חודשים לאחר שנראתה בפעם האחרונה בתחומי מודיעין, נצפתה בשעת לילה מאוחרת שבין שישי לשבת שעברה, הצבועה רותי – המוכרת כצבועה הנוהגת להסתובב בשנתיים האחרונות בתוך שכונות העיר ובסביבותיה.
1 צפייה בגלריה
רותי הצבועה
רותי הצבועה
רותי הצבועה
(צילום מתוך סרטון)
קראו גם:
מי שתיעד את הצבועה משוטטת באיזור מתחם קופות החולים, המוכר כמתחם שמשוני, הוא תושב העיר שטייל באותה השעה עם כלבתו.
בתיעוד הווידאו נראית הצבועה כשהיא הולכת ברחוב הראשי, ובשלב מסוים פונה לאחת הסמטאות ואז נעלמת מעדשת המצלמה.
כמו שהעריכו בעבר אנשי החברה להגנת הטבע, הצבועה, בסבירות גבוהה רותי, נכנסה שוב אל שטח שכונות העיר כדי לחפש מזון, והגיעה לתחום העיר מאחד משטחי היער המקיפים את מודיעין.
רותי הצבועה שייכת למין "צבוע מפוספס", הנמצא ברחבי המזרח התיכון ובאפריקה, ובעל חיים מסוגה ניזון בעיקר מפגרים, אך גם מפירות, חרקים ושאריות מזון של בני אדם, אותן ניתן למצוא בפחי אשפה בשכונות הערים.
לפני כשנה, כאשר רותי נצפתה לראשונה בשכונות מודיעין, היא עוררה באופן טבעי סקרנות רבה, ולצידה גם חשש, מה שהביא את אנשי החברה להגנת הטבע בשיתוף אנשי רשות הטבע והגנים (רט"ג) לאתרה ולהרחיקה מעט מהעיר. אולם כעת נראה כי רותי מצאה את הדרך חזרה.
"אני חייבת להודות שהיה די מלחיץ לראות את סרטון הווידאו של הצבועה שמסתובבת חופשי, קצת אחרי חצות, בלב שכונה מיושבת", אומרת אילנה שושני, תושבת מודיעין, "ועם זאת אני מודעת לזה שאי־אפשר לעשות הרבה, כי אחרי הכל אנחנו אלה שפלשנו לשטח המחיה שלה".
תושב אחר בעיר, שמסכים עם עמדתה של שושני, מוסיף: "הצבועה תמשיך להסתובב כאן כנראה, ואנחנו רק צריכים לדאוג שלא להתקרב אליה, כדי שחס וחלילה היא לא תיבהל ותנסה לתקוף מתוך רצון להגן על עצמה, ובעיקר אנחנו צריכים ליהנות מהמראה המיוחד הזה".