שנתיים אחרי שהגיעה למקום החמישי ב"הכוכב הבא לאירוויזיון", ובעיצומה של שנת קורונה, הוציאה ספיר נהון (24) ממודיעין, שני סינגלים חדשים שבימים אלה זוכים להצלחה גדולה ברשתות החברתיות עם מאות אלפי צופים.
1 צפייה בגלריה
שני נהון
שני נהון
ספיר נהון. ביום עוזרת בגן של סבתא בערב מופיעה
(צילום: טל משולמי)
קראו גם:
שני השירים, "לאתר את הכאב" ו"מי אתה", מלווים גם קליפים מושקעים שנהון מקווה שיקרבו אותה צעד נוסף בדרך להכרה ציבורית רחבה. "כשהקורונה נחתה עלינו הרגשתי משהו מיוחד, כאילו הקדוש ברוך הוא אמר לי שהוא עצר את העולם בשבילי, שזה זמן עבורי כדי ליצור", מספרת נהון.
כלומר?
"עזבתי עבודה קבועה יחסית כמלצרית והתחלתי ליצור שירים באולפן שלי בבית ומבחינתי זו היתה מתנה גדולה. עד לאותו הרגע עבדתי קשה בכל מיני עבודות כדי ליצור וכאן אני לא מתביישת לומר שהחלטתי לקחת את הכסף שמגיע לי מהמדינה, לשבת בבית, להקדיש את עצמי ליצירה ולהתקרב עוד טיפה לחלום שלי".
הישיבה הממושכת באולפן הביתי הביאה אותה מהר מאוד ליצור בצורה משמעותית, כמעט ללא הפסקה. "ישבתי והשקעתי את הנשמה, פתחתי את הלב וכיוונתי את עצמי למצב של עשייה", מסבירה נהון, "כתבתי שיר, הלחנתי, שלחתי - ותוך חצי שנה מהרגע שהתיישבתי הגעתי למצב שאני בקשר עם המון אנשים בתעשייה - יצרתי קשרים עם מפיקים, זמרים, מנהלים, וזה באמת דבר גדול שהביא שינוי".
ההצלחה ביצירת הקשרים והרחבת מעגלי הקשר בתעשיית המוזיקה בישראל עודדו את נהון לעוד ועוד יצירה. "קיבלתי אנרגיות גבוהות, חד־משמעית, והבנתי שהדרך שלי נכונה, שיש לי מטרה ושאני יודעת שאני טובה במה שאני עושה ואני רוצה להגיע לכל בית בישראל וצריך להיכנס בזה בראבאק".
את שני הסינגלים החדשים הוציאה נהון כמעט שלוש שנים אחרי שפרסמה לראשונה חומרים מקוריים שלה.
מה הביא את התפנית?
"עבדתי עם צוות נכון, גלית קאשי כאשת יחסי ציבור, קלוד דדיה שביים לי קליפ בצורה מדהימה, ועוד לא מעט אנשים יקרים שנתקלתי בהם השנה".
מניין ההשראה של השירים החדשים?
"את 'מי אתה' כתבתי על אהבה ראשונה שלי שלא התממשה ולמרות זאת בחרתי שלא לשמור טינה אלא להיפך, התקדמתי, בניתי קריירה מזה, כתבתי אלבום שלם מאותה אהבה ראשונה. היום אני כבר במערכת יחסים אחרת, חדשה".
את יכולה לסמן את ההחלטה שאולי עיכבה אותך בשנים האחרונות?
"כן, חשבתי שאצליח לבד וזה לא היה פשוט. גיליתי עם השנים שאמנם צריך לעבוד קשה אבל צריך להיות גם מחוברת לאנשים הנכונים".
וממה מתפרנסים, בינתיים?
"אני מופיעה באירועים פרטיים ובחופות ומקווה להמשיך בזה כי אני מאמינה במה שאני עושה. אני מופיעה נטו לאנשים ומבצעת שירים שלי ושירים מוכרים בעיבודים מיוחדים וברוך השם יש פרנסה".
וכדי לא לשכוח מאין הגיעה, מתמידה נהון להתייצב, כמעט מדי בוקר, בגן הילדים שמנהלת סבתה בלוד, העיר בה נולדה נהון. "חצי יום אני עוזרת בגן של סבתא שלי, פעוטון 'תמר' בלוד, ובשאר היום אני יוצרת ומופיעה וזו השגרה עד שתבוא הפריצה".
והשאיפה הגדולה?
"החלומות שלי ממש גדולים, למדתי לא לפחד, לא להיכנע, ואגיע לקיסריה. אני אעשה את מה שאני אוהבת. אני עובדת קשה, ממש בדם יזע ודמעות, ואני יודעת מה צריך לעשות, קיבלתי הרבה לאווים בתעשייה אבל שום דבר לא ישבור אותי".
כל העדכונים - חדשות מודיעין