אושר: תקציב עיריית מודיעין אושר אתמול (רביעי) בשעת לילה מאוחרת. תקציב החינוך זכה לתגבור משמעותי, גם מספר הפקחים העירוניים יעלה.
2 צפייה בגלריה
בניין עיריית מודיעין
בניין עיריית מודיעין
בניין עיריית מודיעין. התקציב אושר בשעת לילה מאוחרת
(צילום: אדווה חולי)
הדיון לאישור התקציב בגובה 759 מיליון שקלים נמשך מספר שעות, בעיקר בשל העובדה שלכל חבר מועצה ניתנה אפשרות להביע את דעתו.
קראו גם:
בדומה להליך אישור התקציב בכנסת, גם כאן לקחו חלק גדול מחברי המועצה את הבמה המקומית שניתנה להם, והתייחסו, לעיתים במשך דקות ארוכות, לסעיפי התקציב העירוני שילווה את פעילותה השוטפת של העירייה במשך השנה האזרחית הבאה.
מי שבלט בהיעדרותו מההצבעה הוא סגן ראש העירייה וחבר המועצה ("אילן למודיעין") אלי סבח, שכלל לא התייצב לדיון מאחר ואם היה עושה כן היה עלול להיות מודח מחברתו בסיעה.
הסיבה: לפני מספר חודשים הודח ראש הסיעה, אילן בן סעדון, מתפקידו כסגן ראש העירייה בעקבות חילוקי דעות עם ראש העירייה, חיים ביבס, ותחתיו מונה סבח – צעד שגרם לכעס רב ומתיחות גדולה בתוך חברי סיעת 'אילן למודיעין', המונה שלושה חברים.
במידה וסבח היה מצביע נגד התקציב, כפי שעשו שני חברי סיעתו: בן סעדון וגבי אדרי, היו יכולים השניים להכריז עליו כפורש, ואז היה מסכן את מעמדו כסגן ראש העירייה, תפקיד אותו הוא ממלא בשכר.
כך או כך, ההתנגדות שהביעו לתקציב בן סעדון ואדרי, כמו גם שלושת חברי סיעת 'מודיעין חופשית' – אבי אלבז, איתי אלמוג – בר וגילעד ביהרי, לא מנעה את אישורו על ידי רוב חברי מועצת העיר.
התקציב שאושר הלילה גבוה בשבעה אחוזים מהתקציב שאושר בשנה שעברה ועמד על סכום של 708 מיליון שקלים, וכמו בשנים האחרונות תופס תקציב החינוך את החלק העיקרי של התקציב הכולל.
על פי טיוטת התקציב שהכינה במהלך החודשים הנהלת העיר, בראשות גזבר העירייה יניב עמוס, יעמוד בשנה הבאה סעיף תקציב זה על סכום של 377.5 מיליון שקלים (לעומת 365.5 מיליון שקלים בשנת 2021).
על פי הודעת העירייה, רוב משאבי האגף לחינוך בשנה הבאה יופנו לשידרוג תחומי הלמידה השונים, תוך "הענקת מענה פרטני לכל תלמיד במסגרת לימודיו ולצד המשך קידום תוכניות עירוניות לשיפור איכות תעודת הבגרות, הכולל הגדלת מספר התלמידים הלומדים 4 ו – 5 יחידות לימוד במקצועות המתמטיקה והאנגלית, וכן הגדלת כמות התלמידים והתלמידות הלומדים את תחומי המדעים והטכנולוגיה".
נתח גדול יחסית יוקצה בתקציב השנה הבאה לנושא סביבה, קיימות ותברואה – כאשר לטיפול השוטף בנושאים אלה יוקצו 107.7 מיליון שקלים שעל פי התכנון אמורים להביא לשיפור מצב הניקיון בשכונות העיר, וכן להגדלת תקני הפקחים העירוניים.
עלייה בגובה התקציב צפויה גם באגף לשירותים חברתיים, שלעבודתו בשנת 2022 הוקצו 52.9 מיליון שקלים (לעומת 46.7 מיליון בשנה החולפת) – ועל פי הודעת גזבר העירייה ירוכזו המאמצים בנושאי סיוע לקשישים ומשפחות נזקקות, תושבים עם מוגבלויות, משפחות חד הוריות, עולים חדשים ונוער בסיכון.
2 צפייה בגלריה
חיים ביבס
חיים ביבס
חיים ביבס. מתכוון להמשיך ולפתח את העיר
(צילום: קובי קואנקס)
סעיפי תקציב בולטים אחרים שאושרו: 20.3 מיליון שקלים לאגף תשתיות עירוניות, 11.1 מיליון שקלים לטובת אגף התרבות, ו- 6.2 מיליון שקלים לאגף חברה, נוער וצעירים.
את שאר סעיפי התקציב יוכלו תושבי העיר לראות באתר העירייה, שם צפוי לעלות בימים הקרובים נוסח התקציב שאושר.
בסיום הדיון הארוך, תיאר ביבס את כוונתיו להמשיך ולפתח את העיר, ועמוס הודה לאנשי משרדו על העבודה הרבה שהשקיעו במטרה להכין במועד את טיוטת התקציב החדש.
לעדכונים - חדשות מודיעין