כשנדב ונעם אזולאי, תאומים זהים ממודיעין, קיבלו טלפון מהמאגר הלאומי של עמותת עזר מציון שהם היחידים שמתאימים בהתאמה מלאה להצלת חייה של פעוטה בת חודשיים שחלתה בלוקמיה, הם לא חשבו פעמיים. באופן אקראי, נדב נבחר ותרם מח עצם שהציל את חייה.
2 צפייה בגלריה
נדב לאחר הניתוח
נדב לאחר הניתוח
נדב לאחר הניתוח
(צילום: עזר מציון)

במשך חודשים הוא חיכה לדעת מי הפעוטה שתרם לה, כשהוריה של הודיה רוזנפלד מקצרין ייחלו להכיר סוף סוף את האיש שהציל את בתם הקטנה. אך ב-7 באוקטובר נדב גויס למילואים ברצועת עזה – והמפגש לא יצא אל הפועל. כעת, לאחר שנדב השתחרר התקיים המפגש המרגש בבית אורנית של עזר מציון ועין אחת לא נשארה יבשה.
הודיה רוזנפלד, פעוטה בת חודשיים, חלתה בלוקמיה בנר ראשון של חנוכה לפני למעלה משנתים. מסע ההחלמה הארוך שלה הסתיים השבוע במפגש מרגש כשבאופן נדיר באותו יום גם הסתיים ההליך הרפואי האחרון שעברה.

2 צפייה בגלריה
נדב עם הודיה והוריה
נדב עם הודיה והוריה
נדב עם הודיה והוריה
(צילום: יעקב נחומי)

לאחר גילוי המחלה, הרופאים אמרו להוריה כי הודיה חייבת בהקדם לעבור השתלת מח עצם מתורם מתאים. לאחר חיפוש ובחינה נמצאו במאגר מח העצם הלאומי של עמותת עזר מציון 2 תורמים שהתאימו בהתאמה מלאה- נדב ונעם, תאומים בני 23 ממודיעין. הם החלו יחד תהליך בדיקות ונמצא ששניהם מתאימים. זו היתה גם הפעם הראשונה שנדב ונעם גילו שהם תאומים זהים לחלוטין - דבר שלא ידעו אותו עד להליך בדיקת ההתאמה.
באופן אקראי החליטו במאגר להתקשר דווקא לנדב ותהליך התרומה יצא לדרך בהליך ניתוחי פשוט והודיה עברה את ההשתלה בהצלחה.
לפני מספר חודשים היה אמור להתקיים המפגש ביניהם, אך נדב התגייס למילואים בעזה בחיל השריון. השבוע כאמור הם נפגשו.
נדב, סטודנט למתמטיקה ומדעי המחשב הגיע עם הוריו ומשפחתו, והוריה של הודיה הגיעו איתה ועם שני אחיה הקטנים. "זו תחושה מדהימה", אמר נדב השבוע. "לא האמנתי שזה יגיע לכזאת סיטואציה, זה בא בתקופה מאוד מסובכת. בתקופה הזאת של כל המוות והרע שכולנו חווים, זה היה האור שלי. והמסר הוא שגם כשהמטרה לא ברורה לעין לפעמים הדברים הטובים שעשית מאירים לך את הדרך".

קראו גם:

מוריה רוזנפלד, אמא של הודיה: "היה לי חשוב כל הזמן לפגוש את האיש שהציל את הודיה, קשה לתאר את הכרת הטוב שיש לנו כלפיו וכלפי עזר מציון. לא מובן מאליו. בית אורנית היה לבית שלנו. הרגשנו שאנחנו בידים טובות".
במפגש השתתף גם פרופ' יעקב זֶרֶם, יקיר ירושלים ומייסד חברת אופיר אופטרוניקה, שההשתלה התאפשרה בזכות המאגר האישי שהקים יחד עם רעייתו חיה.