הצעה לסדר שהוגשה בישיבת המועצה האחרונה של עיריית מודיעין, מבקשת לטפל במי הגשמים היורדים בעיר במטרה למנוע הצפות של שכונות, כמו גם כדי לסייע למערכת האקולוגית ולהגביר את כמות המים המחלחלים אל שכבת מי התהום.
1 צפייה בגלריה
ניקוי קולטנים
ניקוי קולטנים
ניקוי קולטנים
(צילום: עיריית מודיעין)
קראו גם >>>
לטענת חבר המועצה איתי אלמוג־בר ("מודיעין חופשית") שהגיש את ההצעה, על מחלקת הבינוי של העירייה להציע תוכנית לנושא פתרונות חלחול מי הגשמים בשכונות הוותיקות ובשכונות החדשות של העיר.
"כל חורף אנחנו נתקלים במקרים של הצפות, וגם במודיעין אנחנו זוכרים לפחות פעמיים שבהן הקניון העירוני הוצף", מציין אלמוג־בר בהצעה. "נושא ההצפות מביא את בעיית הגשם ואיסוף מימיו לתודעה הציבורית, אך ההצפות הן רק פן אחד של הבעיה. הפן השני הוא שכאשר מי הגשמים לא מחלחלים לאדמה, הם לא מגיעים למי התהום וזו פגיעה אקולוגית חמורה".
אלמוג־בר מציע להפנות בצורה מכוונת את מי הגשמים אל קרקע שאינה מכוסה באספלט או בבטון, כדי שיגיעו לשכבת מי התהום.
כיום, ברוב הערים בישראל וכן במודיעין, חלק נכבד ממי הגשמים זורם אל פתחי הניקוז ומשם אל מערכת הביוב והשפכים העירונית, ובסופו של התהליך מים אלה אינם מגיעים אל עומק הקרקע.
הפתרונות שמציע אלמוג־בר הם הפניית מרזבי בניינים לבורות חלחול בשטח, שימוש בבטון מחלחל, המאפשר לחלק מהמים לעבור דרכו אל מתחת לפני הקרקע, הקמה של גינות לאגירת מי גשמים ועוד.
במהלך הדיון בנושא, בו הוזכרו לחיוב שטחי החלחול שהוקמו במתחם ואדי ענבה, הודיע ראש העירייה חיים ביבס כי הוא תומך בהצעתו של אלמוג־בר וביקש ממנו לטפל בנושא במסגרת ועדת התכנון בה הוא חבר, שם תקודם ההצעה כבר במהלך השבועות הקרובים.