עשרות מתושבי שכונת נופים במודיעין, שבנייתה הולכת ונשלמת בימים אלה, צפויים להגיש בתקופה הקרובה התנגדויות להקמת מתחם מגורים לשכירות ארוכת טווח במרכז השכונה, בשל החשש כי הפעלת המתחם תפגע באיכות חייהם.
1 צפייה בגלריה
"עוד ועוד כלי רכב". מגרש 801
"עוד ועוד כלי רכב". מגרש 801
"עוד ועוד כלי רכב". מגרש 801
(צילום פרטי)
קראו גם:
מדובר בחלקה הממוקמת בצומת הרחובות יער הזורע ויער בן שמן, המוכרת בשם "מגרש 801", שנרכש על ידי חברת הבנייה "אביסרור", וייעודו המקורי היה להקמת מתחם דיור מוגן לאוכלוסייה מבוגרת.
לפני כשנה, כשעלה הנושא לדיון בוועדה המקומית לתכנון ובנייה במודיעין, מחו תושבי האיזור על הכוונה להקים במגרש מתחם דיור מוגן ובו 80 יחידות דיור, משום החשש שהקמה של מתחם כזה, שבמקור כלל שלושה בנייני מגורים בגובה עשר קומות, יפגע במרקם השכונתי, הבנוי מבנייני מגורים של עד שש קומות.
בעקבות המחאה הודיעה העירייה כי תאשר הקמה של בניינים בגובה של שבע קומות לכל היותר במתחם, וכי היא מתנה את הקמת המתחם בבנייה של חניון תת־קרקעי, דבר שהתקבל בשביעות רצון מצד התושבים, אלא שכעת התמונה שוב משתנה.
זאת כאמור בשל בקשת חברת הבנייה לשנות שוב את ייעוד הבנייה, להפוך את המתחם לדיור בשכירות ארוכת טווח, ולהקים בשטח 120 יחידות דיור.
"הקמה של 120 יחידות דיור בשטח מצומצם כזה תביא לפגיעה חמורה בכל מי שגר פה באיזור, בוודאי במי שגר מול המגרש", אומרת רווית חיים, תושבת רחוב יער הזורע. "לפני שנה דיברו על 80 יחידות דיור וזה היה מוגזם, ועכשיו 120, שזו תוספת משמעותית, ובכלל לא משנה אם הדירות יקטנו, כי בכל יחידה יגורו משפחה או זוג, וזה אומר עוד ועוד כלי רכב, ופגיעה באיכות החיים שלנו".
תושב אחר בשכונה, המתכוון גם הוא להגיש במהלך השבועות הקרובים התנגדות לתוכנית, אומר: "הגענו לפה כדי ליהנות מאיכות חיים, מנוף יפה ופתוח מהמרפסת של הדירה ולא של מגדלים ובטון, ומרחובות שקטים, ללא בעיות חניה. הבקשה האחרונה מוגזמת בעיניי ומהווה פגיעה חמורה באיכות החיים של מי שמבקשים לגור פה, ואני מקווה מאוד שישמעו את קולות התושבים".