למרות המתיחות וההחלטה של ערים בסביבה שלא לקיים הבוקר (שלישי) לימודים, במערכת החינוך של מודיעין נשמרת השגרה וכל בתי הספר והגנים נפתחו. זאת לאחר בדיקה שביצעו סיירי ביטחון של העירייה במהלך הלילה בכל מוסדות החינוך בעיר שמטרתה הייתה לוודא כי כל המרחבים המוגנים הקיימים תקינים.
1 צפייה בגלריה
סוללת כיפת ברזל שהוצבה באזור
סוללת כיפת ברזל שהוצבה באזור
סוללת כיפת ברזל שהוצבה באזור
(צילום: שאול גולן)
לאור כך החלו הבוקר הלימודים כסדרם בכל גני הילדים ובתי הספר שכולם מצוידים במרחבים מוגנים על פי חוק ועל פי הודעת העירייה "יעמדו לרשות התלמידים והצוותים בכל תרחיש שעלול לקרות".
קראו גם:
השעה הראשונה ללימודים הוקדשה לביצוע תרגיל כניסה למרחבים המוגנים ולשיחות עם התלמידים על המצב.
השינוי היחיד הוא בכך שלא יתקיימו פעולות חוץ בית ספריות ובמוסדות חינוך שהדבר אפשרי – הלימודים יתקיימו רק במרחבים המוגנים. בנוסף בוטלו ההסעות לתלמידי חינוך מיוחד שבית ספרם ממוקם באזורים בהם לא יתקיימו לימודים – כמו למשל בתחום הערים לוד ורמלה והמועצה האזורית גזר שם החליטו ראשי הרשויות שלא לקיים היום לימודים.
על פי הודעת העירייה שהועברה להורים במהלך היום תבצע הנהלת העיר הערכת מצב בהתאם להוראות פיקוד העורף ולהנחיות שיתקבלו.
החלטת העירייה התקבלה בשביעות רצון על ידי רוב ההורים ששלחו את ילדיהם למוסדות החינוך. "למרות המתיחות חשוב לשמור על שגרה, בטח אחרי שנה הזויה כמו שעברנו", אומרת רותי אברהם, ששני ילדיה לומדים בבתי ספר יסודיים בתחום העיר. אנחנו סומכים על ההחלטות שהתקבלו ויודעים שבבית הספר יש מרחבים מוגנים והעיקר שיהיה לנו ולכולם שקט".
במהלך הירי מעזה שוגרו עד כה עשרות רבות של רקטות מהרצועה. שני מבנים באשקלון ניזוקו, ושישה נפצעו: אב נפצע בינוני-קשה, אם נפצעה בינוני, מצב שני הילדים קל. תקיפות צה"ל ברצועה נמשכו לאורך הלילה, מנהרות התקפיות נפגעו ומחבלים שהיו בהן נהרגו. למבצע הוענק השם "שומר החומות".
לעדכונים - חדשות מודיעין