תושב מודיעין הנוהג לפקוד לעיתים קרובות את היכל התרבות העירוני, טוען כי ביציע הצופים באולם ההיכל קיים מפגע בטיחותי שאינו מטופל, וזאת על אף פניות חוזרות ונשנות שלו מזה חודשים לעירייה ואף למשרד מבקר המדינה.
2 צפייה בגלריה
היכל התרבות במודיעין
היכל התרבות במודיעין
היכל התרבות במודיעין
(צילום: קובי קואנקס)
האיש, עמוס וייס, טוען כי הליקוי המדובר ‑ מדרגה הגבוהה באופן משמעותי משאר המדרגות ‑ גורם לנפילות של מבקרים בהיכל, בעיקר מבוגרים וקשישים, ששיווי המשקל שלהם פחות טוב מפאת גילם.
"הבעיה החמורה היא בשורה שמונה, שם נבנתה המדרגה מעל הגובה המותר בתקן", מסביר וייס. "על פי התקן, המדרגות אמורות להיות בגובה זהה, אבל שם יש ליקוי ‑ צד אחד של המדרגה הוא בגובה 18.5 ס"מ, והצד השני בגובה 21 ס"מ".
לדברי וייס, הוא כמעט ומעד בעצמו על מדרגה זו, ואף היה עד למספר מקרי נפילה של מבוגרים. "אנשים עולים במדרגות, מדרגה אחר מדרגה, משוכנעים שהכל תקין, ופתאום יש מדרגה לא זהה, ואז אתה נופל", הוא מסביר. "לא מעט אנשים מבוגרים וקשישים מגיעים להיכל התרבות, חלקם מועדים שם, והייתי עד לאחרונה גם לנפילה של קשישה. אם אדם קשיש יעקם שם את הרגל יכולים להיהרס לו החיים בגלל זה, וזה עוד מבלי לדבר על התביעה בה העירייה יכולה להסתבך".
לפני כשמונה חודשים, בניסיון לטפל במפגע, פנה וייס ללשכת ראש העירייה, חיים ביבס, במכתב, וביקש לטפל בנושא בהקדם.
במכתב שקיבל מאחת מעובדות אגף הביקורת בעירייה, לינור גור, נמסר לוייס, כי "לאחר בדיקה של יועץ הבטיחות של העירייה, הוחלט כי המדרגה תסומן בפס זוהר לכל אורכה, מכיוון הירידה לעבר הבמה".

2 צפייה בגלריה
"עניין של כסף". המדרגה הבעייתית
"עניין של כסף". המדרגה הבעייתית
"עניין של כסף". המדרגה הבעייתית
(צילום: קובי קואנקס)

עוד נרשם במכתב התשובה, כי "יותקן שלט 'זהירות מדרגה' בגרם המדרגות מכיוון הבמה לדלת היציאה במרכז האולם".
זמן קצר לאחר ביצוע הפעולות על ידי העירייה, שב וייס להיכל התרבות, ולטענתו גילה כי התיקונים אינם פותרים את הבעיה.
"הפס הזוהר זה כסת"ח, כי הוא זוהר רק בחושך, וכשאדם מבוגר צועד במדרגות הוא לא יראה את השלט שתלו על הקיר, זה לא הגיוני", טוען וייס. "פרט לכך, השלט שתלו אינו מואר, וכשביקשתי לדעת מדוע, השיבו לי כי התאורה תפריע לצופים בזמן המופע".

קראו גם:

מתוסכל מהמענה של העירייה, פנה וייס לפני כחמישה חודשים למבקר המדינה, ופירט את מה שהוא מגדיר כ"טיפול רשלני" מצד העירייה במפגע הבטיחותי.
בסיכום הפנייה, כותב וייס: "בצר לי אני פונה אליכם לעזרה, אולי אתם תשיבו את הבטיחות לעיר העתיד, כי עם בטיחות כושלת שכזו אני לא בטוח שיש עתיד, והכל עניין של כסף".
"השקיעו מיליונים בשיפוץ המבואה להיכל, אבל עם המדרגה הזו לא עשו כלום", מסכם וייס.
מהעירייה נמסר בתגובה: "לאחר פניית התושב הנושא נבדק על ידי מומחה בטיחות, שקבע כי יש לבצע מספר שיפורים שבוצעו באופן מיידי".