בבית הספר התיכון אמי"ת לבנים במודיעין הוחלט לפתוח את שנת הלימודים החדשה בהוקרה לכמה ממורי בית הספר המשרתים מזה תקופה ארוכה בשירות מילואים משמעותי בצה"ל, וזאת במטרה להבליט את חשיבות השירות.
1 צפייה בגלריה
"חוסן ישראלי". מורים מתיכון אמי"ת
"חוסן ישראלי". מורים מתיכון אמי"ת
"חוסן ישראלי". מורים מתיכון אמי"ת
(צילום: באדיבות אמי"ת)
על פי הנתונים של הנהלת בית הספר, מספר ימי המילואים של מורי התיכון הוא בין הגבוהים במוסדות החינוך בארץ – תוצאה של העובדה כי לא פחות מעשרה ממורי בית הספר הם קצינים במילואים, שלושה מביניהם בדרגת סגן אלוף.
עם פתיחת שנת הלימודים, שיתפו המורים את תלמידיהם בתחושות המלוות אותם מדי תחילת שנה, והסבירו כי מטרתם היא להראות כמה חשוב השילוב בין והוראה ובין התרומה למדינה בשירות משמעותי בצה"ל.
קראו גם:
אחד המורים האלה הוא יקי בטש, המלמד בתיכון מזה שבע שנים, וזאת בתום 26 שנות שירות צבאי כקצין הנדסה. "את תעודת ההוראה עשיתי כבר במסגרת לימודי העתודה שלי", הוא מספר, "וההוראה היא תמיד משהו שבער בי, ולכן עסקתי בתקופה מסוימת גם בשירות הצבאי בהדרכה".
מורה אחר שכבר בזמן חופשת הפרישה מצה"ל עבר הסבה להוראה, הוא נתן ליבוביץ, ששירת 25 שנים בצה"ל והגיע לתפקיד סמח"ט בחיל התותחנים: "תוך כדי השירות הצבאי למדתי משפטים וסיימתי שני תארים, ונושא ההוראה משך אותי מתוך תחושת שליחות ‑ לחנך וללמד את בני הנוער".
נתן ליבוביץ: "תוך כדי השירות הצבאי למדתי משפטים וסיימתי שני תארים, ונושא ההוראה משך אותי מתוך תחושת שליחות"
לדברי מנהל בית הספר, ליאור הלוי, העובדה שהקצינים נעדרים מהעבודה למשך ימים ארוכים, לביצוע ימי מילואים, אינה פוגעת בפעילות החינוכית של בית הספר.
"השירות הצבאי והמילואים הם ערך, וגם אם יש קושי טבעי במציאת מחליפים כשהמורים במילואים, העובדה שרבים מהם קצינים שמשרתים במילואים משמעותית מאוד ומעבירה מסר חינוכי ברור של נתינה ואחריות למדינה", אומר הלוי.
"יקי, נתן ושאר הקצינים שמלמדים אצלנו, מעניקים לתלמידים חוסן ישראלי אמיתי, שללא ספק משפיע על לקיחת אחריות בלימודים וגם מבחינה חברתית, וכמובן בהמשך דרכם של התלמידים בגיוס משמעותי לצה"ל ושילובם בחברה הישראלית".
לעדכונים - חדשות מודיעין