סגירת מעגל מרגשת בהדסה: הרופא שיילד את טליה היה מבין מובילי מבצע ארצי להצלתה מסרטן לפני 15 שנים. בגיל שנתיים אובחנה טליה בורוכוב עם סרטן מסוג לוקמיה. הפעוטה הקטנה טופלה בהדסה על ידי צוות מומחים במחלות סרטן בילדים, נלחמה יחד עם הרופאים, וניצחה את המחלה לשמחת הוריה.
2 צפייה בגלריה
 טליה וד״ר דורון כבירי
 טליה וד״ר דורון כבירי
טליה וד״ר דורון כבירי
(צילום: דוברות הדסה)
בגיל 9, לאחר שהחלה לסבול מתסמינים שונים ונלקחה על ידי הוריה לבדיקות, התגלה כי המחלה חזרה. הסרטן תקף באופן נדיר את השחלות ואת מח העצם בגופה והפעם נקבע כי ככל הנראה תזדקק להשתלת מח עצם שתציל את חייה.
מדינת ישראל יצאה בשנת 2008 למבצע ארצי רחב היקף למציאת התורם המתאים לטליה. מערך נרחב של עמדות דגימה הוקם בכל עיר בארץ והמבצע יצא לדרך.
דורון כבירי, אז סטאג׳ר צעיר לרפואה, היה בין המתנדבים שביקשו לסייע והוא נבחר לרכז עמדת גיוס למאגר מח עצם אליה הגיעו רבים לתרום דגימה, וכמובן, היה בין ראשוני התורמים בעצמו למאגר. על מאמציו הגדולים במבצע להצלת טליה זכה לתעודת הערכה עליה שמר עד היום.
בינתיים, טופלה טליה על ידי רופאי ואחי הדסה בפרוטוקול שכלל כימותרפיה וטיפולים שונים וההחלמה המיוחלת - ללא השתלת מח עצם בסופו של דבר ולשמחת כולם, הגיעה.
כעבור 14 שנים, הופיע זוג צעיר במרפאתו של הסטאג׳ר שהפך מאז לרופא בכיר במחלקת נשים ויולדות בהדסה. הזוג הצעיר, טליה ואסף המתגוררים במודיעין, חווה אבדן הריון וביקש את הליווי הצמוד של המומחה להריון בסיכון גבוה עליו שמעו המלצות רבות.

קראו גם:

"לפני שפגשנו את ד״ר כבירי עברתי לידה שקטה וזו הייתה תקופה מטלטלת ולא פשוטה", סיפרה טליה. "בהריון הבא הבנו שיש לנו התמודדויות משמעותיות לכל אורכו ושאני אצטרך ליווי של מומחה להריון בסיכון. כך הגענו דרך הרבה המלצות של משפחה וחברות לד״ר דורון כבירי בעין כרם. נאמר לנו שהוא רופא מצוין שמנוסה בליווי הריון עם אתגרים ומייד כשפנינו אליו הרגשנו שאנחנו בידיים ממש טובות".
הרופא שמע מטליה על קורותיה בהריון הקודם וכמובן על מחלת הסרטן ממנה החלימה בשנות ילדותה. כשסיפרה שנערך עבורה מבצע ארצי לאיתור תורם מתאים של מח עצם, משהו בו ניעור. הוא חשד שמדובר בילדה שלמענה התנדב שנים קודם לכן.

2 צפייה בגלריה
 טליה וד״ר דורון כבירי
 טליה וד״ר דורון כבירי
טליה וד״ר דורון כבירי
(צילום: דוברות הדסה)

הוא מיהר לביתו ומצא בין חפציו את תעודת ההערכה שקיבל לאחר התנדבותו במבצע ועליה שמר במשך 15 השנים שעברו מאז. "פתאום הבנתי שלא סתם חשדתי שמדובר באותה ילדה שלמענה התגייסתי וגייסתי רבים אחרים. טליה של היום, היא טליה של אז. אותה ילדה מקסימה בת 11 שפעלתי רבות כדי לסייע למצוא לה תורם שיציל את חייה.
"לא סיפרתי לטליה על הקשר המיוחד שגיליתי בנינו והעדפתי לחכות לאחרי הלידה, כדי לא להכביד עליה רגשית. מאז, היא הייתה המטופלת שלי במרפאת הריון בסיכון בהדסה וליוויתי אותה ואת אסף לאורך חודשי ההיריון. שמרנו על ההרייון שלה ברגישות רבה ועשינו הכל כדי לשמור על טליה ועל העובר בריאים״.
יפית, אמה של טליה אשר חוותה עם בתה דרך ארוכה ומטלטלת סיפרה: ״טליה מצאה אצל ד״ר כבירי משענת ויחס חם, כמו של אב לבתו. הקשבה, הרגעה, נגישות בכל שעה ביום. הוא הפך למלאך השומר שלה, לדמות היחידה שהיא מקשיבה לו וסומכת על כל דבר שחשב שיהיה טוב ונכון עבורה. והוא היה רגיש, הכיל וקיבל את כל התהליך הזה שעובר עלינו, תמיד בהבנה ובנועם״.
״השבוע זכיתי ליילד את טליה בהדסה עין כרם, בית החולים בו היא החלימה וקיבלה את החיים במתנה לפני 15 שנים, וזו הייתה סגירת מעגל מדהימה״, אמר ד״ר כבירי בהתרגשות, "רק לאחר הלידה, כשהתאוששה בחדר במחלקת יולדות א׳, סיפרתי לה ולמשפחה שהייתי שותף במאמצים להציל את החיים שלה לפני 15 שנה וזו הייתה הפתעה מרגשת לכולם.
"הם פשוט נדהמו מהמקריות המטורפת הזו ואמרו שזה מסביר את החיבור של טליה לרופא שליווה אותה כל הדרך. אני חווה עם היולדות שלנו בהדסה רגעים משמעותיים בחייהן וזה תמיד מרגש, בכל לידה מחדש״, הוא אמר. "אבל עם טליה ואסף יש מימד נוסף, מעבר להריון המוצלח וללידה הבריאה. הבן המתוק שלהם מסמל את העוצמה שלה, את ההתגברות וההחלמה ואת הנחישות לנצח את האתגרים שמולם ניצבו שניהם יחד עם האמא של טליה שהיא דמות להערצה. אני מלא הודיה על כך שזכיתי להיות חלק מהגשמת החלום שלהם להפוך למשפחה. זו זכות אמיתית״.
״ד״ר כבירי היה שם ברגעים לא פשוטים ותמיד ידענו שאני מטופלת על ידי רופא מקצועי ואחראי שנותן מעטפת מלאה וליווי צמוד״, סיכמה טליה בהתרגשות, "בשנייה התחברתי אליו והוא היה הסמכות מבחינתי לכל דבר. היה מדהים לגלות שהוא היה חלק מהשרשרת האנושית שפעלה למעני בילדות. היום אנחנו יוצאים מהדסה כמשפחה ומודים לד״ר כבירי, לצוות המדהים בהדסה ולכל מי שסייע בדרך וליווה אותנו עד לרגע הכי חזק בחיים״.