אין זה סוד שמודיעין הפכה בשנים האחרונות לאחת הערים המבוקשות ביותר למגורים, ובמהלך השנתיים האחרונות, עם הקמתן של שתי שכונות חדשות: נופים ומורשת, נבנו בה אלפי יחידות דיור חדשות.
6 צפייה בגלריה
היקר ביותר. רחוב דן
היקר ביותר. רחוב דן
היקר ביותר. רחוב דן
(צילום באדיבות משרד U נכסים)
בימים אלה נשלמות עבודות הבנייה בשכונת מורשת, ונראה כי יחלפו עוד מספר שנים עד ששוב ייבנו דירות חדשות בשטח העיר, מה שמגביר עוד יותר את הביקוש לדירות – חדשות, ישנות, מה שרק אפשר.
למי שעוד לא התייאשו – מהחיפוש או מהמחירים, קיבצנו כמה עצות שיעשו לכם קצת סדר על מה שקורה בעיר בתחום הנדל"ן, איפה כדאי לכם לחפש, ומאיפה כדאי לכם להתרחק.

נופים: אחת המבוקשות


אחת מסוכנויות הנדל"ן המוכרות והוותיקות בעיר היא סוכנות French Connection – תיווך, ייעוץ והשקעות נדל"ן, אותה הקימה לפני 16 שנה סנדרה מוראלי, ושם הסוכנות אינו מקרי.
"אני עצמי נולדתי בצרפת ועליתי לארץ, והחלטתי לעסוק בתחום הזה", מספרת מוראלי, "ועם הזמן התרחבנו, ואנחנו מתמחים במכירת נכסים לאוכלוסיית יהודי צרפת, וכן, אנחנו פועלים למען קהל יעד מאוד מסוים, משפחות שעולות לישראל מצרפת, או תושבי צרפת שרוצים להשקיע פה, וכמובן כל מי שרק רוצה".
על אף שלא מדובר בשכונה החדשה ביותר שנבנית בעיר, ורוב הבניינים בה כבר הושלמו, מספרת מוראלי כי שכונת נופים במערב העיר היא אחת השכונות המבוקשות ביותר במודיעין.
"פרט לעובדה שזו שכונה חדשה, היא מבוקשת מאוד כי יש אליה נגישות נוחה, גישה מהירה לכביש 431, לכניסה וליציאה מהירה מהעיר, וכל הדירות חדשות ויש בהחלט נוף יפה מסביב.

6 צפייה בגלריה
טריפלקס גן בבוכמן
טריפלקס גן בבוכמן
טריפלקס גן בבוכמן
(צילום באדיבות סוכנות French Connection)

"המון זוגות צעירים רוצים להגיע לשם, בין השאר מכיוון שמבחינה תקציבית הדירות בשכונה מתאימות לאנשים בתחילת הדרך.

6 צפייה בגלריה
5 חדרים במפלס אחד בציפורים
5 חדרים במפלס אחד בציפורים
5 חדרים במפלס אחד בציפורים
(צילום באדיבות סוכנות French Connection)

לדוגמא, מחיר ממוצע לדירת 4 חדרים נע בין 3 מיליון ועד 3.1 מיליון שקלים, לדירה בקומות הביניים, לא דירות גן או גג כמובן, שמחירן גבוה יותר.
דירת 5 חדרים בשכונת נופים נמכרת בימים אלה במחיר של בין 3.7 מיליון שקלים ל-3.8 מיליון שקלים. אלה המחירים, והם גבוהים כמובן בהשוואה לערים אחרות".

הכרמים: מחירים סבירים


נוספת בעיר שזוכה לדברי מוראלי לביקוש גבוה היא שכונת הכרמים, הממוקמת דווקא בקצה השני של העיר, סמוך מאוד לצומת שילת, בכניסה הצפונית לעיר מכיוון כביש 443.

6 צפייה בגלריה
שכונת הכרמים
שכונת הכרמים
שכונת הכרמים
(צילום באדיבות משרד U נכסים)

"חוץ מהגישה המהירה והנוחה ליציאה מהעיר, שכונת הכרמים נחשבת מאוד כי היא שכונה ותיקה ויש בה מוסדות ציבור רבים: בתי ספר, מרכזי קניות, פארקים ציבוריים, והיא גם קרובה למרכז העיר, כולל לשדרת המע"ר", מסבירה מוראלי. "השכונה מוכרת כשכונה שמתאימה לכולם, זוגות צעירים, משפחות ומבוגרים, יש שם שילוב מעניין ויפה".
ומה לגבי מחירים? מוראלי אומרת כי מחירי הדירות בשכונה סבירים למדי.
"דירת 4 חדרים מוצעת שם במחירים של בין 2.8 מיליון שקלים ל-2.9 מיליון, ודירות 5 חדרים בטווח מחירים של 3.3 מיליון שקלים ועד 3.4 מיליון שקלים".

הרחוב היקר: הכירו את רחוב דן


ומהו הרחוב היקר בעיר?
"על פי מחירי הנכסים", ממשיכה מוראלי, "יש כמה רחובות יקרים מאוד במודיעין, ואלה הרחובות דן, יוסף ושמעון בשכונת השבטים, רחובות שבשטחם בתים פרטיים, קוטג'ים גדולים על מגרשים יפים מאוד.

6 צפייה בגלריה
סנדרה מוראלי
סנדרה מוראלי
סנדרה מוראלי
(צילום באדיבות סוכנות French Connection)

"ממש לאחרונה נסגרה באחד הרחובות האלה עסקת שיא, במסגרתה נמכר בית פרטי, שעוד היה זקוק לקצת שיפוץ, במחיר של 7.85 מיליון שקלים".
"מדובר בבית שבנוי על שטח לא גדול, כ-180 מ"ר, על מגרש של כ-400 מ"ר, והמחיר הזה מעיד על הביקוש הגבוה, ועל ערך הנכסים ברחובות אלה".

המבוקשים: המע"ר ורעות


גם כרמית פינקר, בעלת משרד הנדל"ן U נכסים, מודעת היטב לאתגר הגדול של שיווק ומכירת נדל"ן בעיר.
"יש במודיעין 12 שכונות, ובאופן טבעי יש רמות שונות של ביקוש, והדבר תלוי בכל מיני גורמים", אומרת פינקר. "ההיצע והביקוש לשכונות השונות נובעים מדברים שונים, למשך שכונת אבני חן הינה שכונה קהילתית שרוב האוכלוסייה המתגוררת בתחומה דתית, ולכן הביקוש לנכסים בה נובע מהרצון להיות מחוברים לקהילה מסוימת".
"באופן טבעי, גם בשכונות החדשות, ציפורים ונופים, יש ביקוש גבוה מאחר והן חדשות ומטופחות, וזה תמיד גורם משיכה, ובגלל הביקוש הגבוה, אין שם היצע גדול של נכסים".
וכמה תעלה דירה בשכונות אלה?
"בשכונות האלה מחירה של דירת 4 חדרים עם מרפסת, מעלית, חנייה פרטית, ומחסן, הוא סביב 3 מיליון שקלים".

6 צפייה בגלריה
כרמית פינקר
כרמית פינקר
כרמית פינקר
(צילום באדיבות משרד U נכסים)

ומה ההבדל בין מחיר זה למחיר בשכונות אחרות בעיר, ותיקות יותר?
"בשכונת הכרמים אפשר למצוא דירת 4 חדרים, עם מרפסת, מעלית וחנייה, במחיר ממוצע של כ-2.75 מיליון שקלים, ובשכונות הוותיקות יותר מחיר דירה בגודל כזה יכול לעמוד על כ-2.6 מיליון שקלים".
פינקר, כמו אנשי נדל"ן אחרים הפועלים במודיעין, מסמנת שני אזורים בעיר הנחשבים לאטרקטיביים ביותר למגורים, ולכן הביקוש לנכסים בתחומם גבוה.
"איזור המע"ר מבוקש ממש, מאחר וזו שדרה לא גדולה מדי, ויש בה אפשרות לגור במרכז העיר, קרוב להכל, והאיזור מבוקש במיוחד בקרב בני הגיל השלישי או משפחות שילדיהן עזבו את הבית", היא אומרת.
"גם רובע רעות מבוקש מאוד, מאחר ויש בו בתים פרטיים היושבים על מגרשים של כ-450 מ"ר, עם גינה גדולה, ואווירה פסטורלית".

קראו גם:

ואיפה המקום היקר ביותר לרכוש בו נכס?
"שכונת השבטים, ורחוב דן במיוחד, רחוב שקט ומעגלי, בו נמכרים בתים במחירים באמת לא רגילים או שגרתיים, צמודי קרקע שמחירם יכול להגיע בקלות ל-8 מיליון שקלים".