תושבים במודיעין מתלוננים לאחרונה על עומסי תנועה מיותרים לדעתם באחד מקטעי דרך החשמונאים, מהדרכים הראשיות באיזור הכניסה לעיר, דבר שלטענת התושבים עשוי להיפתר אם הרמזורים בקטע הרחוב יעברו סינכרון והתאמה למצב התנועה.
1 צפייה בגלריה
"דקה וחצי בכל צומת". דרך החשמונאים
"דקה וחצי בכל צומת". דרך החשמונאים
"דקה וחצי בכל צומת". דרך החשמונאים
(צילום פרטי)
קראו גם:
אייל אביב, תושב העיר, טוען כי הוא נתקל בעומסי תנועה מיותרים בקטע הרחוב, החל מאיזור צומת דרך החשמונאים ורחוב עמק דותן לכיוון מרכז העיר.
"ההרגשה היא שיש תכנון לא נכון של מערכת בקרת הרמזורים בקטע הזה, שנמשך על פני כשלושה קילומטרים", אומר אביב ומסביר כי במהלך כל אחד מבוקרי השבוע שעבר, עמד במשך דקות ארוכות ברמזורים אדומים, בזמן ששום כלי רכב לא חצה את הצמתים בהם המתין.
"לא הייתי היחיד על הכביש ונאלצנו לעמוד כמעט דקה וחצי או שתיים בכל צומת, למרות שהרחובות שחצינו היו כמעט ריקים. מיותר לבזבז כל כך הרבה זמן בעמידה ברמזור אדום, כשכמעט ואין תנועה ברחובות ובצמתים החוצים".
איה דגן, תושבת העיר שגם שמה לב לעומסי התנועה בדרך החשמונאים בשעות הבוקר, סבורה כי יש לבצע התאמה מחודשת של זמן חילופי הרמזורים בשעות אלה.
"אני נוסעת בדרך כלל בין 8:30 ל־8:45 בבוקר, ונאלצת לפעמים לעמוד שש עד שמונה דקות ברמזורים אדומים לאורך שדרות החשמונאים, מאזור פארק ענבה ועד צומת כביש 443, פרק זמן ארוך מדי".
דגן, אבני ותושבים אחרים, מאמינים כי תכנון מחודש של המערכת האוטומטית של הרמזורים תוכל להקל על תושבי העיר.
"או שיבצעו סנכרון של הרמזורים או שיפעילו מערכות רגישות יותר, מערכות הפעלה עם חיישנים, שיודעות לתזמן בכל פעם מחדש את הרמזורים לפי נפח התנועה, כי במציאות של ימינו לא יזיקו לנו כמה דקות פחות בכל פעם בפקקים".
מהעירייה נמסר בתגובה: "במודיעין כ־100 אלף תושבים. שדרות החשמונאים הינה הדרך המרכזית בעיר החוצה אותה מצפון לדרום. בדרך זו ארבעה נתיבי תנועה לכל כיוון, כאשר בדרך משתלבים רכבים המגיעים משכונות העיר. כמו בכל עיר גדולה, טבעי שיהיו עומסי תנועה בשעות הבוקר.
על פי תזמוני העיתון מדובר על נסיעה, שאורכת כשבע‑תשע דקות. העירייה באמצעות מחלקת התחבורה של מינהל ההנדסה מקיימת מעקבים שוטפים ובדיקות לוויסות העומסים ברחבי העיר, ובמידה ועולה הצורך, גם נבחנות דרכי פעולה בהתאם, כאשר יש לתת את הדעת על צרכי כלל התושבים. יש לציין כי מערכת הרמזורים בצומת שילת היא באחריות 'נתיבי ישראל'".