סיור של חברי הוועדה הגיאוגרפית של משרד הפנים, שנדרשים להכריע בימים אלה בסוגיית העברת שטחים פתוחים שבין היישוב כפר האורנים במועצה האזורית מטה בנימין, לידי עיריית מודיעין עילית הסמוכה, התקיים ביום ראשון השבוע. הסיור משך אליו תשומת לב רבה, בעיקר מצד פעילי הסביבה באזור מודיעין.
הפעילים, חלקם חברי עמותת 'תושבים משפיעים במודיעין', התייצבו לצד חבריהם בכפר האורנים, המנהלים בשבועות האחרונים מאבק מאורגן נגד כוונת ועדות התכנון להעביר שטחים לתחום השיפוט של מודיעין עילית, וזאת לצורך הרחבת העיר.
1 צפייה בגלריה
חברי ועדת הגבולות בשטח
חברי ועדת הגבולות בשטח
חברי ועדת הגבולות בשטח
(צילום: פרטי)
קראו גם:
במסגרת מאבקם של תושבי כפר האורנים המתנגדים לסיפוח שטחים הכוללים את ואדי נחל מודיעין, הקימו חברי היישוב ועד פעולה, שאחד מראשיו היא מנהלת היישוב, קרן סולומון. ביחד עם נציגי הוועד המקומי של כפר האורנים, ועם ראש המועצה האזורית, ישראל גנץ, הביעו את עמדתם בנושא במהלך הסיור. עוד הציגו את עמדתם נגד סיפוח השטחים: נציגי יישובים קהילתיים סמוכים, כמו לפיד ומתתיהו, פעילי סביבה מאזור מודיעין, ונציג החברה להגנת הטבע משה פרלמוטר.
חברי הוועדה, שאמורים לקבל בתוך מספר שבועות עד חודשים החלטה סופית בנושא סיפוח או אי סיפוח השטחים, האזינו לדברי התושבים, רשמו הערות, וצילמו את השטח המדובר.
תושבי כפר האורנים, לפיד, ופעילי הסביבה טוענים כי הסיפוח יגרום "לפגיעה אנושה בערכי הטבע, ובנוף ואיכות החיים של תושבי האזור".
המועצה האזורית מטה בנימין, לצד ארגוני הסביבה, מתכוונת לקדם את שינוי יעוד הקרקע במקום והגדרתה כשמורת יער, צעד שעשוי,כך הם מקווים, למנוע בנייה מכל סוג בשטחי ואדי נחל מודיעין.
כל העדכונים - חדשות מודיעין