טקס הנצחה לקריאת משעול על שמה של סרן עדן נימרי, שנפלה ב-7 באוקטובר התקיים בעיר בסוף השבוע האחרון. המשעול ממוקם ליד שדרות עומרים 33 ברעות, שמהווה הדרך בין בית ילדותה לבריכה בה כל כך אהבה לשחות. הטקס התקיים במעמד בני המשפחה, הוריה מיכאל ושרון, האחים והחברים, ראש העיר, חברי מועצה ותושבים רבים שבאו לחלוק כבוד.
3 צפייה בגלריה
עדן נימרי ז"ל
עדן נימרי ז"ל
עדן נימרי ז"ל
(צילום: באדיבות העירייה)

עדן נולדה וגדלה בעיר. היא הייתה ספורטאית מצטיינת ולוחמת אמיצה. בדיוק ביום בו נחנך המשעול הייתה אמורה עדן להשתחרר מצה"ל. בשבת השחורה הגנה עדן על חיילותיה במיגונית ועמדה בפתח עם נשק דרוך. כשהמחבלים הראשונים נכנסו היא הייתה הראשונה להילחם והראשונה ליפול.
טקס ההנצחה הינו מיזם ייחודי ומרגש של העירייה שנועד להנציח את זכרם של הנופלות והנופלים, בקריאת מעלה או משעול על שמותיהם של החיילות והחיילים, ליד הבית בו גדלו או מקום אחר המהווה חלק מאישיותו של הנופל. ההחלטה על מקומות ההנצחה נקבעת בוועדת ההנצחה העירונית לאחר פגישות עם משפחות החללים.

3 צפייה בגלריה
משעול עדן נימרי
משעול עדן נימרי
משעול עדן נימרי
(צילום: באדיבות העירייה)

כאמור השביל נחנך בין ביתה לבריכת השחייה שבה בילתה חלק ניכר מזמנה, כשחיינית אלופה שהגיעה למקום תשע פעמים בשבוע, בבוקר ובערב. "את אולי לא תלכי שם יותר, אבל לפחות תהיי במחשבות של כל מי שיצעד שם", אמרו בני משפחתה.
פעילות הנצחה זו מצטרפת לשלל פעילויות עירוניות הנצחה של העירייה. כך למשל בחודש מרץ יתקיים חידון המורשת המסורתי ע"ש גיבור ישראל תא"ל נתי גולן ז"ל, אירועי יום הזיכרון, שייערכו השנה בסימן מלחמת "חרבות ברזל", וכן המיזם שנעשה בשיתוף פעולה בין מינהל החינוך, משרד החינוך ובית יד לבנים הנקרא "אלבום לנופלים" בו תלמידים וסטודנטים כותבים יחד עם המשפחות השכולות ספר זיכרון ליקיריהן.

3 צפייה בגלריה
משפחתה של עדן נימרי ז"ל בטקס
משפחתה של עדן נימרי ז"ל בטקס
משפחתה של עדן נימרי ז"ל בטקס
(צילום: באדיבות העירייה)

בעירייה רואים חשיבות רבה בעשייה המתקיימת להנצחת הנופלים בין אם ברחבי העיר או בבית יד לבנים.

קראו גם:

מיזם ההנצחה ימשיך עם טקסים נוספים לזכרם של בני ובנות העיר שנפלו במלחמה, בהגנה על המולדת והציבור הרחב מוזמן לבוא ולקחת חלק. ביום שישי 16.2.24, אמור להתקיים טקס לקריאת משעול ע"ש רס"ן עמית תירוש, בן 32 בנופלו, בשעה 11:00 ברחוב נחל אלעל 30.