מחאת מנהלי ומנהלות בתי ספר ברחבי המדינה ונציגי רשויות מקומיות, בעקבות הצהרותיו של חבר הכנסת אבי מעוז (מפלגת "נעם") ‑ שמיועד לכהן כסגן שר החינוך - לפיהן תהיה בידיו הסמכות להחליט אילו גופים חיצוניים ייכנסו לבתי הספר בישראל ומה יהיו תוכניות הלימוד השונות, עוררו את השיח בנושא גם בקרב הורי התלמידים במודיעין.
1 צפייה בגלריה
"מערכת פלורליסטית". ח"כ מעוז
"מערכת פלורליסטית". ח"כ מעוז
"מערכת פלורליסטית". ח"כ מעוז
(צילום: שאול גולן)
במהלך השבוע הופיעו במספר קבוצות פייסבוק של תושבי מודיעין פוסטים בהם הביעו תושבים חשש לגבי מעורבותו המוגברת של סגן השר המיועד, ועלתה השאלה האם העירייה מתכוונת לפעול בנושא.
החשש שהביעו הורים היה כי מעוז, כמו שטענו בשבוע שעבר קרוב ל־200 מנהלי בתי ספר בארץ בפנייה שהעבירו ללשכת ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, יפגע בצורה חמורה בתכני מערכת החינוך, "ויכניס עמדות חשוכות לסדר היום".
אולם יש גם מי שאינם ממהרים לפסול את מועמדותו של סגן השר המיועד, בעיקר חובשי כיפות סרוגות תושבי העיר.
אנשי הנהגת ההורים העירונית לא התייחסו לנושא, ואולי הדבר קשור לעובדה שהעירייה היא אחת מהרשויות שהכריזו כי לא יאפשרו פגיעה במערכת החינוך.
בהודעה מטעמו, אותה פרסם ראש העירייה, חיים ביבס, נרשם: "... יש לי כמה עקרונות שמנחים אותי בקבלת החלטות ובניהול בכל הקשור למערכת החינוך שלנו. הראשון הוא שחצי מהתקציב השנתי של העירייה מושקע בחינוך, והשני הוא שהמערכת החינוכית תפעל תמיד כמערכת פלורליסטית, המאפשרת לכל ילד וילדה למצוא את המסגרת המתאימה עבורו. כך היה, וכך ימשיך להיות".

קראו גם:

בעד: רק הצהרות פוליטיות

חיים קדוש, תושב שכונת נחלים בעיר: "היציאה נגד אבי מעוז מופרזת, מה עוד שהוא טרם מונה לתפקיד, וכמובן שלא עשה שום צעד בנידון. פוליטיקאים מצוינים בהצהרות, אבל בפועל לא תמיד כל מה שהם מדברים עליו קורה, וברור שיש עוד כוחות שפועלים במרחב, ובלי קשר, מותר לכל אדם להביע את דעתו, כך שאולי כדאי שכולנו נחכה".

נגד: שנאה ואיבה ללהט"ב

רונית אקשטיין, תושבת העיר, אמא לשני תלמידים במערכת החינוך העירונית: "אין יותר מדי במה להתעסק או לדון. מדובר באדם חשוך, שדעותיו בנושאים שונים מוכרות. החל מהשנאה והאיבה כלפי הקהילה הלהט"בית, ועד להתנגדות לליברליזם בתחומים שונים של החיים, ולנו, כאזרחים חפצי חיים, שוויון ודמוקרטיה, החובה להשמיע קול ולהתנגד למהלך".