עיריית מודיעין ערכה בשבוע שעבר פעולות מבצעיות בשכונות החדשות בעיר, במטרה לצמצם את תופעת גניבת כלי הרכב, שהתגברה מאוד במהלך השנה הקודמת.
1 צפייה בגלריה
סוללת עפר שהוקמה באחת הדרכים
סוללת עפר שהוקמה באחת הדרכים
סוללת עפר שהוקמה באחת הדרכים
(צילום פרטי)
קראו גם:
אחרי שבמהלך שנת 2021 נרשמו 242 מקרים של גניבת מכוניות משכונות העיר, נתון גבוה בעשרות אחוזים מהשנה הקודמת, החליטו במשטרת מודיעין להשקיע מאמצים ומשאבים בסיכול פשיעה זו, ולמען מטרה זו חברו אנשי המשטרה לאנשי אגף הביטחון והחירום בעירייה.
במסגרת פעולות משותפות לשני הצדדים בוצעו במהלך השבוע שעבר חסימות של מספר צירי תנועה ארעיים בפאתי כמה מהשכונות החדשות בעיר, בראשן השכונות נופים, ציפורים ומורשת, שאיכלוסה החל לפני כשבועיים.
כלים הנדסיים חסמו במעקות בטון חלק משבילי העפר המובילים משכונות אלה אל השטחים הפתוחים, בהם השתמשו גנבי הרכב להימלטות מהירה מתחום העיר לאחר גניבת כלי הרכב.
בנקודות אחרות בקרבת השכונות החדשות נחסמו צירי תנועה בסוללות עפר, כשבעירייה ובמשטרה מבטיחים להגביר את הסיורים באזורים אלה, על מנת לוודא כי חסימות אלה לא ייפרצו, פעולה שבוצעה מספר פעמים בעבר.
"אנחנו מאמינים שחסימה של צירים, אפילו זמנית ומקומית, תביא להפחתה משמעותית של גניבות הרכב באזורים אלה", אומר גורם במשטרת מודיעין. "מניסיון, כשלגנבים אין דרך לבצע את עבודתם בצורה חלקה ונוחה, הם לא יסתכנו ויימלטו דרך דרכים ראשיות בעיר, ולכן יעברו לבצע את הפעילות שלהם במקומות אחרים".
במקביל לפעולות בשטח, ממשיך אגף הביטחון והחירום בעירייה לקדם את נושא הקמת משמרות השכונה בתחומי השכונות החדשות, מהלך שיצא לפועל לפני מספר שבועות.
"משמח לראות שבעירייה מבצעים פעולות ממשיות בשטח, והתושבים רואים את זה בעיניים, זה חשוב", אומר רונן שרון, תושב שכונת נופים. "אני בהחלט מאמין שפעולה מהירה ויעילה יכולה למנוע עבירות כאלה, ואין לי ספק שאם יהיו הקפדה ועקביות, המצב בשטח ישתפר במהירות".