צבע הרמזור השתנה לרעה: מודיעין מכבים רעות הפכה לכתומה. עיריית מודיעין מכבים רעות הודיעה הבוקר (שלישי) כי בהמשך לנתוני התחלואה ההולכים וגדלים, העיר נחשבת לכתומה, כאשר ציון הרמזור שלה הוא 6.5 שמשמעותו שהעיר היא כתומה.
2 צפייה בגלריה
קורו נה
קורו נה
קורו נה
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
קראו גם:
על פי הנתונים של משרד הבריאות ופיקוד העורף במהלך השבוע האחרון, 171 תושבים נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה. בקרב שכונות העיר השכונות כרמים ואבני חן, הן השכונות עם תחלואה גבוהה יותר נכון לעכשיו כאשר שתי השכונות הן שכונות כתומות כאשר השכונות מוריה, מגינים השבטים, ציפורים ונופים הן שכונות צהובות.
משמעות המעבר לעיר כתומה על פי מתווה הרמזור היא שבישובים כתומים ואדומים, לא יקיימו לימודים בבתי הספר לכיתות ה' עד י"ב. כלומר, הלמידה תתקיים רק מרחוק. ההחלטה על כך תתקבל על ידי קבינט הקורונה ביום חמישי והיא תצא לפועל החל מיום ראשון 27.12 ועד למוצ"ש 2.1.
העירייה אשר עוקבת אחר הנתונים מדי יום ומנתחת באמצעות חמ"ל הקורונה את מגמות התחלואה, נערכת כבר עכשיו בהתאם למתווה, ללמידה מרחוק בבתי הספר עבור שכבות אלו, מגבירה את ההסברה לתושבים, תוך שיקוף הנתונים בזמן אמת ומשמעותם, בדגש על שמירה על הכללים שמלווים אותנו מתחילת משבר הקורונה – ריחוק, מסכה ושטיפת ידיים לעיתים קרובות.
בנוסף, אגף הביטחון והחירום יגביר את האכיפה ברחבי העיר לרבות במרכזים מסחריים ופארקים, ביצוע סיורים יזומים תכופים בעסקים לוודא כי הם עומדים בהנחיות "התו הסגול" ובסיוע למשטרה לערוך בדיקות פתע למבודדים ולחולים המצויים בביתם.
כידוע מזה מספר שבועות העירייה, באמצעות מינהל החינוך פועלת לקטיעת שרשראות ההדבקה ולבודד כיתות או גני ילדים, על ידי הפעלת נוהל קפדני מיוחד של "ריחוק מניעתי", שמטרתו לגלות ניצנים של הדבקות שעלולים להשפיע ישירות על בתי הספר והגנים.
הנוהל מופעל כאשר תלמיד או איש צוות מגלה תסמינים ולו הקלים ביותר, כאשר מישהו מבני המשפחה של תלמיד או איש צוות נמצא מאומת לקורונה והמשפחה עדיין לא אובחנה, כאשר מישהו מבני המשפחה של תלמיד או איש צוות נכנס לבידוד בשל חשיפה לחולה מאומת, כאשר קיים חשש שמישהו מבני המשפחה של תלמיד או איש צוות חולה בקורונה ועדיין לא ביצע בדיקה. בנוסף, במידה ותלמיד או איש צוות חזר מחו"ל, הם יהיו בריחוק מניעתי. הודות לנוהל אחראי זה, נקטעו שרשראות הדבקה רבות שיכלו להתלקח במהירות בגנים ובבתי הספר.
2 צפייה בגלריה
חיים ביבס
חיים ביבס
חיים ביבס
(צילום: קובי קואנקס)
ראש העירייה חיים ביבס: "אנחנו צריכים לקחת אחריות על עצמנו ועל ילדינו ולפעול יחד בערבות הדדית כלפי הסובבים אותנו - השכנים, החברים והכי חשוב – ההורים שלנו. אני יודע שהמצב לא פשוט לכולנו, אבל הדרך היחידה לנצח את הנגיף, לפחות עד שכולנו נהיה מחוסנים, הינה לפעול במשמעת עצמית ולפי הנחיות משרד הבריאות.
אנחנו בעירייה נמשיך לסייע לתושבים המאומתים ולאלו הנדרשים להיות בבידוד אך במקביל נגביר את האכיפה גם כלפי תושבים הנדרשים לשהות בבידוד וגם כלפי מי שינהג במרחב הציבורי שלא על פי הנחיות משרד הבריאות. שמרו על עצמכם ועזרו לנו לשמור על הסובבים אתכם בריאים".
לעדכונים - חדשות מודיעין