הורים לילדים ממודיעין שנרשמו בתחילת שנת הלימודים לצהרונים שמפעילה רשת "סחלבים" בגנים בעיר, טוענים כי ברשת מודיעים ברגע האחרון על מחסור בסייעות, מה שמוביל לביטול חלק מהצהרונים, לעתים בהתראה של שעות בודדות.
1 צפייה בגלריה
"התראה מעכשיו לעכשיו". גן במודיעין
"התראה מעכשיו לעכשיו". גן במודיעין
"התראה מעכשיו לעכשיו". גן במודיעין
(צילום: חורחה נובומינסקי)
קראו גם:
לטענת חלק מההורים, בשבוע שעבר בוטלו מספר צהרונים שעה בלבד לפני שהיו אמורים להיפתח, מה שאילץ את ההורים לשנות את תוכניותיהם, וחלק מהם נאלצו לעזוב את מקום עבודתם מוקדם מהצפוי כדי לאסוף את ילדיהם.
"ההתראה היתה פחות או יותר מעכשיו לעכשיו", מספרת איילה חביב, תושבת העיר, "וכשניסיתי לברר בשיחת הטלפון מה הסיבה לכך, נאמר לי שהסייעות לא הגיעו לעבודה ולכן אי־אפשר יהיה להפעיל את הצהרון". הורים אחרים במספר שכונות ברחבי העיר, קיבלו בשבוע שעבר הודעות דומות.
"אלה דברים שהיו צריכים להיערך אליהם מראש, ובטח בתחילתו של כל שבוע", אומרת חביב. "הורים כמונו, שכירים שעובדים במשרה בה אנחנו מחויבים לשעות מסוימות, בוודאי עד השעה 16:00 ולפעמים עד 17:00, מתקשים מאוד להתנהל בצורה כזו".
הורי הילדים בעיר מודעים למצוקת כוח האדם המוכרת במקומות שונים ברחבי הארץ, אולם הדבר לא מנחם אותם.
"זו לא רק השגרה האישית של ההורים שנפגעת, אלא גם בעיקר של הילדים שלנו", אומרת אם לילדה מאחד הצהרונים בעיר. "חשוב שמי שאחראים לנושא, ברמה המקומית וברמה הארצית, ידאגו שיהיה סדר, שייערכו מראש לכל שינוי שעשוי להתרחש. אי־אפשר להמשיך ככה, חייבים לייצר לילדים שלנו שגרה שפויה, בוודאי אחרי שנה וחצי של קורונה".
מסחלבים נמסר בתגובה: "בעמותת סחלבים רואים חשיבות רבה בגיוס עובדים איכותיים וקבועים עבור מסגרות הצהרונים ומשקיעים רבות על מנת לגייס ולקלוט עובדים חדשים. כחלק מהמאמצים מקיימים בסחלבים מערך הסעות מכעשרה יישובים סמוכים לעיר ומפרסמים רבות לקהלים שונים בעיתונות, ברשתות חברתיות, בלשכת התעסוקה ובאתרים שונים לגיוס עובדים, ואף פועלים לקידום פתרונות ארוכי טווח גם ברמה הארצית. סחלבים, כמו גופים רבים אחרים במדינת ישראל, מתמודדת עם מצוקת כוח אדם בצהרונים, אך בזכות פעולות אלה ואחרות, מלבד מספר מקרים נקודתיים בלבד, מצליחה לספק להורים ולילדי העיר שירות רציף במציאות המאתגרת".