יסמין ורסאנו, מעצבת שמלות כלה: "הטלפון לא מפסיק לצלצל"

הטלפון בסטודיו של יסמין ורסאנו לא מפסיק לצלצל. "בנות שהקפיאו את כל התוכניות מתקשרות ומבקשות שמלת כלה אבל אין להן זמן להמתין, הן רוצות אותה מוכנה כבר בחודש הקרוב, כי מי יודע איזה הגבלות ינחיתו עלינו משום מקום", היא אומרת.
8 צפייה בגלריה
יסמין ורסאנו
יסמין ורסאנו
יסמין ורסאנו
(צילום: אביגיל עוזי)
ורסאנו, שעוסקת בתחום העיצוב בשמונה השנים האחרונות, נכנסת להילוך גבוה, לאחר שנה שבה הסטודיו שלה העלה אבק. עכשיו היא צריכה לספק בזמן קצר שמלות כלה רבות, וגם מודעת למגבלות בשוק: "הנשים מחפשות היום שמלות זולות יותר ואנחנו ערוכים גם לזה. אני יודעת שבסוף זה יחזור למה שהיה בעבר, אבל כרגע צריך להתחשב, לכן הוצאנו קולקציה במחירים זולים יותר מתוך מודעות למה שקורה כעת בשוק. יש התרגשות גדולה באוויר. אחרי שנה קשה ענף האירועים נפתח בבום. המון כלות שהיו על 'הולד' חוזרות אלינו. כלות שהתקשרו לגשש בין הסגרים הפתיעו אותנו וחזרו. זה לחץ שאנחנו לא מכירים, העומס הוא שונה. גם הדרישות של הכלות השתנו, כי פעם הן היו קובעות שמונה חודשים קדימה, ופתאום ההזמנות הן לעוד שלושה שבועות, מחשש שסגר נוסף יטרפד את האירוע.
"התחושות מאוד משמחות, הכל נפתח ואנחנו מאוד אופטימיים. אחרי שנה קשה שבמהלכה ישבתי רוב הזמן בבית, פתאום הטלפון לא מפסיק לצלצל".
שמואל ששון, שף: "ה'פקק' השתחרר והביקוש גדל"
החודשים האחרונים היו בית ספר עבור השף שמואל ששון, שהפך ברגע למומחה בבישול במטבחים של אנשים פרטיים.
8 צפייה בגלריה
שמואל ששון
שמואל ששון
שמואל ששון
(צילום: יובל חן)
"אני רגיל לעשות אירועים של מאות אנשים ובשנה האחרונה הייתי צריך להתרגל לאירועים של 20 איש. מצד שני זה גם עשה לי טוב, כי פתאום להזמין שף הביתה הפך למשהו טרנדי והתחום שלי קיבל ביטוי גדול יותר. מצד שני, זה בא לידי ביטוי בצד הכלכלי, כי מספר המנות שבישלתי היה קטן יותר. עכשיו אנשים מרגישים שהשתחרר ה'פקק' ונוצר מצב שיש ביקוש מאוד גדול. יש המון פניות וגם המון בלבול, כי אנשים לא יודעים עדיין מה בדיוק מותר ומה אסור. אבל אין ספק שאנחנו מרגישים התעוררות גדולה של השוק. אולמות האירועים שאני מכיר מלאים בחודשים הקרובים, כך שמי שרוצה להתחתן בזמן הקרוב ככל הנראה לא יצליח למצוא מקום. נוצר צוואר בקבוק, כי אלה שדחו מצטרפים לאלה שרוצים להתחתן עכשיו, כך שהביקוש כרגע כפול".
לקראת חזרת החתונות מכין ששון הפתעות מיוחדות בתחום הקולינרי: "הבשרים המעושנים זה טרנד חזק, יש מנות עם כבד אווז ומנות שמשלבות שני סוגי בשר, כמו המבורגר עם שיערות אסאדו ועליו וביצת עין. אני יכול להבטיח שהקיץ הזה יהיה טעים".

תמיר נוי, צלם חתונות: "הלקוחות מבקשים מחירי רצפה" 

צלם האירועים תמיר נוי, שאוחז במצלמה כבר למעלה מ־30 שנה, לא זוכר תקופה כל כך מורכבת. "אפילו בר מצווה של עשרה אנשים ביטלו לי, לא היה כלום, חתול לא צילמתי", הוא אומר.
8 צפייה בגלריה
תמיר נוי
תמיר נוי
תמיר נוי
(צילום פרטי)
"היו זוגות שדחו פעם אחר פעם את האירוע שלהם. השבוע צילמתי זוג שדחה את החתונה ארבע פעמים. למרות זאת לא עשיתי את מה שעשו בחלק מהאולמות, וכן החזרתי לכל הזוגות את המקדמות, למרות שהמצב לא היה קל. עכשיו רואים מגמת שיפור גדולה וההזמנות חוזרות, אבל גם בזה יש שני סוגי לקוחות: אלה שמבקשים מחירי ריצפה ואומרים שמצבם הכלכלי קשה, ואלה שיודעים להעריך ולפרגן ומבינים שלכולם היתה שנה קשה. אבל כל זה לא חשוב, מה שמשמח באמת זה שאפשר להיות אופטימיים וליהנות מהמצב, שנראה שונה לחלוטין מאי־הוודאות שבה היינו בשנה האחרונה".

אבי לוי, מפיק אירועים: "עבודה בפול פאוור"

את החזרה לשגרת האירועים ופתיחת עונת החתונות מקבל אבי לוי ברגשות מעורבים. האיש שעובד בתחום כבר 15 שנה, מתחיל למלא מחדש את היומן.
8 צפייה בגלריה
אבי לוי
אבי לוי
אבי לוי
(צילום: אביגיל עוזי)
הזוגות המאורסים כבר רוצים לקבוע פגישות, אבל לוי עדיין מלקק את פצעי הקורונה, שגרמה לו לסגור את אולם האירועים שהיה בבעלותו והותירה אותו עם הפסדים של כמיליון שקלים. "אחרי הסגר הראשון השותפים שלי ואני זיהינו הזדמנות עסקית שהתבררה כשגויה. בעל האולם 'רוז'נסקי' החליט למכור את המקום מתוך הבנה שהקורונה תפגע בענף. חשבנו שהנגיף מאחורינו והנחנו שכדאי לקנות את האולם, שהיה מצליח מאוד בעיר. כבר אחרי הסגר השני הבנו את הטעות. בגלל שזה היה עסק חדש עבורנו, לא קיבלנו מענקים והידרדרנו עד למצב שנאלצנו לפנות את הנכס. שלושה ימים לפני שהודיעו על חזרת הענף לפעילות מצאתי את עצמי עם צו פינוי וחובות של מיליון שקלים", הוא אומר.
לוי מנסה לשמור על אופטימיות, ויש לו סיבה טובה: "האירועים חוזרים, יש זוגות שפונים ומבקשים שאפיק להם אירועים ויש גם אירועים סגורים. אני עורך פגישות ומתחילים לרוץ על זה. כל מה שנשאר לנו זה לתת עבודה בפול פאוור ולשכוח שהשנה הזו בכלל היתה קיימת".

הרב יגאל יוסף: "היתה שנה עצובה ודלה"

הרב יגאל יוסף מחתן מאות זוגות בשנה ועושה זאת כבר קרוב ל־30 שנה, וגם הוא מתקשה להסתיר את התרגשותו.
8 צפייה בגלריה
הרב יגאל יוסף
הרב יגאל יוסף
הרב יגאל יוסף
(צילום פרטי)
"השנה האחרונה היתה עצובה ודלה באירועים, מאוד כאובה. המון זוגות דחו את הנישואין שלהם, הרבה זוגות ביטלו את החתונה ונפרדו וזה דבר קשה", הוא אומר. "מצאתי את עצמי משכנע זוגות לא להיפרד, ולצערי בחלק מהמקרים זה לא עלה בידי. אנשים היו לחוצים, העול הכלכלי היה קשה וזה השפיע גם על הזוגיות. הרבה דברים לא נעימים קרו בתקופה הזו. אני זוכר אירוע של זוג שהוזמנו אליו 50 איש, וביום האירוע הודיעו להם שהמקום נסגר, ובסוף ערכנו חופה עם עשרה אנשים, אפילו המשפחה לא באה. היינו צריכים לאסוף שני גברים מהרחוב כדי שיהיה מניין. מרגע שהוסרו ההגבלות הטלפונים התחילו לזרום שוב, זוגות מבקשים לשריין את התאריך לחתונה וזה מאוד משמח. אני מבין את הזוגות שהעדיפו להמתין כי רצו להתחתן מתוך שמחת הלב. אני מאושר שחוזרים למסלול".
לקראת החזרה לחתונות גדולות, הכנת רפרטואר חדש וחגיגי של ברכות ושירים?
"מעולם לא ויתרתי על ההומור והשמחה, גם בחתונות קורונה עם מניין מצומצם. אבל עכשיו אני מרגיש אחרת. זאת תחושה שגם אני חוזר לחיות. אין ספק שזה יישמע אחרת ושההתרגשות שלי תבוא לידי ביטוי".

רועי בן נון ומאיה רונן: רומיאו ויוליה גרסת הקורונה

בעוד כשבוע צפויים רועי (24) ומאיה (24) לעמוד תחת החופה. לשניהם ברור שזו הזוגיות המושלמת, כזו שהתחילה ממש בתחילת הקורונה ושרדה אותה, כולל פגישות חטופות ו"אסורות" בזמן סגרים ומגבלות, ממש רומיאו ויוליה גרסת הקורונה.
8 צפייה בגלריה
רועי בן נון ומאיה רונן
רועי בן נון ומאיה רונן
רועי בן נון ומאיה רונן
(צילום פרטי)
"הכרנו לפני קצת פחות משנה, עם הקורונה ברקע", מספר רועי. "נפגשנו כשהיה אפשר, בין הסגרים יצאנו לאן שניתן היה, חיפשנו דרכים להיפגש במקומות שיהיו פחות בעייתיים. לפני שלושה חודשים הצעתי למאיה נישואין באופן די סולידי, בלי הפקה בומבסטית. מסיבת האירוסין היתה מצומצמת, אבל עכשיו נפצה על זה עם 400 מוזמנים וחברים, בשטח פתוח כמובן".
חוששים שמשהו ישתבש?
"האמת שלא. אנחנו מוטרדים כרגע בגלל המשפחה של מאיה בצרפת, שעדיין לא ידוע אם יוכלו להגיע. אנחנו עושים מאמץ, מקווים לטוב ותמיד נשארים אופטימיים".

עידן מימון ובר חממי: חגיגה גדולה עם 500 מוזמנים

במשך ארבע שנים היו עידן (27) ובר (27) בזוגיות וחשבו להתחתן, אבל דווקא כשנקבע התאריך, הגיעה הקורונה ושיבשה את התוכניות. כעת, שלושה שבועות לפני האירוע, הם מודים שדווקא היה נכון עבורם לדחות את החתונה ולהוריד לחץ.
8 צפייה בגלריה
עידן מימון ובר חממי
עידן מימון ובר חממי
עידן מימון ובר חממי
(צילום פרטי)
"ב־22 בפברואר 2020, שבוע לפני פרוץ הקורונה, הצעתי לבר נישואים", אומר עידן, "ואז נפלה עלינו הקורונה והכל השתבש. בנינו על אוקטובר 2020, אבל הבנו שאין ברירה וצריך לדחות. חיכינו שהמגיפה תחלוף, רצינו להיות בטוחים שנוכל לחגוג בגדול ועם חברים".
בר: "ההחלטה לדחות היתה נכונה עבורנו, זה גם הוריד את רמת המתח. בחודש מרץ היה פחד ששוב יהיו הגבלות שיטרפדו את האירוע, אבל אחרי פסח, כששמענו שפותחים את האולמות ומסירים את ההגבלות, נרגענו".
עידן: "עכשיו יש התרגשות אחרת באוויר. במשך שנה שלמה אנשים בקושי יצאו מהבית, ועכשיו הם יבואו לחגוג אצלנו. אני מאמין שתהיה חגיגה גדולה עם 500 המוזמנים שלנו".

דניאל שמעון ושרון פרנקל: אירוע מפוצץ ואוכל מטורף

את החתונה של דניאל (25) ושרון (37), שתיערך בעוד שבועיים, הם חייבים, באופן מוזר, דווקא לנגיף הקורונה. לפני שנתיים הם הכירו, וזמן קצר לפני פרוץ המגיפה הם עברו לגור יחד. "דווקא הקורונה שנחתה עלינו נתנה לנו זמן יחד וחיברה בינינו", אומר דניאל. "אני עובד בתחום האירועים, בעיקר בלילות כאיש סאונד ודי.ג'יי, לכן לא היה לנו הרבה זמן להיפגש. פתאום הכל נעצר, היינו יחד הרבה זמן וזה חיזק את הזוגיות שלנו עד שהחלטנו להתחתן. אז אפשר לומר שאחרי שנה שבה אכלנו קש מהנגיף הזה, לפחות דבר אחד טוב יצא".
8 צפייה בגלריה
דניאל שמעון ושרון פרנקל
דניאל שמעון ושרון פרנקל
דניאל שמעון ושרון פרנקל
(צילום פרטי)
את התאריך הם קבעו בחשש, שמא הקורונה שוב תשבש הכל. "את התאריך קבענו אחרי שמישהו ביטל. הכל כבר היה תפוס, כך שמועד החתונה נקבע על בסיס מקום פנוי. עכשיו אנחנו בהתרגשות קטנה ומאמינים שככל שזה יתקרב, הכל יתעצם. החתונה תהיה משהו מיוחד כי ברוך השם אנחנו אחרי הקורונה ורוצים לחגוג עם כולם. גם מצפים מאיתנו לאירוע מפוצץ. הרמתי הפקה יפה ואוכל מטורף, כדי שיהיה שמח למאות המוזמנים שלנו".

אירועים במספרים:

  • ענף האירועים בארץ מגלגל כ–15 מיליארד שקלים בשנה
  • בישראל מתקיימים כ–140 אלף אירועים בשנה
  • אירועי ממוצע של כ–300 מוזמנים עולה בין 100 ל–140 אלף שקלים
  • 150 אלף איש מועסקים בתעשיית אולמות האירועים
  • סך ההכנסות של אולמות האירועים עומד על 7.5 מיליארד שקלים בשנה
  • בישראל טרום קורונה נרשמו 600 אולמות וגני אירועים
  • כשבעה אחוזים נסגרו או נמכרו בגלל הקורונה