עשור לפרויקט הקולנוע החינוכי "הם משלנו" של מגמת הקולנוע בתיכון שוהם: הסרטים התיעודיים של מגמת י' השנה התמקדו בתושבים תאיר מלכה, דודי אגסי, מוטי חזקיה והאחים רז אליספור ועדי קלינטון.
1 צפייה בגלריה
תלמידי המגמה בטקס
תלמידי המגמה בטקס
תלמידי המגמה בטקס
(צילום: גיא יושינסקי)

במסגרת הפרויקט, תיעדו תלמידי כיתה י' במגמה סיפורים מעוררי השראה של תושבות ותושבי היישוב. מטרת התכנית, לדברי איריס בויקיס, מנהלת התיכון, היא להעצים ולטפח מנהיגות בקרב בני הנוער, לחבר בין התלמידים לדמויות מעוררות השראה המתגוררות בקרבתם ולטפח את הקשר הבין-דורי ובאמצעות יצירת סרטים תיעודיים קצרים, להעביר מסר חשוב לקהילה ולחברה.
את התכנית יזמה תושבת היישוב, נבט סוירי-שוורץ, והיא מלווה אותה בהתנדבות בכל שנותיה, לצד מורי המגמה, ערן לבני ורן אזולאי.
השנה התמקדו הסרטים, מטבע הדברים, במלחמת "חרבות ברזל" ובתושבים שעשו גדולות ונצורות מאז ה-7 באוקטובר: תאיר מלכה, תושבת צעירה שהפכה למפעל התנדבות של אישה אחת; דודי אגסי, מנהל איחוד והצלה בשוהם ובאיזור, שירד דרומה עם בנו בשבעה באוקטובר; האחים רז אליספור ועדי קלינטון, שפתחו אתר אינטרנט למתנדבים למען שורדי הנובה, שתורגם לשבע שפות שונות והפך לחלק מההסברה הישראלית בעולם ומוטי חזקיה, שיצא להציל את בתו הפרמדיקית מקיבוץ סופה, וביחד עם לוחמים אליהם חבר בדרך הציל 36 חיילים.

קראו גם:

לאורך שנות התכנית נוצרו בה סרטים על עדי דויטש, קטוע רגל ואיש ברזל; השופט בדימוס שלמה שוהם; נציבת שב"ס לשעבר, תא"ל במיל' אורית אדאטו; הרב דוד סתיו; מיכל רימון, מנכ"ל נגישות ישראל ועוד.
מרכז המגמה, ערן לבני, הסביר על התהליך שעוברים התלמידים: "התלמידים מאתרים, בליווי הצוות, תושבים מעוררי השראה שמתגוררים בשוהם. הם עובדים בחוליות, כאשר כל חוליה מתמקדת בדמות אחת ומבצעת תחקיר, דיאלוגים, תסריט וצילומים לאורך כל שנת הלימודים. המורים לקולנוע עוסקים בפן המקצועי של הסרט, ונבט מלווה את התכנית בפן הערכי והקהילתי. תלמידי כיתות י"א משמשים כמנטורים לתלמידי כיתות י' ובסוף שנת הלימודים מוצגים הסרטים לתלמידי השכבה, ההורים והתושבים. זהו תהליך משמעותי מאוד לקהילה כולה".
ראש המועצה דפנה רבינוביץ: "אני מודה לתלמידות ולתלמידי מגמת הקולנוע, שחושפים את הסיפורים הללו בפנינו, בצורה מוכשרת ורגישה כל כך".