עשרות תושבים במודיעין העבירו בימים האחרונים תלונות להנהלת דואר ישראל, בעקבות החלטה שמכעיסה רבים מתושבי העיר: הודעת רשות הדואר על סגירת הסניף היחיד בעיר בימי שישי.
1 צפייה בגלריה
"חוסר התחשבות". סניף הדואר במודיעין
"חוסר התחשבות". סניף הדואר במודיעין
"חוסר התחשבות". סניף הדואר במודיעין
(צילום: קובי קואנקס)
מדובר בסניף אחד ויחיד הפועל בעיר, אחרי שברשות הדואר החליטו במסגרת תהליך ההתייעלות שהם עוברים בשנה החולפת, על הפסקת פעילותם של שני סניפים אחרים שפעלו בעבר בשכונות העיר.
בעקבות מהלך זה הובטח לתושבים כי יורחבו שעות הפעילות של סניף הדואר היחיד, הממוקם בכניסה לקניון עזריאלי במרכז העיר, אולם בשבוע שעבר גילו התושבים כי הוחלט על שינוי משמעותי בשעות הפעילות שלו.
למרבה האירוניה, את ההודעה על הפסקת פעילות הסניף בימי שישי, תלו עובדי הסניף על גבי שלט ישן, בו כתוב: "משתפרים עבורך כל יום, כל שעה".
"הגעתי לדואר ביום חמישי, ודי הייתי בשוק ממה שראיתי", מספר אברהם שרון, תושב העיר. "לא כל כך ברור לי איך סניף דואר שמשרת עיר עם למעלה מ־80 אלף תושבים, עובד רק חמישה ימים בשבוע, מתוכם שני ימים בפעילות מצומצמת".
נכון לעכשיו, הסניף פועל חמישה ימים בשבוע: בימים ראשון, שלישי וחמישי, בין השעות 8:00 ו־18:00, ובימים שני ורביעי בין השעות 8:00 ו־13:00.
כמה מתושבי העיר שהעבירו תלונות על הפסקת פעילות הסניף בימי שישי, נענו כי פעילות הסניף צומצמה משום שלקוחות רשות הדואר יכולים לבצע חלק גדול מהפעולות באמצעות האינטרנט, דבר שאינו מקובל על חלק מתושבי העיר.
"מה אמורים לעשות גימלאים או אנשים שלא יודעים לבצע פעולות במחשב, או כאלה שפשוט נמצאים כל היום מחוץ לעיר?", שואל שי רכס, תושב העיר. "יש לי הורים מבוגרים שלא מחוברים לטכנולוגיה, והם בשום פנים לא יכולים להתנהל ביישומונים או מול המחשב.
"פרט לכך יש חבילות שצריך לאסוף ומגיעות לדואר, ומה אמור לעשות מי שעובד כל השבוע? זה פשוט חוסר התחשבות".
מרשות הדואר נמסר בתגובה: "הרפורמה בדואר ישראל יוצאת סוף סוף לדרך, בתהליך שנעשה בשקיפות מלאה ובשיח שוטף עם ראשי היישובים ועם הציבור. כחלק מהשינויים מבוצעות בימים אלה התאמות לאופן הפעילות של הדואר, לאחר עשרות שנים בהן לא הותאם לצרכים של הציבור ולשוק המכתבים והחבילות שהשתנה, ובחלק מיחידות הדואר לא תהיה עוד קבלת קהל בימי שישי. במאות יחידות דואר ברחבי הארץ הפעילות בימי שישי תמשיך כרגיל, לצד מאות עסקים קטנים בהם ניתן לאסוף חבילות. על כן, מומלץ להתעדכן באפליקציית הדואר או באתר הדואר לגבי שעות הפעילות של היחידות השונות.
קראו גם:
"במקביל לשינויים אלה, מושקעים משאבים רבים על מנת לחסוך לציבור את הצורך להגיע לסניף לביצוע פעולות ולקבלת שירות, וכבר היום ניתן לקבל שירותים רבים באפליקציה של דואר ישראל או באתר".