תוכנית המתאר העירונית של מודיעין 2040: בהנהלת העיר עמלים בימים אלה על הגשת התנגדות לחלק מפרטי התוכנית, עם דגש מיוחד על מספר יחידות הדיור שעתידות להתווסף לעיר במהלך שני העשורים הבאים.
1 צפייה בגלריה
(אתר בנייה. אילוסטרציה | צילום אבי מועלם)
בשנה הקרובה תושלם בניית שכונת מורשת בצפון־מערב העיר, ועל פי תוכנית המתאר, שעברה לאחרונה מספר תהליכי אישור במינהל התכנון (הכפוף למשרד הפנים), צפויות להיבנות בעיר עוד מספר שכונות מגורים, בעיקר בצפון העיר, בין שכונת מורשת ליער בן שמן ומתחם ליגד סנטר.
על פי תוכנית המתאר, אם תוכניות ההתרחבות והבנייה יתממשו, יעמוד מספר תושבי העיר לקראת שנת 2040 על כ־300 אלף, נתון שהעירייה מתנגדת לו.
העירייה מבקשת ממינהל התכנון כי מספרם הכולל של תושבי העיר בסיום בניית שכונות המגורים יעמוד על 240 אלף לכל היותר, מספר שלטענת העירייה יאפשר לה להעניק שירותים ראויים לתושבי העיר ולא יגרום לצפיפות אוכלוסין ולבעיות תחבורה.
קראו גם:
אנשי המקצוע בעירייה העוסקים בנושא סבורים כי מספר היחידות המקסימלי שיש להוסיף לעיר במסגרת תוכנית המתאר צריך לעמוד על לא יותר מ־27 אלף.
"חייבים לקחת בחשבון שהתנאים השתנו, ולא בהכרח לטובת נושא הבנייה", אומר גורם בעירייה המעורה בפרטים, ומסביר: "איזור הגבעות הדרומיות שתוכנן בעבר להיבנות עליהן ירד מהפרק בשל הפיכת האיזור לגן לאומי.
"מה שקרה הוא שבמינהל התכנון ביקשו לרכז את הבנייה באזורים אחרים, כמו בצפון העיר", מוסיף הגורם, "וכתוצאה מזה עתידים להיווצר עומס וצפיפות באיזור זה, דבר אותו אנחנו מבקשים לתקן".
נושא נוסף שאליו צפויה העירייה להתייחס בעניין תוכנית המתאר הוא דיור בר השגה לתושבי העיר, בעיקר זוגות צעירים. מאחר שבמהלך השנה האחרונה קבעה מועצת העירייה כי בכל בנייה עתידית בתחום השיפוט של העיר, 30 אחוזים מיחידות הדיור ייבנו בשטח קטן יחסית שיוזיל את עלותן לטובת הזוגות הצעירים, מבקשים בעירייה ממינהל התכנון לעדכן נושא זה.
לטענת אנשי העירייה, פרטיה המעודכנים של תוכנית המתאר 2040 לא יאפשרו הקמה של 30 אחוזים דירות קטנות מתוך הדירות החדשות שייבנו, ולכן מבקשים בעירייה ממינהל התכנון לבצע תיקון בהגדרות, שיביא להקמתן של יותר דירות קטנות בכל מתחמי המגורים המתוכננים.
בקשותיה של העירייה ממינהל התכנון, כמו בקשותיה בהיבטים שונים של גופים כמו קק"ל ופעילי סביבה, צפויות לעלות לדיון בחודשים הקרובים.

תוכנית המתאר 2040 במספרים:

  • 46 אלף דירות חדשות
  • 170 אלף תושבים חדשים
  • 300 אלף מספר תושבים צפוי
כל העדכונים - חדשות מודיעין