אירוע הידברות מיוחד לרגל ט' באב, יתקיים הערב (רביעי) בהיכל התרבות במודיעין, וזאת במסגרת כנס שדרות לחברה וחינוך בשיתוף המכללה האקדמית לחינוך על שם קיי בבאר שבע.
2 צפייה בגלריה
בן דרור ימיני, ישי שריד
בן דרור ימיני, ישי שריד
בן דרור ימיני, ישי שריד
(צילום: אביגיל עוזי)
מדובר במיזם "הלילה לא לומדים תורה 2023", והאירוע, שיתחיל בשעה 20:30, יהיה בסימן "מתאחדים או מתמוטטים", וזאת לדברי המארגנים, על רקע אירועי התקופה האחרונה המאיימים לפלג את החברה הישראלית.
מדי שנה משתתפים מאות מתושבי העיר באירוע המוקדש ל-ט' באב, והוא ייפתח בקריאת מגילת איכה עם אהרון שטארק, ובסיום הקריאה ייערך פאנל מיוחד בהנחיית העיתונאי ד"ר שי שטרן, ובהשתתפות שפרה שחר, מנכ"לית "בית חם לכל חייל", העיתונאי בן דרור ימיני, הסופר ישי שריד, והרב נפתלי רוטנברגן.
נושא השיח יהיה האחריות האישית והלאומית בהיבטים חברתיים ופוליטיים, והכניסה לאירוע תהיה חופשית וללא תשלום.
האלוף במיל' עוזי דיין, נשיא ומייסד כנס שדרות, מספר על האירוע: "ט' באב הוא היום היחידי בשנה בו על פי המסורת היהודית אסור ללמוד תורה, שכן לימוד תורה הוא דבר מענג שאין לו מקום ביום חורבן".

2 צפייה בגלריה
משתתפים בכנס עבר
משתתפים בכנס עבר
משתתפים בכנס עבר
(צילום פרטי)

"הלילה לא נלמד תורה, אבל נתכנס ביחד, כל חלקי החברה הישראלית, לשיח גלוי ומלמד עם מגוון רחב ואיכותי של דוברים מכל קשת הדעות, ונלמד איך להציל את עצמנו מעצמנו".

קראו גם:

פרופסור אריה רטנר, נשיא המכללה האקדמית לחינוך על שם קיי בבאר שבע, ויו"ר הכנס: "מן הראוי כי נקונן באירוע על מה שאנו במו ידינו מחוללים באי כיבוד האחר, השונה מאיתנו, בעל הצרכים המיוחדים ובעלי הדעות וצבע העור השונה".
אבירם רות, תושב מודיעין, מתכוון להגיע אל האירוע ומספר: "שמעתי על הערב דרך חבר דתי, והחלטתי ללכת. אני חושב שזה דבר חשוב, בטח בימים מסוג אלה, ששווה לעצור לרגע, ולנסות להבין מה חושב האחר".