תושבים ממודיעין המתגוררים בסמוך לפארק ענבה, טוענים כי בשבועות האחרונים מגיעים בני נוער רבים אל הפארק, ובמיוחד לחלקו המערבי, שותים אלכוהול, מבעירים זיקוקים ונפצים, ומשחיתים רכוש ציבורי.
2 צפייה בגלריה
"חייבים פיקוח בשטח". הגשר שבו נפגשים בני הנוער בפארק
"חייבים פיקוח בשטח". הגשר שבו נפגשים בני הנוער בפארק
"חייבים פיקוח בשטח". הגשר שבו נפגשים בני הנוער בפארק
(צילום: קובי קואנקס)
מדובר על קטע קצר יחסית של כשני ק"מ, הנמשך מפאתי שכונת הציפורים, לאורך השביל שלצד נחל ענבה, עד לחלק המערבי של השכונות נופים ומורשת, בו שוהים בני הנוער, בעיקר בשעות הערב.
"בני נוער גילו את האיזור הזה, שיש בו דרך נוחה ואפילו מוארת, וספסלים לשבת, והפכו אותו למקום מפגש ובילוי שלהם", אומר חנן גבע, תושב שכונת הציפורים. "בכל שבוע אנחנו שומעים שהם שם, יושבים וצוחקים, בדרך כלל בשעות הערב המאוחרות, אבל הבעיה שזה לא נגמר רק בצחוק, ולפעמים הם עושים שטויות".
המעשים עליהם מדבר גבע כוללים שתייה של משקאות אלכוהוליים ועישון, והבערת נפצים וזיקוקים, כשרק לפני שבועיים נשרפו מספר עצים בסמוך לנחל ענבה, אחרי שצעירים הבעירו במקום זיקוקים.
בשטח אחר של הפארק, מתחת לגשר המחבר בין שכונת נופים לשכונות מורשת ואבני חן, נפגשים בני נוער רבים, מרססים כתובות גרפיטי ומשאירים אחריהם אשפה רבה.
לפני מספר חודשים, במטרה להרחיק מהשטח את בני הנוער, גידרה העירייה שטח הסמוך לגשר ששימש כנקודת מפגש, אולם בני הנוער לא הפסיקו להגיע למקום, אלא רק העבירו את נקודת המפגש שלהם למקום אחר.
"אני מבינה את הצורך של בני הנוער להגיע לפה, קצת להתבודד ואפילו לעשות שטויות, זה מובן וטבעי בגיל הזה, אבל אני חוששת שמשהו לא טוב יקרה, בטח לקראת חופשת הפסח והקיץ שממש מעבר לפינה", אומרת אחת מתושבות שכונת אבני חן. "חבורות של בני נוער שיושבים יחד בפארק, רחוק מהעין של המבוגרים, זה עלול להיות מתכון לאסון".

2 צפייה בגלריה
עצים עלו באש. ואדי ענבה
עצים עלו באש. ואדי ענבה
עצים עלו באש. ואדי ענבה
(צילום: רונן כרם)

לפני כחצי שנה, בעקבות הבנה של העירייה כי הפארק מושך אליו בני נוער, נתלו בכניסה לפארק שלטים האוסרים על כניסה אליו ולנחל אחרי השעה 22:00 בלילה, אולם נראה כי בני הנוער לא מצייתים להוראות.
"חייבים פיקוח בשטח, ניידת שיטור שתעבור בוואדי בכל שעה, ואפילו רק תפגין נוכחות", אומר גבע, "צעד כזה יכול למנוע בלגן".

קראו גם:

מהעירייה נמסר: "השיטור העירוני וניידות הביטחון מבצעים סיורים רבים ואכיפה מוגברת באיזור הפארק, והאיסור על הכניסה לפארק מבוצע בפועל. לא מוכרת לשיטור העירוני תופעה של בני נוער המגיעים לאיזור הוואדי, למעט מקרה בודד ונקודתי של זריקת נפצים לוואדי. בנוסף, המקרה אירע ב־20:00 ושעות פעילות הפארק אינן רלוונטיות לכניסה לוואדי. לסיכום, לא ניתן לקבוע בוודאות שהשריפה שאירעה במקום התרחשה בגלל הנפצים".
פורסם לראשונה: 08:08, 26.03.23