במשטרת מודיעין מביעים שביעות רצון מפעילות צה"ל לאורך קו התפר באיזור מודיעין, שהיא חלק ממהלך רחב שמבצעים כוחות הנדסה באיזור החטיבה המרחבית יהודה, בעקבות אירועי הטרור שהתרחשו בארץ לפני מספר חודשים.
אחת המסקנות מימי פיגועי הטרור הייתה כי מבצעי הפיגועים חדרו לישראל דרך פרצות בגדר ההפרדה ובאיזור קו התפר, כולל נקודות בגדר הסמוכה למודיעין, ולכן הוחלט בצה"ל על מאמץ לטיפול בסוגיה, שעיקרו סגירת קו התפר עד כמה שאפשר מפני חדירת פלסטינים.
1 צפייה בגלריה
שב"חים חוצים לכיוון מודיעין
שב"חים חוצים לכיוון מודיעין
שב"חים חוצים לכיוון מודיעין
(צילום ארכיון: קובי קואנקס)
בחודשים האחרונים נרשמה עלייה חדה במספר הגניבות של כלי רכב משכונות מודיעין, והדבר נבע, בין השאר, מהקלות שבה הצליחו גורמים מהשטחים לחדור לישראל דרך פרצות בגדר הממוקמת ממזרח לעיר, שדרכן חדרו כנראה לישראל חלק מפעילי הטרור.
לדברי גורמים במשטרה, פעולות צה"ל לאחרונה הביאו לירידה במספר גניבות כלי הרכב.
במקביל לסגירת הפרצות בגדר, פועלים בשטח כוחות סדירים של חטיבת כפיר, המסיירים לאורך הגדר כדי לייצר הרתעה נגד מי שמבקשים לנסות לחצות אותה ולחדור לשטח ישראל.
"זו בהחלט פעולה חשובה שתשפיע בהדרגה על כל האיזור", אומר גורם במשטרת מודיעין, "ואין לנו ספק שנראה את ההשפעה של זה בנתוני הפשיעה בעיר, בעיקר בכל הקשור לעבירות רכוש".
קראו גם:
במקביל לסגירת הפרצות בגדר, מתגברים כוחות צה"ל את האכיפה בשני מחסומים מרכזיים בעיר וסביבתה: מחסום מכבים, הנמצא ביציאה המזרחית ממנה, ומחסום חשמונאים, הממוקם מצפון למודיעין עילית.
"סוף־סוף הבינו שאין פתרון אחר פרט לחסימה מוחלטת של המעברים, ופיקוח צמוד. רק זו הדרך לצמצם את הפשיעה בעיר", אומר איתן גזית, תושב העיר, שרכבו נגנב לפני כשלושה שבועות. "גניבת רכב או פריצה לבית גורמים לך לאובדן של הביטחון האישי, ובזה חייבים להילחם".
כל העדכונים - חדשות מודיעין