אחד ההישגים הבולטים של ראש מועצת שוהם החדשה דפנה רביד רבינוביץ, מאז כניסתה לתפקיד לפני חודשיים: הבטחה לחלקת קבורה ראשונה עבור תושבי היישוב, שעד היום נאלצים לקבור את יקיריהם ביישובים אחרים ובעיקר בבית העלמין ירקון-תל אביב.
1 צפייה בגלריה
דפנה רביד רבינוביץ עם מנכ"ל משרד הדתות אבידן
דפנה רביד רבינוביץ עם מנכ"ל משרד הדתות אבידן
דפנה רביד רבינוביץ עם מנכ"ל משרד הדתות אבידן
(צילום: פייסבוק)

"יש רגעים בהם עולות דמעות בעיניים", שיתפה רביד רבינוביץ', "בחודשיים שעברו מאז כניסתי לתפקיד, היו כמה וכמה כאלה. המורכבים שבהם, היו הפגישות עם בני משפחה שאיבדו את יקיריהם, וניסו למצוא מקום קבורה קרוב לשוהם. זה קורע את הלב ומתסכל.
"מיד עם כניסתי לתפקיד יצרתי קשר עם משרד הדתות כדי לקדם את בית העלמין לשוהם. השבוע הושגה התקדמות משמעותית. נפגשתי עם מנכ"ל משרד הדתות, יהודה אבידן, וסיכמנו כי שוהם תהיה הרשות הראשונה (והיחידה עד עתה) שתקבל חלקה בבית העלמין המטרופוליני ברקת, הסמוך ליישוב".
לדברי ראש המועצה, היא הציעה למנכ"ל להחליף את החלקה המזרחית שיועדה במקור לשוהם לחלקה הקרובה ביותר לכביש. "המשמעות היא שכך לא נצטרך להמתין לפיתוח של בית העלמין כולו, ונוכל לפתח את החלקה שלנו באופן עצמאי", הסבירה רביד רבינוביץ'.
על פי ההסכם, שוהם תקבל חלקה בת 5 דונם, ובשלב ראשון ייפתח, באמצעות החברה הכלכלית, דונם אחד, בו ניתן להכשיר 250 חלקות קבר זוגיות, בקבורת שדה, ובנוסף חניה, סככת הספדים, חדר המתנה, שירותים ושבילים. הצפי לקבורה ראשונה הוא תוך חצי שנה.
המועצה נערכת לביצוע כל ההכנות והמכרזים הדרושים לביצוע הפרוייקט, לרבות הסכם עם חברת קבורה.

קראו גם:

רביד רבינוביץ' סיכמה: "במהלך החודש הקרוב נניח אבן פינה לבית העלמין. אני מודה למנכ"ל משרד הדתות, למנהל מינהלת בית העלמין, יגאל גואטה ולראש מועצת חבל מודיעין, שמעון סוסן על הנכונות וההבנה שגילו לצרכי היישוב שלנו ועל שיתוף הפעולה".