ביום שישי שעבר התקיים טקס הנצחה לקריאת משעול על שמו של סמ"ר גל מישאלוף, לוחם גדוד צבר של חטיבת גבעתי, שנפל בקרב ברצועת עזה ב-19 בנובמבר. המשעול ממוקם בגינת שדרות יצחק רבין מול בית 49, ליד בית ילדותו של גל ז"ל.
2 צפייה בגלריה
משפחת מישאלוף בטקס
משפחת מישאלוף בטקס
משפחת מישאלוף בטקס
(צילו: דוברות העירייה)

הטקס התקיים במעמד בני המשפחה והחברים, ראש העירייה, חברי מועצה ותושבים רבים שבאו לחלוק כבוד. בטקס השתתפו גם שני חייליו של גל שנפצעו בתקרית והפכו לנכים.
גל, שהתגייס לגדוד צבר, עשה זאת בין היתר בעקבות אחיו הגדול רז ששירת בגדוד. גל נפל בקרב ברצועת עזה כשהוא מוביל את חייליו באומץ לב ובנחישות. תמיד פיקד עליהם בגובה העיניים ונלחם איתם כתף אל כתף. חבריו מספרים שהחיוך לא ירד מפניו גם בשעות הארוכות והקשות.
2 צפייה בגלריה
סמ"ר גל מישאלוף
סמ"ר גל מישאלוף
סמ"ר גל מישאלוף ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)

בטקס סיפרו על אופיו המיוחד. צנוע ושקט ותמיד הראשון להגיש עזרה לכל מי שנזקק. ויתר על אהבתו הגדולה לספורט לטובת גיוס לקרבי.
טקס ההנצחה הינו מיזם ייחודי ומרגש של העירייה שנועד להנציח את זכרם של הנופלות והנופלים, בקריאת מעלה או משעול על שמותיהם של החיילות והחיילים, ליד הבית בו גדלו או מקום אחר המהווה חלק מאישיותו של הנופל. ההחלטה על מקומות ההנצחה נקבעת בוועדת ההנצחה העירונית לאחר פגישות עם משפחות החללים.

קראו גם:

פעילות זו מצטרפת לפעילויות עירוניות רבות הנעשות במערכת החינוך העירונית. לאורך השנה, מתקיימים אירועים בנושא הנצחה ובהם טקסי ט"ו בשבט בחורשת הנופלים, חידון המורשת המסורתי ע"ש גיבור ישראל תא"ל נתי גולן ז"ל, אירועי יום הזיכרון שייערכו השנה בסימן מלחמת "חרבות ברזל", וכן המיזם המרגש שנעשה בשיתוף פעולה בין מינהל החינוך, משרד החינוך ובית יד לבנים הנקרא "אלבום לנופלים". מיזם במסגרתו תלמידים וסטודנטים כותבים יחד עם המשפחות השכולות, ספר זיכרון המנציח את יקיריהן.
מיזם ההנצחה ימשיך עם טקסים נוספים לזכרם של בני ובנות העיר שנפלו במלחמה.