עשרות מתושבי שכונת אבני חן (קייזר) במודיעין מתארגנים בימים אלה להקמתה של קבוצת סיור שכונתית, וזאת לאחר שבמהלך השבועות האחרונים התרחשו ברחובות השכונה שלושה מקרים של הטרדה מינית של ילדות בידי אלמוני, שביצע את המעשים, כך נראה, בדפוס פעולה זהה.
2 צפייה בגלריה
חושף איבר מין
חושף איבר מין
חושף איבר מין
(המחשה: שטרסטוק)
לאחר שהגישו תלונות במשטרה, והבינו כי החשוד שהיה בידי החוקרים שוחרר, החליטו הורי הילדות שהוטרדו לחפש אחר החשוד בעצמם, ולשם כך הם מנסים לגייס את הורי השכונה, המודאגים מאוד מהמצב.
בינתיים, הורים רבים חוששים לאפשר לבנותיהם לצאת לבדן לרחובות, בין השאר משום ששלושת המקרים התרחשו בשעות אחר הצהריים לאור יום.
"יש פה אבות שמאיימים לפגוע בתוקף, ונקווה שלא נגיע למצב הזה ומישהו יאבד שליטה", אומרים ההורים, "לכן המשטרה חייבת להיכנס לעניינים ולעבוד ברצינות, אחרת עוד עלול לקרות פה משהו רע".

החשוד נוהג ברכב אפור


אביה של אחת הילדות שהוטרדו, בת 11 בלבד, מספר כי מאז האירוע, שהתרחש באחד מרחובותיה הראשיים של השכונה ‑ אבני החושן ‑ מתקשים בני המשפחה לחזור לשגרה.
"האירוע קרה לפני כשלושה שבועות בזמן שהילדה הלכה לפעילות בצופים, והתוקף שעשה את המעשה ישב ברכב, ושאל אותה איך מגיעים לקניון", משחזר האב. "היא הסבירה לו איך להגיע, הוא אמר לה 'אני אשים את הכתובת בווייז', הראה לה את הטלפון, והייתה שם תמונה של איבר מין גברי.
"היא נבהלה כמובן ורצה מיד הביתה, וסיפרה לאמא שלה על מה שקרה".
לדברי האב, מיד לאחר ששמע על המקרה, הוא עזב את מקום עבודתו במרכז הארץ, וחזר למודיעין.
"שמעתי מה שקרה ונכנסתי להלם, וקודם כל הגשתי תלונה במשטרה ואחר כך יצאתי לחפש אותו. כל הלילה הייתי ברחובות", אומר האב.

2 צפייה בגלריה
"מקום שמסוכן לילדים". שכונת קייזר, השבוע
"מקום שמסוכן לילדים". שכונת קייזר, השבוע
"מקום שמסוכן לילדים". שכונת קייזר, השבוע
(צילום: קובי קואנקס)

"למחרת לא הלכתי לעבודה. חיפשתי אותו כל היום לפי התיאור של הבת, שסיפרה על בחור צעיר ברכב אפור קטן, שלובש סרבל עבודה ושיש לו שפם. הסתובבתי במשך שעות, ובשלב מסוים עליתי לדירה שלנו כדי לשתות קפה, ואז קיבלתי הודעה משכנה ששמעה מאיתנו על המקרה, שרכב דומה לתיאור שהילדה נתנה חונה ברחוב. אמרתי לשכנה לצלם את האוטו, לרשום את מספר לוחית הרישוי, והיא עשתה את זה והוא ברח".
מצויד במספר הרישוי של הרכב החשוד, חזר האב למשטרה וביקש מהחוקרים לבדוק מי בעליו של הרכב.
"לפי מה שהבנתי החוקרים פעלו די מהר. הבחור שנהג ברכב הזה הגיע לחקירה. הוא צעיר יהודי. הוא היה עצור במשך יומיים, ולפי מה ששמעתי, הוא לא נתן את הקוד של הנייד שלו לבדיקה של הטלפון, אז שחררו אותו, ואם זה נכון זה הזוי".

שתי הטרדות נוספות


כשבוע לאחר מקרה התקיפה הראשון, התרחש אירוע נוסף בעל מאפיינים דומים.
"בימים שאחרי שחרורו של החשוד קיבלנו מידע על מקרה דומה שקרה ברחוב עמק זבולון, והפרטים היו כמעט זהים", מספר האב. "שוב בחור צעיר ברכב אפור קטן, ששאל ילדה איך מגיעים לקניון, ושוב הילדה ברחה מהמקום בריצה".
לדברי האב, לפני כשבוע, כשבועיים לאחר מקרה ההטרדה הראשון, התרחש, לטענת תושבים אחרים בשכונה, אירוע נוסף של הטרדה מינית, גם הוא לאור יום.
"התקשרתי למשטרה ושאלתי כמה פעמים זה יקרה עד שהם יבינו. ביקשתי שיעשו אחד ועוד אחד, כי כנראה שזה אותו אדם"
"קרה אותו מקרה, שוב ברחוב אבני החושן, בדיוק באותה שיטה", מספר האב, "אז התקשרתי למשטרה ושאלתי כמה פעמים זה יקרה עד שהם יבינו. ביקשתי שיעשו אחד ועוד אחד, כי כנראה שזה אותו אדם שהם שחררו. הבחור שמטריד חופשי, ורק ההורים צריכים לתפוס אותו, כי לצערי המשטרה לא תעשה כלום. הם תפסו בנאדם ושחררו אותו, שלושה מקרים אחד אחרי השני, שניים מהם באותו רחוב, מה הם רוצים? שיגיעו למצב שתיאנס ילדה?".

אין היענות למשמר שכונה


על אף שקיוותה כי תזכה להיענות גדולה מצד תושבי השכונה בעקבות האירועים החמורים, הבינה לדבריה אחת האמהות שבתה הוטרדה, כי תיאלץ לשמור על בני משפחתה בעצמה, ועם זאת היא מאמינה שהתארגנות מסודרת של הורים בשכונה היא רק עניין של זמן.
"ניסיתי להרים משמר שכונתי, אבל ההיענות הייתה דלה, ואז החלטתי שלא מתאים לי להיכנס לזה יותר מדי", מספרת האם. "זה גובה ממני הרבה אנרגיות, ועם זאת מאז המקרה אני מבצעת בכל יום סיורים בשכונה. זה בנאדם אחד שלא מעט אנשים זיהו, שפעל באותה צורה וחזר לאותם מקומות בדיוק, ואם הוא יחזור לפה נמצא אותו.
"אני חייבת גם לציין שלצד התלונות, אני מרגישה שיש נוכחות גדולה יותר של שוטרים בשכונה בתקופה האחרונה, ניידות שמסתובבות, וכנראה שזה בגלל האירועים שקרו פה ובעקבות התלונות שלנו.
"המשטרה אמנם לא עושה מספיק, אבל לא מתחשק לנו שפעילות עצמאית שלנו תתנקם בנו.
"אין לנו ברירה אלא לשמור על הילדים שלנו, לפחות עד שהסיפור הזה יסתיים, שיחזור השקט לרחובות שלנו".

פחות ילדים ברחובות


לפני שנה בדיוק חוו כמה מתושבי שכונת הפרחים, הסמוכה לשכונת אבני חן, סדרה של מספר הטרדות מיניות כלפי ילדות ונערות ברחובות השכונה, שכללו שני מעשים מגונים שבמהלכם חשף צעיר את איבר מינו, וכן אירוע נוסף של הטרדה מינית מילולית.
אירועים אלה חוללו סערה גדולה בשכונה, והעובדה שתלונות בנושא הוגשו למשטרה אך לא נעצר אף חשוד במעשה, הביאה את אחת האמהות שבתה הותקפה להקים קבוצת סיור שפעלה במשך שבועות ארוכים ברחבי השכונה, אולם חבריה לא הצליחו להתחקות אחר החשוד.
"שמעתי מה שקרה ונכנסתי להלם, וקודם כל הגשתי תלונה במשטרה ואחר כך יצאתי לחפש אותו. כל הלילה הייתי ברחובות"
"אנחנו קיימנו מפגשי שכנים אחרי האירוע, יצאנו לשטח, למקומות שבהם החשוד נראה, אבל לא מצאנו אף אחד, וזה די ברור", אומר תושב המתגורר בשכונת הפרחים. "לא בנינו על זה שנתפוס את החשוד, ודי היה ברור שברגע שתהיה נוכחות בולטת ברחובות הוא ייעלם מהשטח, ואני לא בטוח בכלל שהבחור שתוקף עכשיו באבני חן הוא אותו אחד, אבל זה לא ממש משנה, הביטחון האישי של הילדים שלנו, ובטח שלנו, צריך להיות מעל הכל, והמשטרה חייבת לתת מענה".
במהלך השבוע האחרון מספרים תושבי שכונת אבני חן כי תנועת הילדים ובני הנוער ברחובות השכונה דלילה למדי.
"אף אחד לא רוצה לקחת סיכון שמשהו יקרה, כי גם מפגש כזה, בלי תקיפה פיזית, עלול להיות טראומטי לילדה קטנה", אומר אחד מתושבי השכונה. "בינתיים, עד שהרוחות יירגעו או שמישהו ייעצר, אנחנו נלווה את הילדים שלנו לכל מקום, בדרך אל בית הספר ובחזרה הביתה, כשהם יוצאים אחר הצהריים לחוג או לתנועת הנוער, וכשהם חוזרים הביתה. זה המינימום שאנחנו יכולים לעשות".
"בימים הסמוכים לאירוע חיפשתי את הבחור בלי הפסקה", מסכם אחד האבות שבתו הוטרדה על ידי החשוד, "ועכשיו נאלצתי לחזור לעבודה, ואני משתגע. מודיעין שאנחנו כל כך אוהבים היא עיר של ילדים. אנחנו למשל עברנו לעיר מעיר אחרת כדי ליהנות מאיכות חיים, מעיר שגדלה וצומחת, אבל מצאנו את עצמנו במקום שמסוכן לילדים".

קראו גם:

מהמשטרה נמסר בתגובה: "נעצר חשוד בביצוע המעשים, ולאחר חקירתו שוחרר על ידי בית המשפט לביתו בתנאים מגבילים. התיק עדיין בחקירה".