פעילי סביבה ממודיעין הגישו בשבוע שעבר לוועדה המקומית לתכנון ובנייה של המועצה האזורית גזר, מסמך התנגדות מפורט בנושא הרחבת כביש שעלבים־ישפרו סנטר, שאותה מתכננת המועצה האזורית להוציא אל הפועל.
2 צפייה בגלריה
פגיעה בחיות הבר וערכי טבע. כביש המריבה
פגיעה בחיות הבר וערכי טבע. כביש המריבה
פגיעה בחיות הבר וערכי טבע. כביש המריבה
(צילום פרטי)
מדובר בתוכנית גז/מק/28/52, שתהליך פרסומה בציבור כנדרש על פי חוק, היה לטענת אנשי עמותת "תושבים משפיעים במודיעין" בלתי תקין, מה שמחייב את ביטולה של התוכנית במתכונתה הנוכחית.
התוכנית שהגישה המועצה למינהל התכנון כוללת הרחבה של כביש קיים, שנסלל ללא אישור על דרך חקלאית ישנה, ומחבר מזה שנים רבות בין כביש הגישה ליישובים שעלבים ונוף איילון במועצה, למתחם ישפרו סנטר, איזור מסחרי הנמצא בתחום השיפוט של עיריית מודיעין.

2 צפייה בגלריה
חיות בר נדירות. עמק הצבאים
חיות בר נדירות. עמק הצבאים
"לא בוצע תסקיר סביבתי"
( צילום: אורן כהן)

במסמך שהגישו המתנגדים נטען: "פרסום התוכנית היה מצומצם ובכלי תקשורת מקומיים בלבד, שתפוצתם קטנה מאוד, ולגבינו ‑ פרסום מצומצם על גבול ההסתרה".
עוד נרשם במכתב ההתנגדות: "הוועדה פרסמה את ההודעה על הרחבת הכביש ותוכניות הפיתוח סביבו בשלט קטן מאוד, בצד אחד של הכביש בלבד, וכן בעיתונות המקומית במועצה האזורית גזר בלבד".
לטענת פעילי הסביבה, מאחר ופרסום התוכנית לא בוצע בתחומי מודיעין, על אף שהכביש מגיע לישפרו סנטר, נמנעה זכות ההתנגדות הרחבה מתושבי העיר שרואים עצמם נפגעים ממנה, התנהלות שלטענת הפעילים הינה "רשלנית, אינה סבירה, ובכך יש פגמים בהליך המינהלי המחייבים את עצירתו והתחלתו מחדש".
היחידים שהגישו עד עתה התנגדות מפורטת לתוכנית היו אנשי החברה להגנת הטבע, שטענו כי בלתי אפשרי לסלול מחדש כביש שלכאורה לא אושר מעולם.
לטענת פעילי הסביבה, מאחר ופרסום התוכנית לא בוצע בתחומי מודיעין, על אף שהכביש מגיע לישפרו סנטר, נמנעה זכות ההתנגדות הרחבה מתושבי העיר שרואים עצמם נפגעים ממנה
לאנשי תושבים משפיעים במודיעין טענות הנוגעות לפגיעה חמורה בסביבה שתיגרם בשל הרחבת הכביש הקיים, ובראשן הטענה כי בזמן התכנון כלל לא בוצע תסקיר סביבתי שאמור לספק מידע לגבי השפעת עבודות התשתית בשטח על בעלי החיים ומגוון הצומח באיזור, המהווה שטח פתוח.
קראו גם >>>
על פי הטענות שהעלו פעילי הסביבה, הרחבת הכביש תוביל לפגיעה בבעלי חיים רבים, בהם אוכלוסיית צבאים, צבועים, נמיות וחזירי בר שהאיזור הוא מקום המחיה שלהם, וזו תחמיר עם הקמת עמודי תאורה, מעקות וגדרות – וכן תפגע באופיו של אחד ממקטעי שביל ישראל העובר בצמוד לכביש.
ממועצת גזר נמסר בתגובה: "הנושא נמצא בדיוני הוועדה לתכנון ובנייה. ההתנגדויות ידונו בצורה מקצועית כפי שנעשה בכל דיון המתקיים בוועדה".