מיזם חברתי ראשון מסוגו למבוגרים, בהובלת אנשי מכינת "מיתרים־לכיש", מביא לתושבי מודיעין מסגרת לימודית־חברתית ייחודית, המדמה את חוויית הלימודים במכינות המיועדות לבני נוער לפני גיוסם לצה"ל.
2 צפייה בגלריה
מפגש של הורי המכינה
מפגש של הורי המכינה
מפגש של הורי המכינה
(צילום באדיבות מכינת מיתרים-לכיש)
תחת הכותרת "מקום לשבט" – מסע מרתק להיכרות עם החברה הישראלית על מגוון "שבטיה", מציעים אנשי המכינה לתושביה הבוגרים של מודיעין להצטרף לתוכנית המיוחדת.
מכינת מיתרים־לכיש היא מכינה קדם צבאית מעורבת לחילונים ודתיים, הפועלת מזה עשור באיזור קיבוץ בית גוברין בחבל לכיש.
רכזת תוכניות בוגרים במכינה, אביגיל בלייר, מסבירה: "לצד העבודה עם המכיניסטים ועם בוגרי המכינה, אנחנו מבינים שצריך לפתוח דלת לאוכלוסייה מבוגרת, והתוכנית הזו קמה על משבצת תוכנית למבוגרים.
הצורך בכך הגיע מההורים. יש לנו לא מעט חניכים ממודיעין, שהוריהם אמרו לנו בטקס הסיום בשנה שעברה שגם הם רוצים לחוות מסגרת כזאת, ויש גם הבנה שמבוגרים בשלב זה של חייהם, בני 40 ו־50, מתפנה להם קצת זמן, והם יכולים להיות משמעותיים עבור עצמם ועבור הסביבה".
בשלבי פיתוח התוכנית, החליטו אנשי המכינה לבנות תוכנית המדמה את לימודי בני הנוער במכינה, עם התאמה לגיל המשתתפים בתוכנית.
"הרעיון היה לפתח תוכנית המדמה את המכינה בערכים שלה ובחוויה הקבוצתית, והנושא שנבחר הוא החברה הישראלית", מספרת בלייר.
"זו תוכנית מחזורית, סמסטרים קצרים של חודשיים או שלושה, שבכל אחד מהם צוללים לעומקו של מגזר בחברה הישראלית, בתוכנית שמוביל מרצה המכיר את השכבה ומביא את סיפורה המלא: היסטוריה, תרבות ואתגרים איתם חבריה מתמודדים בחברה הישראלית".

2 צפייה בגלריה
כרזת המכינה להורים
כרזת המכינה להורים
כרזת המכינה להורים
(צילום באדיבות מכינת מיתרים-לכיש)

התוכנית כוללת לא רק מפגשים שבועיים, אלא גם סיורים בשטח, ואפילו יציאה לסדרת שטח הכוללת לינה.
"זו יריית הפתיחה שלנו ואני שמחה לספר שכבר עכשיו יש לנו שיתוף פעולה עם אנשי קהילת 'יחד' בעיר, קהילה חזקה מאוד, שחלק מהבוגרים שלנו חברים בה", אומרת בלייר. "זה מחזק ומעודד אותנו, והכוונה להוציא את התוכנית אל הפועל במהלך חודש מאי הקרוב. אנחנו ערוכים ומוכנים, ומקווים שנצא אל הדרך.

קראו גם:

"מי שיוביל את המסגרת הוא אפרים בק, שהיה ראש שלוחת בית גוברין של המכינה בשנים האחרונות, וגם אם הדרך לשם קשה, אנחנו מאוד מאמינים בעצמנו וקוראים לתושבי העיר להגיע ולקחת חלק".