חברי ההנהגה המוסדית של בית החינוך הייחודי ביישוב לפיד הסמוך למודיעין – מכבים – רעות, משיקים בימים אלה קמפיין מיוחד שמטרתו למשוך אל מתחם בית הספר שלהם, 'לפיד המ"ה', תלמידים תושבי העיר מודיעין, בכוונה להמשיך לקיים את הפעילות השוטפת בתחומו.
בבית הספר מסבירים כי הם נוקטים בגישה שונה ממוסדות החינוך הרגילים או מסגרות חינוכיות אלטרנטיביות כדוגמת בתי ספר 'פתוחים' ו'דמוקרטים'. בית הספר פועל מזה שנים, אולם לאחרונה, עם התבגרות האוכלוסייה ביישוב לפיד, הצטמצמו מספר התלמידים בתחומו.
1 צפייה בגלריה
בית הספר הייחודי בלפיד
בית הספר הייחודי בלפיד
בית הספר הייחודי בלפיד
(צילום: פרטי)
על מנת להמשיך את פעילותו בכיתות א' ועד ו', ומתוך כוונה למנוע אפשרות של סגירתו, החליטו חברי ההנהגה המוסדית של בית החינוך לפתוח, לראשונה מאז הקמתו, את ההרשמה אליו לתושבי חוץ, ומי שמהווים 'מטרה' חשובה הם תושבי מודיעין, הסמוכה ללפיד.
ב'לפיד המ"ה', לומדים בתוכנית דוגמאת 'נבחרות צמרת', במסגרתה בוחרים כל תלמידי בית הספר תחומים אותם ירצו ללמוד. בין המקצועות הניתנים לבחירה: ניווט ספורטיבי, חקלאות הידרופונית, חובשים צעירים, מדע ומטבח, חוק ומשפט, תיאטרון, אתגרי חשיבה ועוד – אותם לומדים התלמידים במשך שנה שלמה.
דגש נוסף הוא על מספר תלמידים קטן, 20 בכל כיתה, ויחס אישי – הבא לידי ביטוי, בין השאר, בכך שכל תלמיד לומד אצל מורה אליו הוא מתחבר בצורה הטובה ביותר מבחינה אישית ורגשית.
גם כיתות הלימוד במתחם ייחודיות, וחלקן בנויות כמרחבי למידה פתוחים, כשבחצר בית החינוך נמצאים בוסתן, פינת חי, חממה הידרופונית, ומגרש גרוטאות בו לומדים התלמידים ליצור באמצעות חומרים ישנים.
"אני חושבת שהשנתיים של מגיפת הקורונה לימדו את ההורים לקח חשוב, בעיקר בכל הקשור לשהות של ילדיהם הצעירים, במשך זמן רב בבית, מנותקים למעשה ממסגרות החינוך, דבר שיכול לדרבן הורים לשלוח את ילדיהם לבית הספר שלנו", אומרת חביבה אהרון, אחת מחברות ההנהגה המוסדית של בית החינוך. "לראשונה נפתחת בפני ההורים במודיעין האפשרות לרשום את ילדיהם ללימודים אצלנו, כאן הם יזכו לחווית לימודים אחרת, משמעותית הרבה יותר".
ביום שישי הקרוב, 29 באפריל, יקיימו חברי ההנהגה המוסדית של בית החינוך יום פתוח, במהלכו יוכל כל מי שירצה – להגיע ולהתרשם מהמקום, ומהאווירה המיוחדת.
כל העדכונים - חדשות מודיעין