מאות רבות מתושבי מודיעין והסביבה ליוו בשבוע שעבר את שמחה שידלובסקי ז"ל, יו"ר ארגון נכי צה"ל בעיר, פעיל בעמותת "ליונס" ומתנדב ותיק בתחומים רבים, למנוחת עולמים, בטקס שהתקיים בבית העלמין העירוני.
שידלובסקי (67) נפטר כתוצאה מסיבוכי מחלת הקורונה, שלושה שבועות לאחר שאובחן כחולה בנגיף, ומותו הפתאומי קטע עשרות שנים של עשייה ציבורית, בעיקר למען נכי צה"ל ואוכלוסיות מוחלשות.
הוא שירת במשך עשרות שנים כקצין בצבא קבע, ובשנת 1991 עבר להתגורר ברעות, זמן קצר לאחר הקמת היישוב.
1 צפייה בגלריה
 "איש נדיר". שמחה שידלובסקי ז"ל
 "איש נדיר". שמחה שידלובסקי ז"ל
"איש נדיר". שמחה שידלובסקי ז"ל
(צילום: רונן כרם)
קראו גם:
בשנת 2018 הקים את שלוחת ארגון נכי צה"ל במודיעין, בו חברים כ־1,400 נכי צה"ל המתגוררים בעיר, גוף בו השקיע רבות, והיה מקור גאוותו.
במקביל, במשך למעלה משני עשורים הוא עסק, הן כחבר בעמותת ליונס, והן כאדם פרטי וכפעיל חברתי, בסיוע לאוכלוסיות שונות: בני נוער במצוקה, קשישים, חולי סרטן ושורדי שואה.
"המוטו שלו היה 'תן שעה למען האחר', אך בפועל הדוגמה האישית שלו הייתה לתת 12 שעות, שישה ימים בשבוע למען הקהילה"
ישראל בן דור, אחד מחבריו הקרובים של שידלובסקי, מספר על ההיכרות ביניהם: "את שמחה הכרתי לראשונה בשנת 1984, אז חזרתי לשירות קבע, והתפקיד שהוטל עליי היה להעביר את בסיס השריון מאיזור מחנה ג'וליס לאיזור סיירים בנגב. שמחה היה אז המדריך הראשי של בית הספר לשיריון, ובמקביל לעבודתו השוטפת, תפקד בצורה יוצאת דופן והיה מעורב בכישרון רב במבצע העברת הבסיס".
לאחר האיחוד בין מודיעין ורעות הפך שידלובסקי לפעיל ציבור מרכזי באיזור, ואת מרבית זמנו הקדיש לפעילות התנדבותית.
"המוטו שלו היה 'תן שעה למען האחר', אך בפועל הדוגמה האישית שלו הייתה לתת 12 שעות, שישה ימים בשבוע למען הקהילה", מספר בן דור, "והוא בילה אלפי שעות עם קשישים ובני נוער, והפעיל מערך של מאות מתנדבים, איש נדיר".
גם ראש העירייה, חיים ביבס, היה בין הרבים שספדו לשידלובסקי: "אנחנו נפרדים בצער ובטרם עת מחברנו שמחה שידלובסקי, מיחידי הסגולה שהכרתי, מעמודי התווך של קהילת המתנדבים, שתרם במשך שנים לעיר ולתושביה. שמחה השפיע וטבע חותמו בפעילותו ההתנדבותית בעמותת ליונס, בניהול ארגון נכי צה"ל בעיר, ובסיוע מכל הלב לתושבים, ופעל תמיד עם חיוך גדול".
כל העדכונים - חדשות מודיעין