כתבה שפורסמה בשבוע שעבר ב'מיינט מודיעין', ועסקה במחלוקת סביב קיומו של מחנה קיץ ישראלי – פלסטיני בכפר הנוער בן שמן הסמוך למודיעין – מכבים – רעות, הביאה השבוע להחלטה של יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ יוסף טייב (ש"ס), לקיים ביום שני הקרוב דיון דחוף בנושא.
2 צפייה בגלריה
חבר הכנסת חנוך מילביצקי מהליכוד
חבר הכנסת חנוך מילביצקי מהליכוד
חבר הכנסת חנוך מילביצקי מהליכוד
(צילום: יבגני פוסטובינסקי)
מי שהניע את המהלכים בנושא, לאחר שהגיעה לידיו הכתבה שפורסמה גם ב"ידיעות מודיעין", הוא ח"כ חנוך מילביצקי (ליכוד), שפנה לח"כ טייב, ודרש את כינוסה של הוועדה.
המחנה, אותו מקיימים מדי שנה אנשי פורום המשפחות השכולות הישראלי – פלסטיני, מתוכנן להתקיים בחודש יולי הקרוב, בשבוע בו הכפר יהיה ריק מתלמידיו, שישהו בחופשה בבתיהם.
הפרסום אודות הכוונה לקיים את המחנה בכפר הנוער הוותיק, עורר סערה ציבורית גדולה, שבמרכזה נמצאים אנשי הכפר המתעקשים על הוצאתה לפועל של התוכנית, ופעילי ימין, בראשם אנשי ארגון 'בצלמו', המבטיחים לפעול לביטול המחנה.

2 צפייה בגלריה
"צריך כמה שיותר אנשים אמיצים". פעילות במחנה הקיץ בעבר
"צריך כמה שיותר אנשים אמיצים". פעילות במחנה הקיץ בעבר
"צריך כמה שיותר אנשים אמיצים". פעילות במחנה הקיץ בעבר
(צילום פרטי)

"נחרדתי לראות את הפרסום אודות המחנה בכפר הנוער בן שמן, ולכן פניתי בדחיפות ליו"ר ועדת החינוך", מסביר ח"כ מילביצקי. "לא ניתן יד לביסוס נרטיב שקרי, מבזה ומזעזע, אשר משווה בין חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, לבין מחבלים".
ביום שני השבוע עלה הנושא לדיון בכנסת, בשעה שח"כ יצחק קרויזר (עוצמה יהודית), סיפר במליאה על התוכנית לקיומו של המחנה.
"הורי החניכים הופתעו לשמוע שכפר הנוער בן שמן הפך לחממה של ארגון שמכיל בתוכו משפחות מחבלים, תוך נתינת כל הקודים הבטיחותיים שאמורים לשמור ולהגן על הילדים, דווקא בעיקר מידי אותם מחבלים ומשפחותיהם", אמר ח"כ קרויזר, שהתייחס לעובדה כי חניכי המחנה ישנו בחדריהם של תלמידי הכפר.
"בימים האחרונים תיבת הדוא"ל שלי מוצפת במאות פניות של הורים מודאגים, וגם של ילדיהם, אשר לא לכך כיוונו כאשר רשמו את ילדיהם למוסד החינוכי בן שמן".
"לא יעלה על הדעת שהנהלת מוסד חינוכי תביא אג'נדה אישית פוליטית קיצונית שפוגעת בערכי מדינת ישראל, מדובר בכשל חמור מאוד ואני פונה מפה לשר החינוך כדי להורות להנהלת הכפר לחזור מהחלטתה לקיים אירוע מסוכן ופוגעני זה".

קראו גם:

על אף השיח הער, והעובדה כי הנושא ידון בשבוע הבא בכנסת, בהנהלת כפר הנוער לא מתכוונים לוותר בקלות.
בהודעה מטעם הכפר נמסר: "כפר הנוער בן שמן הוא מוסד חינוכי הדוגל במשנתו של מייסדו, ד"ר להמן, בה פלורליזם הוא יסוד חשוב. הארגונים הפונים לכפר בבקשה לקיים פעילות קיץ כולל לינה הם ארגונים מכל גווני הקשת הישראלית".
"פורום המשפחות השכולות הוא ארגון המוכר על ידי משרד החינוך, ואף אושר במסגרת תוכנית גפן המוצעת לבתי ספר בארץ. לצערנו המאבק סביב קיום המחנה הולך ומקצין לרמות שאינן מקובלות בחברה מתוקנת".