הישג סביבתי משמעותי נרשם לאחרונה במודיעין, לאחר שבשבוע שעבר התקבלו בוועדה מיוחדת שהקימה העירייה, החלטות בנושאי שתילת עצים והטיפול בהם ברחבי העיר.
2 צפייה בגלריה
יותר עצים, יותר צל
יותר עצים, יותר צל
יותר עצים, יותר צל
( צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
מי שעומד מאחורי ההצעה, שעלתה לדיון לפני מספר חודשים בישיבת מועצת העיר, הוא חבר המועצה איתי אלמוג־בר ("מודיעין חופשית"), שפנה אל ראש העירייה חיים ביבס וביקש להקים ועדה לשתילת עצים ולטיפול בהם.
קראו גם:
בקשתו עלתה בעקבות ההבנה כי קיים צורך בשתילה של עצים רבים בערים הגדולות, הן לצורך צל בימי הקיץ והן בהיבט של הפחתת ההתחממות הגלובלית וצמצום זיהום האוויר.
2 צפייה בגלריה
איתי אלמוג־בר
איתי אלמוג־בר
איתי אלמוג־בר
(צילום: אופיר אברהמוב)
לשמחתו של אלמוג־בר, הורה ביבס על הקמתה של ועדה בה ישבו ארבעה נציגים, שיבחנו את האפשרות לשפר את נושא שתילת העצים בעיר, ובעיקר בשכונות החדשות הנבנות בימים אלה.
בשבוע שעבר פרסמה הוועדה, שאנשיה נעזרו גם באנשי מקצוע מתחום האגרונומיה, מספר מסקנות שבהתאם להן תפעל העירייה בשטח.
אחת ההחלטות היא כי בשכונת מורשת הנבנית בימים אלה ישתנה גודל גומות העצים כדי לאפשר צמיחה רבה יותר שלהם. עוד הוחלט כי ייערך מחקר אגרונומי של עשרות עצים ותיקים בעיר, שמטרתו להבין מה מפריע לצמיחתם במקומות מסוימים, וכמו כן ייערך פיילוט לבדיקת השפעות מקומיות וסביבתיות על עצים - כמו למשל הגדלת עומק הגומות, בדיקה של שינוי ההשקיה ושינוי הרכב הדשן.
הוועדה החליטה גם כי באחריות העירייה לבצע סקר בעיר, שבסיומו יוחלט על מקומות בהם יישתלו עצים נוספים.
"אנחנו מאוד שמחים שהמלצות הוועדה אושרו בהנהלת העירייה", אומר אלמוג־בר, "ומרוצים מהרוח החדשה ומשינוי המדיניות והצעדים המעשיים שיובילו לשיפור במצב העצים מטילי הצל ברחבי העיר".
לעדכונים - חדשות מודיעין