החלטת עיריית מודיעין להפעיל באירועי יום העצמאות הקרוב זיקוקי דינור שקטים, זוכה לתמיכה רחבה בקרב תושבי העיר, כמו גם בקרב משוחררי שירות קרבי בצה"ל, הסובלים מפוסט־טראומה.
2 צפייה בגלריה
"בשורות מצוינות". עצמאות במודיעין
"בשורות מצוינות". עצמאות במודיעין
"בשורות מצוינות". עצמאות במודיעין
(צילום: חורחה נובומינסקי)
על כוונת הנהלת העירייה לעשות השנה שימוש בזיקוקים השקטים, כמו ברשויות מקומיות אחרות ברחבי הארץ, הודיעה העירייה בשבוע שעבר בהודעה בה נכתב: "על אף שהם שקטים, אנחנו רוצים לצעוק את זה מרוב שמחה. בערב יום העצמאות יהיו לראשונה זיקוקים שקטים, שיאירו גם את השמיים וגם את הלב להרבה מאוד הלומי קרב, אנשים וילדים עם צרכים מיוחדים ובעלי חיים".
דרור זיכרמן, 37, תושב העיר, שנפגע באורח אנוש בפיגוע חבלני בשנת 2005, כשהיה לוחם בגדוד נחשון, ומאז סובל מתסמינים קשים ותכופים של פוסט־טראומה, מברך על החלטת העירייה.
"אלה בשורות מצוינות", אומר זיכרמן, "ואמנם אני עדיין לא אצא החוצה במהלך ערב יום העצמאות, אבל זו כבר התחלה, והלוואי שרשויות אחרות גם ינהגו בדרך דומה.
"בכל פעם שאני שומע זיקוקים או פיצוצים זה מחזיר אותי לאירוע בו הייתי, וכל רעש או ריחות של עשן גורמים לי לחרדות.

2 צפייה בגלריה
זיקוקים יום העצמאות
זיקוקים יום העצמאות
"אנשים חוגגים ואנחנו מתחבאים"
(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

"הזיקוקים עושים לנו רע. אנשים חוגגים ואנחנו מתחבאים. לפני פחות מעשור התחלנו במאבק מול הרשויות המקומיות ואני שמח שזה מחלחל ומצליח סוף־סוף".

קראו גם:

גם פעילי הסביבה מברכים על המהלך, בהם אייל שחם: "הפיצוצים האדירים מבהילים מאוד את החיות, וחיות בר יש בשפע בשטחים מסביב לעיר, אז משמח שהפעם יהיה להם קצת פחות רועש ומלחיץ".

רשויות שהרימו את הכפפה:


ירושלים
קרית גת
רחובות
תל אביב