משתמשי הרכבת במודיעין חוו אתמול (רביעי) יום מתיש במיוחד, שהחל כבר בשעות הבוקר המוקדמות, עם עיכובים ממושכים בזמני הגעת הרכבות שהיו אמורות לנסוע מהעיר לירושלים, מה שהשפיע על סדר יומם של הנוסעים, ונמשך בשעות הערב, כשתושבי העיר ביקשו לחזור לבתיהם.
1 צפייה בגלריה
"מתסכל ומרגיז". תחנת רכבת במודיעין
"מתסכל ומרגיז". תחנת רכבת במודיעין
"מתסכל ומרגיז". תחנת רכבת במודיעין
(צילום פרטי)
כבר בשעה 7:30 בבוקר הבינו מאות הנוסעים שהתייצבו בתחנות מודיעין מרכז ופאתי מודיעין, כי כנראה שוב לא יגיעו בזמן לעבודה, לאחר שבתחנות התקבלה ההודעה כי הרכבת שהיתה אמורה לצאת ממרכז העיר בשעה 07:36 בבוקר לא תצא במועד זה.
משתמשי הרכבת המתוסכלים נאלצו להמתין 35 דקות נוספות עד להגעת הרכבת, אז גם התבשרו, בין השאר ביישומון רכבת ישראל, כי בשל מחסור בנהגים בקו הרכבת בין מודיעין לירושלים, תצא מהעיר רכבת אחת בכל שעה בשעות העומס, במקום שתיים כמדי יום.
"זה היה מתסכל ומרגיז, לשבת שעה בתחנה, ורק אז לעלות לרכבת בידיעה שכבר איחרת כי אין לך ברירה", אומרת רעות לביא, תושבת העיר, העובדת בירושלים. "היו בתחנה, כמדי בוקר, סטודנטים ועובדים, שבסך הכל רצו להגיע בזמן לעבודה או ללימודים, אבל שוב זה לא קרה".
בהמשך הבוקר, לאחר שהידיעה על צמצום תנועת הרכבות ממודיעין לירושלים ובחזרה הגיעה למשתמשי הרכבת, החליטו חלק מהם לוותר על הנסיעה ברכבת, ולנסוע במקום זאת באוטובוס.
"זה פתרון, אבל פתרון רע", אומר שלום הראל, תושב העיר, "כי אין באמת אוטובוס ישיר ונוח בכל שעה מהעיר. בבקרים יש אוטובוס שעוצר בהמון תחנות לפני שהוא מגיע לירושלים, ובטח שזה לוקח יותר מעשרים הדקות שבהן הרכבת הישירה מביאה אותך לשם".
קראו גם:
תושבי העיר שביקשו לעשות אחר הצהריים את הדרך חזרה למודיעין באמצעות הרכבת, גילו כי בעיית כוח האדם ממנה סבלו בבוקר, נמשכה גם בחציו השני של היום.
"בשילוט האלקטרוני בתחנת הרכבת בירושלים היה רשום שהרכבות ייצאו כל שעה במקום כל חצי שעה, וזה באמת מבאס", אומרים הנוסעים, "ומבאס עוד יותר לקבל הודעות מוזרות שבגלל 'מחלות' של הנהגים יש בעיה בתדירות. זה מגוחך, יכלו להוסיף עובדים לקו הזה".
מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "בשל מחלות מרובות בצוותי הרכבת, ביום רביעי, 7 בדצמבר, תדירות הרכבות בקו ירושלים יצחק נבון – מודיעין, עמדה על רכבת אחת מדי שעה לכל כיוון, במקום שתיים בשעה בשעות השיא – הודעה שהועברה לנוסעים גם ביום רביעי בבוקר".