הוריהם לילדים ששובצו על ידי אגף החינוך של עיריית מודיעין לגן עין גב בשכונת מורשת, כועסים על החלטת העירייה להעסיק בגן, שילמדו בו 35 ילדים, רק גננת וסייעת אחת. ההחלטה לפתוח את הגן התקבלה במתכונת רב‑גילית למרות התנגדות ההורים. לטענת ההורים, המניע הוא חיסכון בתשלום לנשות צוות.
על פי החלטת אגף החינוך, גן עין גב יכלול שתי שכבות גיל: טרום חובה וחובה, ובסך הכל ילמדו בו 35 ילדים בין הגילים ארבע עד שש, המספר המקסימלי המאושר.
אלא שלא רק שילוב השכבות מכעיס את ההורים, אלא גם העובדה כי על 35 ילדים יהיו אחראיות שתי נשות צוות בלבד – גננת וסייעת. אמה של אחת הילדות ששובצה לגן מסבירה: "על פי התקן, בגן טרום‑חובה צריכות להיות גננת ושתי סייעות, ובגן חובה אמנם גננת וסייעת, אבל פה החליטו, מאחר ויש ילדים בגיל חובה, ללכת על הגרסה המצומצמת".
קראו גם:
"זה מכעיס, כי איך שלא מסתכלים על זה, יש פה ילדים שנפגעים, ילדי טרום חובה, שהם ילדים צעירים יחסית, וזקוקים להשגחה קרובה, ועם שתי נשות צוות זה יהיה קשה, ומנגד ילדי חובה, שזקוקים גם הם לתשומת לב, אולי אפילו חשובה יותר, למשל הכנה אישית לקראת כיתה א', ואני לא רואה איך זה יתאפשר בצורה רצינית עם 35 ילדים, גננת וסייעת". שלומית זמלר, אמא נוספת לילד ששובץ בגן, דורשת שהעירייה תפעל עד לפתיחת שנת הלימודים "לתיקון העוול".
"לא ייתכן שבעיר כמו מודיעין, שמתפארת ברמת החינוך שלה, ובקידמה ובחדשנות, ילמדו 35 ילדים בגן, זה לא הגיוני", אומרת זמלר. "שמעתי על כך וכעסתי מאוד, וכך הורים רבים אחרים שלא מבינים איך זה קרה". "השכונה הזו נבנית כבר שנתיים, העירייה ידעה בדיוק כמה תושבים יגיעו, מתי השכונה תתאכלס, והייתה חייבת להיות היערכות אחרת, בוודאי שמבחינת פתיחת ושיבוצי מוסדות חינוך, בעיקר גנים".
"אני חושבת שבאגף החינוך חייבים לבוא לקראת ההורים, שמשלמים מיסים גבוהים על המחייה בעיר, ואין תירוצים, העירייה יכולה להעסיק עוד סייעת, זה בתחום אחריותה, שלא יחסכו על הגב שלנו ושל הילדים שלנו".
מהעירייה נמסר בתגובה: "הטענות המופיעות בכתבה אינן נכונות. לפני כחודשיים ערך מינהל החינוך פגישת זום בנוכחות כ־160 הורים מהשכונה. במפגש הוסבר על תהליך קבלת ההחלטות שנערך בכל שנה מחדש באשר לשיבוצי גני הילדים, לפי מספר התלמידים הרשומים בשכונה. בהתאם לנתונים, חוברו שנתוני גילי 4-5, כפי שנעשה בעבר בגני ילדים בעיר ונעשה בגני ילדים בכל הארץ. למודל זה יתרונות רבים מבחינה רגשית וחברתית, אשר הוסברו בפגישה על ידי גורמי המקצוע, כמו גם פיתוח מיומנויות וכישורים בהתאם לשלב הבשלות של כל ילד וילדה בגן מסוג זה.
"בהקשר זה הציגו מפקחות גני הילדים את אופן הפעולות החינוכיות שנוקטות מנהלות הגנים בגנים בהם שני שנתונים. העירייה פועלת על פי תקן משרד החינוך שאינו מאפשר לשלב בגן סייעת נוספת. עבודת הצוות החינוכי בגן עם הילדים הינה דיפרנציאלית בקבוצות קטנות בהתאם לגילים, למיומנויות ולצרכים של הילדים, על מנת לתת מענה מיטבי לילדים". ¿