עידן מוזס (16) ממודיעין הפך לאחד היוצרים הצעירים ביותר בישראל, שהוציא לגמרי לבד אלבום בכורה כיוצר וזמר ראפ, עליו עבד במשך חודשים באולפן המשוכלל שהקים בחדר בבית הוריו.
1 צפייה בגלריה
"חייב להתעלות". עידן מוזס
"חייב להתעלות". עידן מוזס
"חייב להתעלות". עידן מוזס
(צילום: חורחה נובומינסקי)
קראו גם:
"זה הדבר שבאמת הכי רציתי לעשות מאז שהתחלתי לעסוק במוזיקה בצורה רצינית", הוא אמר אז ברצינות של בן 30, והוסיף: "כל חלק מהאלבום מורכב ממאה אחוז אני והמחשבות שלי וכל מיני דברים שאנשים סיפרו לי או קרו לי. אני מרגיש שממש הוצאתי את עצמי החוצה דרך המוזיקה".
החיבור של מוזס לראפ החל עוד כשהיה תלמיד כיתה ח', שיצר באופן עצמאי קטעי מוזיקה ושירה ביחד עם חבריו ללימודים. במהלך השנה שעברה הוציא את האלבום הראשון שלו בסיוע אנשי מקצוע מוכרים מסצינת הראפ בארץ, והאלבום הופץ ברשת וביישומי מוזיקה שונים.
בימים אלה: אחרי הצלחת האלבום הראשון שלו, שאף זכה להיכלל ברשימה נחשבת של אתר 'מאקו', שם נכתב עליו על ידי המומחים: "האלבום בכללותו, במיוחד בתור הצהרת כוונות, הוא חתיכת בעיטה מעניינת בכיוון הנכון", עובד מוזס אל האלבום השני.
"החופש הגדול בא לי טוב והצלחתי להקליט הרבה חומרים, והאמת היא שאני ממש באמצע ההקלטות על האלבום השני, מה שנקרא אצלנו 'חתיכה'", מספר מוזס.
על התגובות שקיבל בחודשים האחרונים לאלבום הבכורה הוא אומר: "הפידבקים היו מדהימים ואני חייב להודות שהרבה מעבר למה שדמיינתי. כיוונתי לדבר כזה אבל זה הפתיע אותי ממש וזה מרגש. בכל מיני מקומות כתבו שאני ברשימת הראפרים המבטיחים של שנת 2021, אז אין לי ברירה אלא להמשיך, והגישה שלי היא שאני חייב להתעלות על מה שעשיתי עד עכשיו". מוזס לא מתכוון לעצור, גם לא בשנת הלימודים הקרובה כתלמיד כיתה י"א.
"האמת היא שהלימודים קטנים עליי. אני במגמת פיזיקה, חמש יחידות בכל מיני מקצועות, ויש בגרויות ויש חששות אבל אני מוכן לזה", הוא אומר. "הקלטתי המון עד עכשיו ובזמן הפנוי מבית הספר אשלים, אני מאמין שאצליח".