אחרי לילה סוער למדי של אזעקות בתחום העיר מודיעין-מכבים-רעות וסביבתה, כמו באזורים אחרים בשפלה ובמרכז הארץ, החליטה העירייה לרענן את נהלי הלימודים בבתי הספר היום (ד') – ובשורה התחתונה, צומצמו הלימודים בבתי הספר התיכוניים.
1 צפייה בגלריה
חיים ביבס
חיים ביבס
חיים ביבס
(צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
הערכת מצב שקיים הלילה ראש העירייה חיים ביבס עם נציגי פיקוד העורף בשיתוף ממלא מקומו ומחזיק תיק הביטחון, שלמה פסי, סגן ראש העירייה ומחזיק תיק החינוך, מויש לוי ויו"ר הנהגה ההורים העירונית, אייל כהן – הביאה להפסקת מתווה הלימודים המלאים במוסדות החינוך כפי שהתקיימו אתמול.
על פי החלטת העירייה החל מהיום ועד להודעה חדשה ילמדו גני הילדים ובתי הספר היסודיים כרגיל כאשר הלימודים יתקיימו, ככל שאפשר, בקרבת מרחבים מוגנים אליהם ניתן להגיע בתוך דקה וחצי – בהתאם להנחיות פיקוד העורף.
השינוי המשמעותי הוא במערכת החינוך העל יסודית שם נקבע כי ילמדו, לכל היותר, ארבע שכבות גיל בכל בית ספר, כאשר שתי השכבות הנותרות ילמדו בלמידה מרחוק, מבתי התלמידים – ומי שאחראים לתפעול המערך הם צוותי ההוראה של בתי הספר.
"ההתפתחויות וההסלמה של האלימות ברחבי המדינה מחייבות אותנו להגביר עירנות ולהקפיד על ביטחונם של כלל תושבי העיר וילדינו בפרט", אומר ביבס, "ולכן הנחתי אמש את מנהל אגף הביטחון העירוני להגדיל את היקף פעילות הסיירים בדגש על נוכחות גבוהה של סיירי אגף ביטחון בשטח לאורך כל שעות היום".
בנוגע לפעילות החינוך הבלתי פורמלי: תנועות הנוער לא יקיימו פעילות עד להודעה חדשה ובמקביל עמותת סחלבים הודיעה כי החוגים שהיא מקיימת במבנים סגורים תמשיך להתקיים כרגיל.
בעירייה הודיעו כי חוגים המתקיימים בימי שגרה בשטח פתוח לא יתקיימו בשלב זה.
עוד הודיעו הבוקר בעירייה כי אירועי התרבות שתוכננו לסוף השבוע הקרוב, ימי חמישי ושישי – לרגל חג שבועות, בוטלו.
"אנחנו שמחים לשמוע שיש התייחסות יומיומית בהתאם למצב בשטח ונעשה מה שצריך", אומר אבירם הדס, תושב שכונת הפרחים.
הדס, כמו הורים אחרים, החליט לאפשר לילדיו להישאר הבוקר בבית ולא ללכת לבית הספר. "עברנו לילה לא פשוט עם הקפצה לאזעקות שהיו והעדפנו שהילדים ישנו, את הלימודים הם ישלימו, לא יקרה כלום".
כל העדכונים - חדשות מודיעין