מודיעין ממשיכה להיות אחת הערים המובילות בישראל בנתוני מכירת דירות חדשות, כך עולה מפרסומי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס), המתייחסים למכירת דירות ברחבי הארץ במהלך שנת 2021.
על פי נתונים אלה, בשנה החולפת נמכרו בכל רחבי ישראל 56,060 דירות חדשות, כאשר במודיעין בלבד נמכרו 1,850 דירות.
בראש הרשימה תל אביב־יפו, בתחומה נמכרו אשתקד 4,111 דירות חדשות, ואחריה, לפי הסדר: אשקלון (4,070), וירושלים (2,848). מודיעין ממוקמת שביעית בדירוג זה, אחרי נתניה, ולפני עיר גדולה נוספת באיזור השפלה ‑ ראשון לציון.
1 צפייה בגלריה
קרקע בשכונת מורשת
קרקע בשכונת מורשת
אתר בנייה בשכונת מורשת
(צילום: חורחה נובומינסקי)
קראו גם:
נתון בולט במיוחד, המציב את מודיעין במקום השני בתחום זה, הוא שיעור העלייה בכמות הדירות שנמכרו ברשויות המקומיות ברחבי הארץ, ולפיו בין השנים 2020 ל־2021 נרשמה עלייה של 244 אחוזים בכמות הדירות שנמכרו בשטחה.
העיר בה נרשמה העלייה הגבוהה ביותר היא בת ים, עם עלייה של 427 אחוזים, אולם יש לציין כי כמות הדירות שהוקמו בתחומה במהלך 2021 הייתה גבוהה פי שלושה ואפילו יותר מבמודיעין.
במהלך השנה הנוכחית צפויה עם זאת להירשם צניחה משמעותית בכמות הדירות החדשות שבנייתן תחל במודיעין, בעיקר משום שרוב מתחמי המגורים בשכונת מורשת, השכונה החדשה ביותר בעיר, כבר החלו להיבנות.
מודיעין צפויה לחזור לראש הרשימה רק בעוד כחמש עד עשר שנים, לאחר שיתחילו העבודות להקמת שכונות מגורים חדשות באיזור צפון־מערב, בהתאם לתוכנית המתאר מד/2040 שאושרה לאחרונה על ידי רשויות התכנון.
כל העדכונים - חדשות מודיעין