לקראת חגיגות ל"ג בעומר ביום חמישי הקרוב, אגף ביטחון ושירותי חירום בעירייה פירסם את המגרשים המאושרים להדלקת מדורות משותפות בעיר. מגרשים אלה הוכשרו על ידי אגף שפ"ע ונמצאו מתאימים על ידי העירייה, כוחות הביטחון וההצלה, לרבות שירותי כיבוי האש. המטרה היא לרכז את המדורות במקומות ייעודיים ובכך למנוע את הדלקת המדורות בתוך השכונות.
עוד נמסר מטעם העירייה, כי השנה תבוצע אכיפה מוגברת על ידי ניידות השיטור העירוני, ניידות ביטחון וניידות פיקוח עירוני שיסיירו ברחבי העיר ויקנסו תושבים אשר מדליקים מדורות בשטחים שאינם מותרים על פי מדיניות העירייה.
1 צפייה בגלריה
ל"ג בעומר בלי מדורות בהרצליה
ל"ג בעומר בלי מדורות בהרצליה
ל"ג בעומר
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם:
ככלל, העירייה בשיתוף עם הנהגת ההורים העירונית, ממליצה להימנע מקיום מדורות בעיר ולקיים אירועים אלטרנטיביים. זאת בהתאם למגמה שקיימת בשנים האחרונות לפעול למען צמצום זיהום האוויר עקב משבר האקלים.
מועדי הדלקת המדורות בעיר יתאפשרו בשני ימים מרוכזים: ביום שלישי, 17.5 בשעות אחר הצהריים לילדי גני הילדים בעיר וביום רביעי 18.5 מאחר הצהריים לכלל תושבי העיר במקומות האלו בלבד: בשטח הפתוח לאורך רחוב עמק האלה מערבית לצומת עם רחוב יהודה המכבי (הכניסה המערבית לעיר מכביש 443) ועד רחוב היער, בשטח הפתוח מערבית לרחוב היער עד לשטח הפתוח שמול מפעל "אמניר". העירייה ממליצה לתאם מראש הדלקת מדורות מול המוקד העירוני 106.
מטעמי בטיחות ושמירה על קהל החוגגים, במגרשים בהם יהיה עומס רב של מדורות אשר עלולות לסכן את החוגגים, תימנע הדלקת מדורות נוספות במקום. תושבים מתבקשים לשים לב כי הם מבעירים מדורה בשטח נקי מקוצים ועשבים ובמרחק בטחון סביר ממבנים ומתקנים. יש לגדר את המדורה באבנים ולהרחיק חומר דליק מהמדורה. בסיום החגיגות, יש לוודא כיבוי מוחלט של המדורה על ידי שפיכת חול או מים, ולאסוף ולרכז את האשפה כדי לסייע לפינוי מהיר ביום למחרת.
העירייה מבקשת מהציבור להזעיק את מכבי האש בכל מקרה של אירוע חריג במספר 102. לשאלות וקבלת פרטים נוספים ניתן לפנות לאגף ביטחון בטלפון 08-9394666 או למוקד העירוני 106 בטלפון 08-9726020.
כל העדכונים - חדשות מודיעין