מועצת העיר מודיעין אישרה בשבוע שעבר את התקציב העירוני לשנת 2023 ברוב קולות של חברי המועצה, למעט, כצפוי, חברי האופוזיציה, שהתנגדו להצעת התקציב.
1 צפייה בגלריה
אושר בפורום הבכירים. עיריית מודיעין
אושר בפורום הבכירים. עיריית מודיעין
אושר בפורום הבכירים. עיריית מודיעין
(צילום: אוהד צויגנברג)
מה באמת חשוב לדעת? תקציב העירייה, לשנת 2023 שכמה ימים לפני אישורו במועצת העיר, בה חברים 19 חברים מסיעות שונות, אושר במתכונת מצומצמת של הנהלת העיר, פורום הכולל את בכירי העירייה, עומד על סכום של קצת יותר מ־840 מיליון שקלים.
מדובר על עלייה של למעלה מעשרה אחוזים לעומת תקציב שנת 2022, שעמד על 759 מיליון שקלים.
למי שמעוניינים לדעת מהו תקציב לשכתו של ראש העירייה, חיים ביבס, זהו הסכום: 2.05 מיליון שקלים, בנוסף לסעיף התקציב הכולל את השכר של ביבס ושני סגניו, העומד על 2.35 מיליון שקלים, ללא שינוי מהשנה שעברה. שכרם הכולל של 447 עובדי העירייה, על אגפיה ומחלקותיה השונים, יעמוד בשנה הבאה על סכום של 92 מיליון שקלים - עלייה של כ־11 אחוזים לעומת הנתון המקביל בשנת התקציב שלפניה.
מנהלי ומנהלות בתי הספר, המורות, המורים, היועצים ושאר עובדי ההוראה והמינהלה במוסדות החינוך ברחבי העיר, המועסקים על ידי העירייה, יזכו לשכר כולל של 256 מיליון שקלים.
התקציב הכולל של מינהל החינוך העירוני יעמוד בשנה האזרחית הבאה על 79 מיליון שקלים, מחלקת השירות הפסיכולוגי־החינוכי תיהנה מ־9 מיליון שקלים, והיחידה לקידום נוער תתוקצב ב־1.3 מיליון שקלים.
הקצבות מעניינות נוספות בענייני נוער, הן עבור שירותים חברתיים וחינוך: 67 מיליון שקלים לאגף לשירותים חברתיים, 10.6 מיליון שקלים לשירותי השיקום, ו־2.88 מיליון שקלים למחלקה לרווחת הפרט.
נתח מרכזי מהכנסות העירייה בשנת 2023 צפוי להגיע מתשלומי המיסים והארנונה, כשעל פי הנתונים, אלה יזרימו לעירייה סכום של קרוב ל־370 מיליון שקלים
כמו בשנים עברו, נתח מרכזי מהכנסות העירייה בשנת 2023 צפוי להגיע מתשלומי המיסים והארנונה, כשעל פי הנתונים, אלה יזרימו לעירייה סכום של קרוב ל־370 מיליון שקלים. הכנסות נוספות שצפויות לקופת העירייה: 1.2 מיליון שקלים מאגרות רישוי עסקים ו־10.9 מיליון שקלים מהיטלי שמירה, ואפילו מוזיאון המורשת יניב לעירייה הכנסה צנועה - על פי ההערכה, כ־300 אלף שקלים.
מי שמעוניין לדעת כמה כסף יושקע למען פעילויות קהילתיות לציבור, יכול להתרשם מסעיף התקציב בגובה 11.5 מיליון שקלים שהוקצה ואושר לאגף התרבות, מה שצפוי לשמש את אנשי האגף להפקה והוצאה לפועל של פסטיבלים עונתיים ואירועי תרבות שונים. נתונים חשובים נוספים בתקציב העירוני: 21 מיליון שקלים יוקצו לאגף הביטחון, 7.3 מיליון שקלים לאגף לשירותי דת, ו־7.2 מיליון שקלים לאגף הספורט.
כאמור להצעת התקציב התנגדו שלושת חברי סיעת "מודיעין חופשית" במועצת העיר. העומד בראש הסיעה, אבי אלבז, טען בין השאר כי התקציב המוצע משקף אפליה לרעת תושביה החילוניים של העיר, מחאה שהביע גם במכתב מפורט שהעביר ללשכתו של ביבס.

ההוצאות הבולטות

79 מיליון שקלים: חינוך
67 מיליון שקלים: שירותים חברתיים
11.5 מיליון שקלים: תרבות
קראו גם:
21 מיליון שקלים: ביטחון
7.3 מיליון שקלים: שירותי דת