למעלה מחודשיים חלפו מאז פתיחת שנת הלימודים, וטרם נמצא פתרון לשבע גננות שהיו אמורות לעבוד בגני ילדים במודיעין, והעסקתן הושהתה על ידי משרד החינוך יום לפני פתיחת שנת הלימודים.
1 צפייה בגלריה
הורים שהתגייסו לתמוך במאבק הגגנות
הורים שהתגייסו לתמוך במאבק הגגנות
הורים שהתגייסו לתמוך במאבק הגגנות
(צילום: יריב כץ)
עקב החלטת משרד החינוך נותרו ידיה של עיריית מודיעין כבולות, הגננות לא שולבו בגנים בעיר, והן נאלצו לעתור לבית המשפט נגד משרד החינוך.
סיפורן המלא של הגננות, תושבות העיר מודיעין עילית, הובא ב"ידיעות מודיעין" במהלך חודש ספטמבר השנה.
בעקבות ההחלטה להשהות את עבודתן בעיר, הגישו הגננות באמצעות עורך דין מטעמן עתירה לבית הדין לענייני עבודה בירושלים, במסגרתה ביקשו כי בית הדין יורה למשרד החינוך להוציא צו זמני שיאפשר את העסקתן עד לבירור עניינן.
אלא שמאז חלפו חודשיים, ומאחר שלא נמצא פתרון להעסקתן, נקלעו הגננות למבוי סתום, בעיקר כי טענת משרד החינוך היא שהן אינן מוסמכות לעבודה, בין השאר בשל העובדה שבמשך שנים עבדו בעמותת חינוך פרטית בשם "מאורות מודיעין".
בשבוע שעבר הוצע לגננות להגיש תביעה נגד משרד החינוך, צעד שאמור להחליף את הבקשה לקבלת צו שיורה על העסקתן, משום שהנושא כבר לא רלוונטי לאחר פתיחת שנת הלימודים ואיוש משרות הגננות בגנים, אולם העובדה שהן אינן מסוגלות לממן את ההליך, מונעת את קידומו.
גורם המעורה בפרטי המקרה אמר השבוע: "זו ממש טרגדיה עבור הנשים האלה, חלקן אמהות במשפחות מרובות ילדים, שהפרוטה לא מצויה בכיסן. הגננות יושבות חודשיים בבית ולצער כולן מובטלות מעבודה, וסביר מאוד להניח שהמצב הזה לא ישתנה בקרוב, כל עוד משרד החינוך לא נוקט שום צעד כדי לסייע להן".
קראו גם:
הגננות, המוכרות למאות מתושבי העיר, אהובות מאוד על משפחות דתיות שחינכו אצל חלקן רבים מילדיהן, וקיוו כי יוכלו לעשות זאת גם השנה, אולם נכון לעכשיו נראה כי הדבר לא יקרה בקרוב.
בתחילת שנת הלימודים, כשהיה ברור כי הגננות לא יתחילו את עבודתן בשל המחלוקת מול משרד החינוך, אספו הורי הילדים קרוב ל־30 אלף שקלים שהועברו לגננות בתלושי שי, ששימשו אותן לרכישת מוצרים לחגי תשרי.
"המצב רע. חלק מהגננות מיואשות, וחבל שזה ככה", אומר אבירם יעקב, אחד מתושבי העיר. "אלה נשים מופלאות שעשו רבות למען ילדינו, והלוואי שיימצא הפתרון עבורן".
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "הנושא נמצא בדיון בבית המשפט".