של אוכל מפנק או מתנה למי שהיה חולה, מין מחווה יפה שכזו, כדי שהאיש ירגיש יותר נוח, ומשם המשכתי".
"אני מקווה שנמשיך לעשות טוב", היא מסכמת. "יש הרבה אנשים טובים שנותנים יד, וזה מקסים, ורק שנהיה בריאים".
רעות אביבי, תושבת מודיעין, שבעבר סייעה לאחד החולים בעיר באמצעות המיזם של שלז, אומרת: "מעשה כל כך פשוט וכל כך גדול, וכמה יפה לראות שאנשים מושיטים מיד יד לעזרה, זה מראה המון על האנשים הטובים שיש בינינו".