קבוצת הפעילים המובילים את המחאה במודיעין נגד הרפורמה המשפטית שמתכנן שר המשפטים יריב לוין, בעצמו תושב העיר, השיקה בתחילת השבוע קמפיין מקורי, הכולל דרישה מהעירייה לשנות את שם הרחוב בו מתגורר השר לוין, הנקרא מאז הקמתו שדרות מנחם בגין.
1 צפייה בגלריה
"כבר לא דרך בגין". שלט מחאה מתוך הסרטון
"כבר לא דרך בגין". שלט מחאה מתוך הסרטון
"כבר לא דרך בגין". שלט מחאה מתוך הסרטון
(צילום: מתוך סרטון המחאה)
את היוזמה, הכוללת עצומה אינטרנטית, מפיצים בימים האחרונים פעילי המחאה בעיר, בראשם עומדים שלושת חברי סיעת "מודיעין חופשית" במועצת העיר: אבי אלבז, איתי אלמוג-בר וגילעד ביהרי.
במוצאי שבת שעברה הגיעו למשמרת המחאה הקבועה מול בית השר לוין בעיר קרוב ל-3,000 מפגינים, תושבי העיר והסביבה, ופעילי המחאה מאמינים כי זה העיתוי המתאים, עם עליית התמיכה בפעולות המחאה, להפיץ את העצומה.
גם ביום רביעי השבוע, "יום השיבוש הלאומי", הגיעו מאות מפגינים בשעות אחר הצהריים לאירוע מחאה מול ביתו של השר לוין, וגם שם הפיצו את הקמפיין לשינוי שם הרחוב.
"העובדה שהשר לוין, שמוביל רפורמה משמעותית לשינוי מערכת המשפט בישראל, מתגורר ברחוב על שמו של אחד מגדולי ראשי הממשלה שהיו לנו פה, מנחם בגין, שדגל לשיטתו בשלטון החוק, בהפרדת רשויות ובעליונות בית המשפט, היא קצת אירונית", אומרת רחל טישל, תושבת העיר. "מסיבה זו החלטנו לפרסם עצומה, להפיץ אותה, ולבקש מכמה שיותר מתושבי העיר שמזדהים איתנו, ויש לא מעט כאלה אני מאמינה, לחתום על העצומה, ולאחר מכן נעביר אותה ללשכת ראש העירייה, בבקשה לפעול לשינוי שם הרחוב".


דובי עפר, אחד ממארגני העצומה: "לוחמי הדמוקרטיה והחופש של העיר מודיעין, המפגינים כבר כמה שבועות יום יום מול בית שר המשפטים, החליטו שמעתה תיקרא הכיכר הקרוב לבית השר 'כיכר הדמוקרטיה'. עוד החלטנו כי הכיכר הסמוכה, בה אנו עומדים במהלך היום, תיקרא 'כיכר לוחמי החופש', וזאת עד להסרת האיום להפיכתה של מדינת ישראל לדיקטטורה הנשלטת לטעמנו על ידי חבורת עבריינים מורשעים, קיצוניים ומשיחיים".

קראו גם:

על פי מארגני המחאה בעיר, לאחר שיאספו די חתימות, הם יעבירו את המסמך הסופי אל לשכת ראש העירייה חיים ביבס.