דיירי הבית: אוה (55), נשואה, אם לשלושה, סבתא לשניים ומטפלת בשבעה חתולים. עוסקת בתחום התקשורת. נתן (58), עובד ב'אל על'. קארין (38), גננת הנשואה לרועי, פלוס שני בנים: שלו ונבו. יפית (35), עובדת בביטוח. קסם (22), חיילת משוחררת, מתכננת ללמוד הוראה. מרסל ליאון, אמא של אוה, בת 97, "אני סועדת אותה והיא הצטרפה אלינו לאחרונה".
איפה גרים: משפחת אהרונוף גרה במודיעין מזה 17 שנה בשכונת אבני חן, ביהלום, בדירת ארבעה חדרים. "למודיעין הגענו בשנת 2002", מספרת אוה, "לאחר שמכרנו את דירתנו בלוד ובעקבות חברים שעברו לעיר. המעבר היה לי מאוד קשה. את העיר מודיעין למדתי לאהוב, לא התאהבתי בה בטירוף כמו שמתאהבים בתל אביב. מודיעין היא עיר שקטה, שלווה, נוחה וירוקה. אהבתי אליה הגיעה לאט אבל בטוח".
1 צפייה בגלריה
כל המשפחה עברה לטבעונות. הבביופים
כל המשפחה עברה לטבעונות. הבביופים
כל המשפחה עברה לטבעונות. הבביופים
(צילום: חורחה נובומינסקי)
על העיר: "מודיעין היא עיר טובה ונוחה ופנים רבות לה. יש בה חינוך טוב, איכות חיים, שירות וטרינרי טוב, מתן מענה מיידי במוקד העירוני, היסטוריה עשירה, הווה מעניין, המון ירוק בתוך העיר ומסביב יערות וחיות בר. יחד עם זאת יש מה לשפר. השיפור אינו מתבטא בעוד ועוד בנייני בטון שיחלשו על כל העיר, יהרסו את המרקם האקולוגי, את הטבע ואת בעלי החיים, ולא, לא מדובר בעוד שיעורי העשרה לתלמידים. מדובר על כך שהקודקודים בעיר חייבים לתת את הדעת ואת תשומת הלב לשיפורים הנדרשים במספר תחומים למען עתיד ילדינו, עתיד כדור הארץ ועתיד בעלי החיים. לדוגמה: מודיעין מהווה את לב המסדרון האקולוגי בארץ. המוני חיות נפגעות מכיוון שהבנייה והכבישים חדרו ללב אזורי הגידול שלהן, ובעקבות כך הן מנסות לחצות כבישים כדי להשיג מזון, טריטוריה או לצורכי רבייה, ונדרסות. קברניטי העיר חייבים להתחיל לחשוב ירוק ועל בנייה ירוקה".
"נושא נוסף הוא הפח הכתום. במודיעין יש מספר פחים למיון פסולת, אך לצערנו, עדיין לא השכילו לשים פחים כתומים ופסולת העשויה פלסטיק מזיק נטמנת באדמה ומהווה סכנה.
"נושא אחר הוא השפ"פים (שטחים פתוחים פרטיים): אחד העיוותים שאינו זוכה למענה. אנו תושבי מודיעין שמשלמים ממיטב כספנו, סובלים מהזנחה, לכלוך ומרחב עירוני מידרדר, שהרי לנו אין כלים לבצע משימות של עירייה.
"בנוסף, יש לספק למחלקה הווטרינרית מבנה קבע ולתת מענה רחב לכל תחלואי בעלי החיים השייכים לקהילה".

● על העיסוק: "אני עוסקת באקטביזם למען בעלי החיים", מספרת אוה. "אני פועלת ולוחמת למען בעלי חיים ולמען החלשים, חושפת עוולות, יוזמת פרסום כתבות בנושאי בעלי חיים, מארגנת עצרות ומחאות ומשתתפת בפעולות למען בעלי החיים בכל רחבי הארץ. אני מגדלת בבית שבעה חתולים שהצלתי ממוות מהרחוב, ומאכילה, מטפלת, מסרסת ומעקרת כ־50 חתולי רחוב.
"כיום הנני מראשי מפלגת 'צדק לכל', המפלגה היחידה והראשונה למען בעלי חיים בישראל, ואני משמשת כראשת חברי המועצה, חברת הנהלה וחברת מועצה של המפלגה. בנוסף, הנני חברה ב'קבוצה לקידום רווחת בעלי חיים במודיעין' בראשותו של חבר המועצה שחר מי און. שאיפתי היא לקדם את רווחתם של בעלי חיים במודיעין. בימים אלה אני וחברתי, אלה ארדיטי - עובדת סוציאלית, שגם היא חברה בקבוצת 'קידום רווחת בעלי החיים במודיעין', אירגנו כנס 'למען חתולי הקהילה במודיעין' שיתקיים ב־5 במרץ, בשעה 19:00 במרכז הרב תחומי, רחוב עמק דותן 45".

על הבישולים בבית: "על הבישולים ממונים אני ובן זוגי", מספרת אוה, "שהוא ה'סו שף' שלי. הרבה פעמים הוא יוזם בעצמו ומכין מטעמים ללקק את האצבעות. הוא חותך, קוצץ ומתבל מספר אחד בארץ. אצלנו כל בישול הוא חגיגה קולינרית אינסופית של אוכל טעים, מוסרי ורב גוני של כל מאכלי העדות. כאמור, אנו משפחה טבעונית, הבישולים שלנו זוכים לפרסום ולאהדה רבה בקרב משפחה, חברים ומכרים".

מוטו משפחתי: "'היה השינוי שאתה רוצה לראות בעולם', 'בכדי לבחון האם מעשה הוא מוסרי, יש לקבוע קודם האם היית מוכן שהוא ייעשה לך?'. אנו במשפחה טבעונים, דוגלים בשמירת איכות הסביבה, ממחזרים ולא פוגעים בבעלי חיים ובטבע".

● חוויה משפחתית: "כמשפחה צברנו המון חוויות", מספרת אוה. "לפני כחמש שנים עברנו חוויה משותפת מאוד משמעותית ששינתה כליל את חיינו: כל בני הבית עברנו יחד לטבעונות בעקבות הבת שלנו הקטנה, קסם. זו היתה ועודנה חוויה שחיזקה אותנו מאוד בתור משפחה. מאז כל חיינו סובבים סביב נושא הטבעונות, אהבת בעלי החיים, שמירה על הסביבה ורגישות לסבלו של האחר, לזה שקולו אינו נשמע".